تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

ارزیابی هفتگی سایت کیتکو از انتظارات سرمایه گذاران بازار طلا Kitco News

  

ارزیابی هفتگی سایت کیتکو از انتظارات سرمایه گذاران بازار طلا

مسئله دویچه بانک (Deutsche Bank) موجب شده تا هم سرمایه‌گذاران خُرد و هم فعالین حرفه‌ای بازار انتظار افزایش قیمت طلا در هفته معاملاتی پیش رو را داشته باشند.
فعالین حرفه‌ای بازار انتظار دارند که قیمت طلا به دلیل تقاضای سرمایه‌گذاران ریسک گریز افزایش یابد. سرمایه‌گذاران نسبت به وضعیت بانک آلمانی دویچه بانک نگران هستند. در میان فعالین حرفه‌ای که انتظار بازار بدون روند طلا رادارند، عده‌ای هم معتقدند که مسئله دویچه بانک می‌تواند آسیب‌های وارده بر طلا را جبران کند. مسلماً رشد تقاضا برای دارایی حافظ ارزش موجب رشد قیمتی آن‌ها خواهد شد.
بیست فعال حرفه‌ای بازار در ارزیابی این هفته شرکت کردند. ۵۰ درصد انتظار بازار بدون روند رادارند، درحالی‌که ۴۵ درصد منتظر افزایش قیمت طلا هستند و تنها ۵ درصد فعالین حرفه‌ای بازار پیش‌بینی می‌کنند که قیمت طلا کاهش خواهد یافت.
در همین حال، ۵۴۲ نفر در ارزیابی آنلاین کیتکو (Kitco News) شرکت کردند. این تعداد شرکت‌کننده کمترین مقدار از ماه ژانویه است. ۵۷ درصد شرکت‌کنندگان در ارزیابی، طرفدار روند صعودی، ۳۱ درصد طرفدار روند نزولی و ۱۲ درصد هم طرفدار بازار بدون روند هستند.
هفته گذشته ۶۰ درصد فعالین حرفه‌ای و ۷۴ درصد سرمایه‌گذاران خُرد انتظار افزایش قیمت طلا را داشتند. اما قیمت طلا هفته را از محدوده ۱۳۴۰ دلاری شروع کرد و در ۱۳۱۶ دلار به پایان رساند.

.
نظرات فعالین حرفه ای بازار طلا

.

روز جمعه مهم‌ترین مسئله برای بازارهای سهام و طلا، وضعیت دویچه بانک بود.
هنری تو، از تحلیلگران بازار: “دویچه بانک همچنان از سوی مشتریان صندوق‌های پوششی خود تحت‌فشار قرارگرفته است، مشتریان این بانک در حال کاهش سرمایه خود در این بانک هستند، بانکی که خود از بزرگ‌ترین معامله گران ابزار مشتقِ مالی در دنیاست. در حال حاضر این موضوع، اعتمادها بر سیستم مالی اروپا را خدشه‌دار کرده، که در پی این بی‌اعتمادی، تقاضا برای دارایی‌های حافظ ارزش هم در این هفته معاملاتی تقویت خواهد شد.”
باب هبرکورن، از معامله گران ارشد کالا هم نظرات مشابهی داشت. “در هفته گذشته چشم‌انداز تکنکیال بازار خیلی تخریب نشده است. با شروع هفته معاملاتی جدید، نگرانی‌ها از بخش بانکی اروپا موجب تقویت تقاضاهای طلا و نقره خواهد شد.
آدریان دی، از مدیران دارایی بازار هم منتظر رشد قیمت طلاست. “شک و تردیدها در رابطه با انتخابات آمریکا و همچنین مسائل سیاسی-جغرافیای روزبه‌روز بیشتر می‌شود. هر اتفاق ناگواری می‌تواند طلا را تقویت کند.
مارک لیبویت هم انتظار رشد قیمت طلا را دارد. به نظر وی احتمال اینکه دلار آمریکا برای مدت‌زمان طولانی‌تری ضعیف باقی بماند، بسیار بالاست.
کوین گردی یکی دیگر از فعالین حرفه‌ای بازار معتقد است که عوامل تأثیرگذار بر بازار طلا، یکدیگر را خنثی می‌کنند، به همین دلیل انتظار بازار بدون روند را دارد. “در حال حاضر تعداد خریداران در بازار بسیار زیاد است و هیچ عامل واقعی هم که بتواند بازار را تحریک کند وجود ندارد. در این میان، تنها احتمال افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر را در پیش داریم. حداقل می‌توان گفت که بسیاری از مردم بر این باورند که نرخ بهره در ماه دسامبر افزایش خواهد یافت. بااین‌وجود به نظر من طلا به خاطر مسئله بانکی اروپا نمی‌تواند به سمت پایین برگردد.” وی در ادامه به مشکلاتی اشاره کرد که نه‌تنها برای دویچه بانک، بلکه برای Commerzbank هم دردسرساز است.
سین لوسک، از مدیران دارایی هم منتظر بازار بدون روند است. حجم بالای موقعیت‌های خرید در بازار آتی طلا احتمال به راه افتادن جریانات تثبیت سود را تشدید می‌کند، درحالی‌که نگرانی‌ها از وضعیت دویچه بانک، تقاضا برای دارایی‌های حافظ ارزش را تشدید می‌کند. “ما این نبردها میان خریداران و فروشندگان را به‌دفعات خواهیم دید.”
رالف پرستون، یکی دیگر از مدیران دارایی هم بر این باور است که قیمت طلا کاهش خواهد یافت. “با نگاه به منشور مدل فصلی طلا، برای اینکه مومنتوم صعودی بازار حفظ شود، قیمت طلا بایستی در بالای ۱۳۴۷ دلار بسته شود. اگر بازار نتواند از مقاومت قبلی عبور کند، که فعلاً در محدوده ۱۳۸۰-۱۳۵۰ دلاری با مقاومت قوی مواجه است، بازار به سمت حمایت حرکت خواهد کرد.

.

دیدگاه سرمایه گذاران خرد و فعالین حرفه ای بازار طلا در این هفته