تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

قیمت طلا تغییر چندانی نخواهد کرد

bfc : تحلیلگر برجسته موسسه سرمایه گذاری جی اف فیوچرز تاکید کرد: قیمت طلا در شرایط کنونی در محدوده فعلی تثبیت خواهد شد و بعید به نظر می رسد که بهای این فلز در کوتاه مدت با نوسان شدیدی روبرو شود.

به نقل از بلومبرگ، کارشناس ارشد موسسه جی اف فیوچرز تصریح کرد: بحران اوکراین در کوتاه مدت موجب حمایت از قیمت طلا خواهد شد ولی افزایش قیمت به بیش از 1300 دلار موجب کاهش تقاضا برای خرید شده است. کاهش ارزش یورو نیز به ضرر قیمت طلا تمام شده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا که روز گذشته پس از انتشار نتایج انتخابات هند و احتمال لغو محدودیت های اعمال شده برای واردات طلای این کشور به بیش از 1305 دلار رسید با کاهش تقاضا روبرو شد و بار دیگر امروز به کمتر از 1293 دلار رسیده است.

سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که بانک مرکزی اروپا در نشست ماه آینده خود سیاست های انبساطی پولی بیشتری را اتخاذ خواهد کرد و این مساله موجب کاهش ارزش یورو و افت بیشتر قیمت طلا خواهد شد.



پیش بینی اونس طلا

bfc : :درتازه ترین تحلیل تکنیکال اف ایکس امپایر نشان می دهد که سطح مقاومتی قیمت طلا در روزهای آینده همچنان 1300 دلار در هر اونس خواهد بود.

نقل از پایگاه اینترنتی اف ایکس امپایر، قیمت جهانی طلا بار دیگر به کمتر از 1300 دلار رسیده و به نظر می رسد تحولات اوکراین و شرایط اقتصادی آمریکا مهمترین عوامل تاثیر گذار بر روند تحولات قیمت طلا خواهد بود.

بر اساس این گزارش بهبود نسبی بخش مسکن آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار داشته و تاکید مقام های بانک مرکزی اروپا بر لزوم کاهش ارزش یورو نیز فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است. تحلیل تکنیکال نشان می دهد که سطح مقاومتی قیمت طلا در شرایط کنونی 1300 دلار خواهد بود. و سطح حمایتی قیمت طلا نیز در کوتاه مدت 1280 دلار خواهد بود و در صورت شکسته شدن این سطح بهترین فرصت برای خرید فراهم خواهد شد.

قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون تحت تاثیر بحران اوکراین و تشدید تنش در روابط روسیه و غرب با افزایش حدود 8 درصدی روبرو شده است.





طلا با شکست سطح ۱۲۷۷دلاری افت می کند

یک کارشناس ارشد موسسه بیلیون استریت تاکید کرد: روند نزولی قیمت طلا در شرایط کنونی متوقف شده و من فکر می کنم 

تا زمانی که سطح ۱۲۷۷ دلاری شکسته نشده قیمت طلا با کاهش بیشتری روبرو نخواهد شد.

به گزارش بنکر، به نقل از سایت طلا ،بیلیون استریت، "آیرا اپشتاین" کارشناس ارشد اقتصادی گفت: من بر این باور نیستم که روند کنونی قیمت طلا نزولی است ولی این مساله تا زمانی خواهد بود که سطح حمایتی 1277 دلاری شکسته نشود ولی در صورت شکسته شدن این سطح قیمت طلا با کاهش شدیدی روبرو خواهد شد. او افزود: به نظر من عوامل زیادی بر تحولات آتی قیمت طلا موثر خواهد بود که از آن جمله می توان به انتخابات هند اشاره کرد. لغو محدودیت های اعمال شده برای واردات طلا از سوی هند می تواند موجب افزایش قیمت این فلز زرد شود. او همچنین افزود، نه روسیه و نه شرکای اروپایی آن در شرایط کنونی تمایلی برای جنگ ندارند و بحران اوکراین نمی تواند موجب افزایش بیشتر قیمت طلا شود. عامل مهم دیگری که بر قیمت طلا موثر خواهد بود سقوط شاخص سهام در بازارهای مالی بین المللی خواهد بود.



البته نظر وبلاگ بر این است اونس با شکست 1282 با ریزش تند مواجه میگردد.

قیمت طلا تا تابستان افزایش نخواهد یافت

جفری نیکولز مدیر موسسه تحقیقاتی آمریکا پریشس متالز تاکید کرد، قیمت طلا تا تابستان یا پاییز آینده با افزایش روبرو نخواهد شد

به نقل از سایت طلا ،بولیون استریت ، جفری نیکولز مدیر عامل موسسه آمریکن پریشس متالز گفت، اگر بحران اوکراین تشدید نشود اعتقاد داریم که قیمت طلا تا تابستان یا پاییز با افزایش چشمگیری روبرو نخواهد شد و امکان دارد پس از تابستان یا پاییز با انتشار آمارهای نامناسب اقتصادی و یا ارزیابی سرمایه گذاران نسبت به سیاست های پولی فدرال رزرو قیمت طلا با افزایش روبرو شود.

بر اساس این گزارش او افزود، به نظر من اقتصاد آمریکا هنوز به رشد و رونق باثبات و پایدار دست پیدا نکرده و مدت زمان زیادی طول خواهد کشید تا وضعیت اقتصادی آمریکا به حالت عادی و طبیعی بازگردد. البته کاهش شاخص سهام نیز می تواند به افزایش قیمت جهانی طلا کمک کند.

وی گفت: در شرایط کنونی قیمت طلا تحت تاثیر سیاست های پولی فدرال رزرو  همجنین شرایط اقتصادی آمریکا و تنش های سیاسی و بحران داخلی اوکراین قرار خواهد داشت

نوسان اونس طلا

در تازه ترین تحلیل تکنیکال اف ایکس امپایر نشان می دهد که قیمت طلا در کوتاه مدت بین ۱۲۷۷ تا ۱۳۰۹ دلار در نوسان خواهد بود.  

به نقل از سایت طلا،اف ایکس امپایر، قیمت جهانی طلا در هفته های اخیر بین 1268 تا 1331 دلار در هر اونس در نوسان داشته است. و به اعتقاد تحلیلگران قیمت این فلز زرد در کوتاه مدت احتمالا" بین 1277 تا 1309 دلار در نوسان خواهد بود و بعید به نظر می رسد که از این محدوده قیمتی خارج شود ودر صورتی که قیمت طلا بتواند سطح مقاومتی 1300 دلاری را بشکند به زودی به 1305 و سپس به 1307 دلار افزایش خواهد یافت و از سوی دیگر نیز در صورت روند نزولی قیمت این فلز زرد ابتدا به 1285 و سپس 1283 دلار امکان پذیر خواهد بود


تحلیل بازار آتی سکه (سیگنال)

سیگنال

با توجه به خنثی بودن روند اونس طلا سیگتالها دوطرفه خواهد بود یعنی اینکه هم سیگنال خرید خواهیم داشت و هم فروش

1-سیگنال خرید قرارداد دی ماه با 20% سرمایه در نرخ 1/161/000 تومان

2-سیگنال آفست از پوزیشن های باز خرید قرارداد آبان با 10% سرمایه در نرخ محدوده 1/134/000 تومان

3-سیگنال آفست از پوزیشن های باز خرید قرارداد آبان با 10% سرمایه در نرخ محذوذه 1/140/000 تومان

سیگنال مورد 2 و مورد 3 بشرح زیر اصلاح میگردد و مورد 2 درحقیقت با تعدیل با مورد 3 ادغام میگردد

سیگنال آفست از پوزیشن های باز خرید قرارداد آبان با 20% سرمایه در نرخ 1/140/000 تومان



هیچکدام از سیگنالها انجام نگردید

تحلیل هفتگی اونس طلا

اونس طلا در حال حاضر داخل یک کانال ضعودی با شیب ملایم قرار گرفته است (کانال آبی رنگ در تصویر) که کف کانال 1282 و سقف کانال نیز 1317 میباشد نظر ما بر این است که اونس در حال حاضر با توجه به شرایط بحران اوکراین قادر به انجام نزول نبوده و بلکه بیشتر تمایل به صعود دارد و حمایت و مقاومت 1282و1317 نیز قدرتمند است با شکست اعداد فوق اونس طلا تشکیل یک روند بلند مدت را خواهد داد 

لینک تصویر

تحلیل اونس طلا


اکنون بهترین فرصت برای خرید طلا است

آقای جیم راجرز سرمایه گذار بزرگ بین المللی اعتقاد دارد که با توجه به ادامه اجرای سیاست های انبساطی پولی از سوی بانک های مرکزی جهان اکنون بهترین فرصت برای خرید طلا است.

به نقل از سایت طلا ،پی اف هاب، جیم راجرز سرمایه گذار مشهور بین المللی اعتقاد دارد با توجه به شرایط کنونی  به نظر نمی رسد که بانک های مرکزی کشورهای بزرگ و توسعه یافته از جمله آمریکا و اروپا اجرای سیاست های محرک پولی را متوقف کنند و این مساله به نفع قیمت طلا خواهد بود. او اعتقاد دارد قیمت جهانی طلا تحت تاثیر سیاست های محرک پولی بانک های بزرگ جهان افزایش خواهد یافت.

جیم راجرز افزود: این احتمال نیز وجود دارد که قیمت طلا طی یکی دو سال آینده با افت شدیدی روبرو شود و به کمتر از 960 تا 1000 دلار برسد و به نظر من این زمان نیز بهترین فرصت برای خرید است.

تحلیل فاندمنتال از روند آتی قیمت طلا

تازه ترین تحلیل فاندامنتال اف ایکس امپایر نشان می دهد که بحران اوکراین و وضعیت اقتصادی آمریکا و سیاست های فدرال رزرو این کشور تاثیر زیادی بر روند قیمت طلا در روزهای آینده خواهد داشت.

به گزارش bfc ،به نقل از سایت طلا،اف ایکس امپایر بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا در ماه های اخیر فشار زیادی بر قیمت طلا وارد کرده و این مساله موجب افزایش تقاضا برای خرید طلا و کاهش قیمت طلا شده است.

بر اساس این گزارش کاهش تقاضای فیزیکی از مهمترین نیروهای ساختاری بازار طلا است که نقش تعیین کننده ای در نوسانات قیمت این فلز زرد دارد.
به اعتقاد کارشناسان و تحلیلگران انتشار آمارهای مربوط به کاهش رشد اقتصادی منطقه یورو نیز به نفع قیمت طلا و به ضرر ارزش یورو بوده و این مساله نیز قیمت طلا را تحت فشار قرار داده است.
تحلیل فاندمنتال نشان می دهد که بحران اوکراین در صورت تشدید در روزهای آینده همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 25 می تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای طلا و رشد قیمت این فلز زرد خواهد داشت.

انتشار آمارهای بیشتر در خصوص وضعیت اقتصادی آمریکا نیز می تواند موجب افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت طلا شود. 

فدرال رزرو برنامه محرک پولی را ادامه می دهد؟

آیا فدرال رزرو برنامه محرک پولی را متوقف می کند؟

سوالی است اکه این روزها مورد ارزیابی تحلیلگران اقتصادی قرار گرفته است و برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا در نشست سپتامبر خود بخشی از برنامه محرک پولی را متوقف خواهد کرد ولی برخی دیگر از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که هنوز برای متوقف کردن برنامه محرک پولی زود است و فدرال رزرو باید به اجرای این برنامه ادامه دهد.
 جیمز بولارد رئیس فدرال رزرو سنت لوییس تاکید کرد، فدرال رزرو نباید برای متوقف کردن برنامه محرک پولی عجله داشته باشد. فدرال رزرو باید برای تصمیم گیری در خصوص متوقف کردن برنامه محرک پولی منتظر اعلام آمارهای اقتصادی بیشتر باشد.
بن برنانکی رئیس پیشین فدرال رزرو آمریکا تصریح کرد: پیش بینی من این است که فدرال رزرو آمریکا برای مدت زمان زیادی اجرای سیاستهای انبساطی پولی و پایین نگه داشتن نرخ بهره را ادامه خواهد داد
جان ویلیامز رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو نیز تاکید کرد، تصمیم گیری در خصوص برنامه محرک پولی بستگی زیادی به آمارهای اقتصادی آمریکا خواهد داشت.

برخی از تحلیلگران نیز معتقدند که فدرال رزرو تنها از طریق متوقف کردن اجرای بخش از برنامه محرک های پولی می تواند ارزش دلار را افزایش دهد و بهای طلا را با کاهش مواجه کند. اگر وضعیت اقتصادی آمریکا بهبود یابد، احتمال متوقف شدن برنامه محرک پولی تا پایان امسال وجود خواهد داشت.


مناظره ۲کارشناس درباره روندآتی قیمت طلا

دو کارشناس ارشد اقتصادی در خصوص وضعیت اقتصادی آمریکا آینده نرخ تورم و تحولات قیمت طلا به بحث و مناظره پرداخته اند. هر دو کارشناس اقتصادی از جمله کسانی هستند که به درستی وقوع بحران مسکن در آمریکا را در سال ۲۰۰۷ میلادی پیش بینی کرده بودند.

به گزارش bfc به نقل از بنکر ، "پیتر شیف" رئیس موسسه یورو پاسیفیک کاپیتال و نوریل روبینی استاد دانشگاه نیویورک شرکت کنندگان در این مناظره بودند.

بر اساس این گزارش پیتر شیف بر این باور است که وضعیت اقتصادی آمریکا همچنان ضعیف خواهد بود و این مساله موجب می شود تا فدرال رزرو سیاست های انبساطی پولی و پایین نگه داشتن نرخ بهره را ادامه دهد و این مساله موجب افزایش قیمت جهانی طلا خواهد شد.
فدرال رزرو آمریکا در شرایط کنونی چاره ای جز ادامه برنامه خریداری اوراق قرضه و پایین نگه داشتن نرخ بهره ندارد و این مساله به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.
از سوی دیگر روبینی معتقد است، وضعیت اقتصادی آمریکا در نتیجه اجرای سیاست های محرک پولی فدرال رزرو بهبود یافته و اقتصاد آمریکا از پایین بودن نرخ بهره سود می برد. وی پیش بینی کرده است که با توجه به تحولات مثبت اقتصادی آمریکا و پایین بودن نرخ تورم زیر 2 درصد قیمت جهانی طلا با کاهش روبرو خواهد شد.
از جمع بندی اظهارات این دو کارشناس ارشد اقتصادی می توان به این نتیجه رسید که وضعیت اقتصادی آمریکا، نرخ تورم و سیاست های فدرال رزرو تاثیر زیادی بر روند تحولات قیمت طلا خواهد داشت.
برخی کارشناسان اقتصادی نیز بر این باورند که در صورت متوقف شدن محرک پولی فدرال رزرو در شرایط کنونی اقتصاد آمریکا بار دیگر با ضعف ساختاری روبرو خواهد شد.

پیش بینی بانک UBS برای قیمت جهانی آینده طلا

تحلیلگران موسسه مالی یو بی اس سوییس در تازه ترین گزارش خود پیش بینی نسبت قیمت طلا در ماه های آینده را کاهش دادند.

به گزارش bfc به نقل از  پایگاه اینترنتی "د استریت" کارشناسان اقتصادی موسسه یو بی اس بر این باروند که افت تقاضا موجب ادامه روند نزولی قیمت طلا خواهد شد . موسسه یو بی اس بر این باور است که افزایش ارزش دلار و انتظار سرمایه گذاران بین المللی نسبت به کاهش نرخ بهره بانکی اروپا و ادامه روند خروج طلا از صندوق های سرمایه گذاری جهان فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد می کند.موسسه یو بی اس پیش بینی کرد، میانگین قیمت هر اونس طلا تا یک ماه آینده به کمتر از 1250 دلار خواهد رسید

تحلیل بازار آتی سکه (سیگنال)

سیگنال

از امروز تا اطلاع ثانوی سیگنالهای خرید در قراردادهای دی ماه و سیگنالهای فروش در قراردادهای آبان میباشد

1-سیگنال خرید قرارداد دی ماه با 20% سرمایه در نرخ 1/174/000 تومان

2-سیگنال آفست از پوزیشن های باز خرید قرارداد آبان با 20% سرمایه در نرخ 1/154/000 تومان

3-سیگنال آفست از پوزیشن های باز خرید قرارداد آبان با 20% سرمایه در نرخ 1/164/000 تومان

سیگتال مورد یک انجام شده است

تغییر قیمت در نرخ سیگنال مورد 2 -از مبلغ 1/154/000 تومان به مبلغ 1/134/000 نومان 20% آفست قرارداد آبان ماه



با توجه به انجام سیگنال مورد 1_ پوزیشن های باز خرید به شرح زیر است

20% سزمایه خرید قراردادهای دی ماه در نرخ 1/174/000 تومان و 40% سرمایه خرید قرارداد آبان ماه با نرخ میانگین 1/129/400 تومان

سطح 1290 دلار بهترین فرصت برای خرید طلاست

برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که با توجه به شرایط اقتصادی آمریکا، تحولات بازارهای بین المللی بورس و بحران اوکراین سطح قیمتی 1290 تا 1295 دلار بهترین فرصت برای خرید طلا است.

به گزارش bfc به نقل از بیزینس لاین، کارشناسان اقتصادی معتقدند در صورت تشدید بحران اوکراین قیمت جهانی طلا با افزایش شدیدتری روبرو خواهد شد. به نظر می رسد سطح مقاومتی قیمت طلا در شرایط کنونی 1310 تا 1315 دلار خواهد بود و در صورت شکسته شدن این سطح قیمت طلا به بیش از 1330 دلار خواهد رسید. 
توصیه کارشناسان اقتصادی به سرمایه گذاران این است که در صورت تثبیت قیمت طلا بین 1290 تا 1295 دلار اقدام به خرید کنند و چنانچه سطح مقاومتی 1310 تا 1315 دلاری شکسته شد بهترین فرصت برای فروش خواهد بود.

صعود اونس در این هفته

تحلیل اونس طلا از کاربر ارجمند جناب آقای زرنگار

به گزارش bfc به نقل از آقای زرنگار 

اونس در پایان هفته با افت به کار خود پایان داد.
هرچند اعتقاد محکم به سقوط اونس در آینده نزدیک دارم اما این کاهش متفاوت و از جنس سقوط نیست.

در این هفته اونس حدواسط 1283 الی 1347 مجاز به حضور و حرکت میباشد.
در روز اول شاهد حرکت کند و کاهشی از اونس خواهیم بود و انتظار افت بیشتر از 1288 نمیرود.
در حال حاضر اونس تمایل زیادی به اقامت در کانال 1200 ندارد و بعد از 48 ساعت به کانال 1300 باز میگردد.

اونس برای اجرای سقوط سنگین احتیاج به سکوی مناسب دارد.
سکو اول میتواند 1328 باشد که در همین هفته فابل دستیابی میباشد.
سکو دوم که گزینۀ بهتری برای سقوط است 1343 میباشد.

دستیابی تا 1343 کاری دشوار برای این هفته خواهد بود و از طرفی آخرین فرصت صعود برای اونس در طی همین هفته میباشد.
لذا انتظار میرود اونس نهایت تلاش را انجام دهد و تا محدودۀ 1337 الی 1341 صعود نهائی را انجام دهد.

زیرا هفتۀ پایانی ماه می اونس باید مراتب سقوط سنگین به کف کانال 1200 را انجام دهد و قطعأ از این فرصت باقی مانده به نحو احسن برای قرار گرفتن بر سکوی 1341 استفاده میکند.
به امید بهـروزی

توصیه تحلیلگران به سرمایه گذاران بازار طلا

تحلیلگران اقتصادی به سرمایه گذاران بازار طلا توصیه می کنند تا برای فعالیت در بازار طلا نگاه خاصی نیز به تحولات بازار اوراق قرضه آمریکا داشته باشند.

به نقل از سایت طلا،کیتکو، نرخ بهره اوراق قرضه 10 ساله وزارت دارایی آمریکا طی هفته گذشته به شدت کاهش یافته و به کمترین حد خود در 7 ماه اخیر رسیده است. این مساله می تواند خبر خوبی برای بازار طلا و قیمت این فلز زرد باشد.
بر اساس این گزارش قیمت طلا در روز جمعه با کاهش نسبی روبرو شد ولی در هفته ای که گذشت حدود 0.45 درصد رشد داشته است. قیمت نقره نیز روز جمعه به 19.32 دلار رسید که در هفته گذشته رشد 1.09 درصدی را تجربه کرده است.
در نظرسنجی جدید کیتکو نیوز نیز اکثر کارشناسان اقتصادی به تثبیت قیمت طلا در روزهای آینده رای داده اند. نرخ بهره اوراق قرضه 10 ساله آمریکا در هفته ای که گذشت به کمتر از 2.5 درصد رسید که این رقم در 7 ماه گذشته بی سابقه بوده است.
به اعتقاد کارشناسان اقتصادی علت اصلی این عامل کاهش رشد اقتصادی چین و آسیا و ادامه روند نزولی تورم در منطقه یورو بوده است. به اعتقاد تحلیلگران کامرز بانک آلمان کاهش نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا شرایط را برای افزایش قیمت طلا فراهم خواهد کرد.
البته روند تحولات ارزش دلار نیز در روزهای آینده تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت ولی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که در روزهای آینده قیمت طلا بین 1280 تا 1305 دلار در نوسان خواهد بود.

طلا در مرز خوش بینی و ترس

اونس جهانی در شرایطی هفته قبل را به پایان رساند که در منطقه نزدیک به ۱۳۰۰ تثبیت شد، مرزی که ریزش طلا از آن ترس و صعود از آن خوش بینی و افزایش طلا تا سطح ۱۴۰۰ دلار را به همراه خواهد داشت.

به گزارش بنکر در حالیکه اونس جهانی با اثر پذیری از بحران اوکراین و رشد یورو خیز گرفت و از سطح 1300 دلار عبور کرد، انتشار آمار بهتر از انتظار از اقتصاد آمریکا مانع از تثبیت طلا بر بالای این مرز شد و اونس را تا بهای 1294 دلار پایین کشاند.
بنابر این گزارش، روز شنبه در حالی برای بازار طلای تهران آغاز شد که روند کاهشی قیمتها همراستا با تضعیف ارزها و در حالیکه اونس جهانی تقریباٌ با ثبات بر 1291 دلار بسته شده بود، تداوم یافت و ارزش هر مثقال طلای 17 عیار به 433 هزار و 500 تومان رسید.
روند نزولی دلار در روز یکشنبه نیز سبب کاهش بیشتر ارزش فلزات طلایی شد اما در روز دوشنبه و در حالیکه تقاضا در بازار متعادل بود، متأثر از افزایش جزئی اونس جهانی در کنار رشد دلار داخل، قیمت هر مثقال و گرم طلا به 436 هزار تومان و 100 هزار و 536 تومان رسید.
این گزارش حاکیست، بازارهای جهانی طلا دو روز نخست هفته را با ثبات نسبی بر محور 1290 دلار آغاز کردند و این در شرایطی است که قیمت طلا در لحظاتی از روز دوشنبه در پی رشد ارزش یورو و برگزاری همه پرسی در 2 شهر از شهرهای شرقی اوکراین به 1303 دلار رسید.
گزارش سایت طلا می افزاید، به دنبال ادامه نگرانی های بین المللی در خصوص تشدید خشونت ها در اوکراین قیمت طلا در روز چهارشنبه با افزایش روبرو و از مرز 1300 دلار که تحلیلگران آن را مرز روانی این فلز طلایی می دانند عبور کرد اما نتوانست بر بالای این مرز تثبیت شود و در روز پنج شنبه تا سطح 1296 دلار پایین آمد.
انتشار آمار بهتر از پیش بینی ها از وضعیت اقتصادی آمریکا و افزایش ارزش دلار خیزش طلا را در روز چهارشنبه مهار و قیمت این فلز زرد را به زیر مرز 1300 دلار برد، بطوریکه وضعیت متزلزل بازار سهام نیز نتوانست جایگاه طلا را به عنوان سرمایه ای امن حفظ کند.
بازار طلای تهران که تقریباٌ چشم انتظار نتیجه مذاکرات ژنو است، در روز چهارشنبه تحت تأثیر اونس جهانی و علی رغم افت نسبی دلار ارزش فلزات طلایی را تقویت کرد و قیمت هر مثقال طلا را به 439 هزار تومان رساند که در روز پنج شنبه با کاهش بیشتر دلار به 436 هزار و 500 تومان بدل شد.
شایان ذکر است، به طور سنتی طلا در مقابل رشد نرخ تورم و تنش های سیاسی در جهان واکنشی مثبت دارد و این در شرایطی است که با وجود تنش ها در اوکراین قیمت این فلز زرد رنگ افزایش چشمگیری نیافته و کارشناسان با توجه به بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا و رشد ارزش دلار افقی منفی را پیش روی این بازار ترسیم کرده و زمان حاضر را برای خرید طلا مناسب نمی دانند.
تحلیلگران اقتصادی در شرایط کنونی سطح حمایتی طلا را 1280 دلار و سطح مقاومتی را 1320 دلار می دانند و معتقد هستند با شکسته شدن سطح مقاومتی زمینه ی لازم برای افزایش بیشتر طلا و حتی دستیابی به قیمت 1400 دلار فراهم می شود.

دو عاملی که بهای طلا را افزایش داد

بانکیا: قیمت جهانی طلا پس از دو هفته کاهش متوالی طی هفته جاری بار دیگر تحت تاثیر افزایش ذخایر صندوق اس پی دی آر و تشدید بحران اوکراین با روندی صعودی روبرو شد.

به گزارش بانکداری ایران (بانکیا)به نقل از بلومبرگ، قیمت طلا گرچه پس از انتشار آمارهای مربوط به بیکاران آمریکایی طی هفته گذشته از شب گذشته تاکنون 0.8 درصد کاهش داشته ولی در هفته جاری با رشد نسبی 0.6 درصدی روبرو شده است.
قیمت طلا سال گذشته با افت شدید 28 درصدی روبرو شده که علت اصلی آن نگرانی سرمایه گذاران از متوقف شدن محرک پولی فدرال رزرو آمریکا بوده است.
"سان یونگ گانگ" کارشناس ارشد موسسه مالی اوربرایت فیوچرز تاکید کرد: آمارهای اقتصادی آمریکا سیگنال های پیچیده ای را به بازار ارسال می کند و این مساله موجب شده تا سرمایه گذاران به حاشیه بروند. در شرایط کنونی تنها بحران اوکراین است که موجب تقویت نسبی قیمت طلا شده است.
بر اساس این گزارش عملیات نظامی ارتش اوکراین در شرق این کشور در شرایطی ادامه دارد که دولت کی یف قصد دارد 9 روز دیگر انتخابات ریاست جمهوری را برگزار کند. آمریکا و اروپا نسبت به هرگونه ایجاد اختلال در روند برگزاری انتخابات اوکراین به روسیه هشدار داده اند.

تحلیل بازار آتی سکه (سیگنال)

سیگنال

تحلیل اونس ما تغییری نداشته و همان تحلیل قبلی میباشد که قیمت داخل یک کانال صعودی با شیب ملایم است لینک  زیر

تحلیل اونس طلا

تحلیل دلار هم تفاوتی نداشته است لینک زیر

پیش بینی و تحلیل دلار (خردادماه)

1-سیگنال آفست 30%سرمایه ازپوزیشن های باز خرید قراردادهای آبان در مبلغ 1/138/000تومان
سیگنال مورد 1- انجام شده است
2-سیگنال آفست 30%سرمایه ازپوزیشن های باز خرید قراردادهای آبان در مبلغ 1/144/000 تومان
سیگنال مورد 2- نیز انجام شد
3-سیگنال آفست 40%سرمایه ازپوزیشن های باز خرید قراردادهای آبان در مبلغ 1/154/000 تومان


سیگنال مورد 1 و مورد 2 انجام شده است ولی مورد 3 انجام نشد و 60% از پوزیشن های باز خرید آفست گردیده است و الباقی 40% پوزیشن باز خرید قرارداد آبان ماه با نرخ میانگین 1/129/400 تومان

دولت ارز مبادله‌ای را ارزان می‌فروشد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:‌ دولت ارز مبادله‌ای را کمتر از قیمت تعیین شده در بودجه ۹۳ می‌فروشد که احتمال کسری بودجه را به همراه دارد.

جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در خصوص اینکه قیمت دلار در بودجه 93 کشور 2650 تومان تعیین شده اظهار داشت: با این حال اکنون نرخ ارز مبادله‌ای توسط بانک مرکزی 2550 تومان تعیین شده و به فروش می رسد و باید طبق قانون با نرخ مصوب عرضه شود.عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر اینکه نرخ تعیین شده در بودجه قیمت متوسط بوده، تصریح کرد: اگر دولت وضع مناسبی در خصوص عرضه ارز دارد می‌تواند کمتر از نرخ مصوب قانون بفروشد و همچنین این موضوع بستگی به عرضه و تقاضای ارز در بازار دارد.

این اقتصاددان عنوان کرد: احتمال دارد دولت تلاش می‌کند که قیمت پایین‌ترین ارائه دهد تا بتواند در بازار تعادل ایجاد کند.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا دولت با عرضه ارز کمتر از مصوب قانون کسری بودجه نخواهد داشت بیان کرد: اگر طبعاً ارز به میزان کافی وجود نداشته باشد با کسری روبه‌رو خواهد شد و در صورتی که ارز کافی در اختیار نباشد مشکل ایجاد می‌کند و در شرایط کنونی کشور باید دید استدلال بانک مرکزی برای این موضوع با وجود گذشت دو ماه از سال و عدم تغییر نرخ ارز دولتی چیست؟
قادری با بیان اینکه دولت نمی‌تواند به صورت مصنوعی قیمت ارز را پایین نگه دارد تصریح کرد: این موضوع به صورت مقطعی بوده و به هر حال نرخ ارز و دلار در طول زمان خود را تعدیل کرده و واقعی خواهد شد که این اتفاق می‌تواند به صورت افزایش نرخ ارز بروز پیدا کند.

تحلیل اونس طلا

تحلیل از یک سایت


تحلیل بازار آتی سکه (سیگنال)

سیگنال

تحلیل اونس تقریبا" عین تحلیل دیروز است و یک تفاوت جزئی دارد

اونس مدتی است که در حال رنج بوده و هنوز هیچگونه روندی از خود نشان نداده است ولی اونس بتواند خود را بالای 1317 برساتد یک روند صعودی جدید شکل گرفته است لذا با فرض ثابت بودن اونس ارزش قرار داد آتی آبان ماه مبلغ 1/161/000 تومان میباشد و لازم است بگویم نظر ما بر روی اونس مثبت است با توجه به کالاهای مشابه که در بالا قرار دارد از جمله پلاتین

تحلیل دلار هم از نظر ما همان تحلیل دیروز است و فقط به نظر میرسد یک فروشنده بزرگ که به نظر ما بانک میباشد با فروش شناور فردایی با نرخی کمی پایین تر از نرخ نقدی سعی در کنترل بازار را دارد و این روش یک روشی میباشد که زمانی که دلار دارای حباب مثبت است میتواند بازار را به دنبال خود بکشاند و حتی میتواند نرخ را حداکثر تا 1% دارای حباب منفی نماید  ولی پس از مدت کوتاهی این فروشنده شناور فردایی خواهد بود که به دنبال بارار راه خواهد افتاد و نه بازار به دنبال او 

ارزش نرخ بازار آزاد دلار در خرداد ماه 3365 میباشد لینک تحلیل دلار خرداد را برای مطالعه قرار میدهم 

پیش بینی و تحلیل دلار (خردادماه)


سیگنال آفست 20% سرمایه از پوزیشن های باز خرید قرارداد آبان در نرخ 1/129/000 تومان

تحلیل بازار آتی سکه (سیگنال)

سیگنال

برای ارائه سیگنال در بازار آتی سکه دو پارامتر اونس و نرخ دلار را لازم داریم

اونس مدتی است که در حال رنج بوده و هنوز هیچگونه روندی از خود نشان نداده است لذا با فرض ثابت بودن اونس ارزش قرار داد آتی آبان ماه مبلغ 1/154/000 تومان میباشد و لازم است بگویم نظر ما بر روی اونس مثبت است با توجه به کالاهای مشابه که در بالا قرار دارد از جمله پلاتین

دلار را حدود 20 روز پیش که در نرخ 3350 در حال معامله بود چندین بار اعلام کردیم که دارای 100 تومان حباب مثبت دارد که این حباب مثبت فروکش نموده و الان دلار در نرخ 3250 در حال انجام معامله میباشد لازم به توضیح است در حال حاضر نه حباب مثبت دارد و نه حباب منفی 

ولی نرخ فوق فقط تا پایان اردیبهشت ماه فاقد حباب است به محض ورود به ماه خرداد نرخ فعلی دلار دارای حباب منفی بوده و میباید مجدد عدد 3365 را رویت نماید و جو هیجانی به نظر ما تا 3400 را میتوان تصور نمود .

ارزش طلا نقدی در بازار تهران و همینطور نرخ  سکه نیز دارای حباب منفی بوده که با توجه به نرخ تورم میباید حد اقل بدون حباب باشد 

و اما سیگنال در بازار آتی با توجه به اینکه  100% پوزیشن باز خرید داریم و به علت مدیریت سرمایه میباید در حد محدود پوریشن باز را آفست نماییم 

ولی در هر قیمتی نه و حد اقل قیمت 1/124/000 تومان تا زمانیکه اونس زیر 1300 است و البته میدانیم که میخرند و حتی خریدار هم سود خواهد برد و نوش جانش 

1-سیگنال آفست 20% سرمایه ار قرارداد خرید باز ماه آبان در نرخ 1/124/000 تومان تا زمانی که اونس زیر 1300 میباشد و اونس بالای 1300 به ازای هر 3 دلار بالاتر مبلغ 2500 تومان میباید به نرخ سیگنال افزوده گردد

سیگنال فوق ار مبلغ 1/124/000 تومان به مبلغ 1/129/000 تومان تغییر نموده است 

طلا بهترین سرمایه گذاری در دوران تهدید است

 به دنبال ادامه نگرانی های بین المللی نسبت به تشدید خشونت ها در اوکراین قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه با افزایش روبرو شده است.

به نقل از رویترز، قیمت پلاتین و پالادیوم نیز تحت تاثیر ادامه تنش ها در صنعت معدن آفریقای جنوبی و نگرانی نسبت به کاهش تولید و عرضه با افزایش چشمگیری روبرو شده است.
بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز چهارشنبه با 0.2 درصد افزایش به بیش از 1295 دلار رسیده است. طلا بهترین سرمایه گذاری در شرایطی است که تنش های سیاسی اقتصاد جهانی را تهدید می کند.
درگیری های خونین در شرق اوکراین بین استقلال طلبان طرفدار روسیه و نیروهای امنیتی همچنان ادامه دارد. روز گذشته حداقل 7 نفر از نیروهای ارتش اوکراین کشته شدند.
این در شرایطی است که بهبود شرایط اقتصادی آمریکا و کاهش شدید ارزش یورو در برابر دلار مانع از افزایش بیشتر قیمت جهانی طلا و سایر فلزات گرانبها شده است.