تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

ارزیابی بارزیابی بازار اونس طلا “گزارش سایت کیتکو”، از هفته آینده Kitco News

 

 ارزیابی هفتگی سایت کیتکو از انتظارات سرمایه گذاران بازار طلا

هم سرمایه‌گذاران خُرد و هم فعالین حرفه‌ای بازار بر این باور هستند که طلا رشدهای پس از نشست فدرال رزرو را حفظ خواهد کرد و به این حرکت صعودی ادامه خواهد داد.
بیست فعال حرفه‌ای بازار طلا در ارزیابی سایت کیتکو (Kitco News) شرکت کردند. ۶۰ درصد مشارکت‌کنندگان پیش‌بینی می‌کنند که قیمت طلا در این هفته افزایش خواهد یافت. به‌طور مشترک، ۲۰ درصد از فعالین منتظر کاهش قیمت طلا و ۲۰ درصد مابقی هم منتظر حرکات بدون روند طلا هستند.
در همین حال، ۸۰۹ نفر در ارزیابی آنلاین سایت کیتکو شرکت کردند. ۷۴ درصد طرفدار روند صعودی، ۱۹ درصد طرفدار روند نزولی و ۸ درصد هم طرفدار بازار بدون روند بودند.

.
نظرات فعالین حرفه ای بازار طلا

.
فیل فلین، تحلیلگر ارشد بازار بر این بارو است که پس از افزایش قیمت طلا بعد از نشست فدرال رزرو، حرکات صعودی این فلز گران‌بها ادامه خواهد یافت. کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا (FOMC) در هفته گذشته نرخ بهره را بدون تغییر نگه داشت و به نظر می‌رسید که عجله‌ای برای افزایش نرخ بهره هم ندارد. “به نظر می‌رسد که موضوع افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر (حتی اگر واقعاً هم‌روی دهد) خیلی بر قیمت طلا تأثیر نمی گذارد. چون‌که انتظار می‌رود که نرخ بهره برای مدت‌زمان طولانی‌تری در سطوح پایینی باقی بماند. اگر به شانس افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر نگاه کنیم (بر اساس قیمت‌گذاری وجوه فدرال رزرو) شانس افزایش نرخ بهره در محدوده ۶۰ درصدی قرار دارد. و اگر به پیش‌بینی نرخ بهره آتی فدرال رزرو که توسط اعضا تهیه می‌شود، نگاه کنیم، می‌بینیم که شانس ادامه افزایش نرخ بهره پس از ماه دسامبر بسیار پایین آمده است. به همین دلیل، اگر فدرال رزرو در ماه دسامبر نرخ بهره را افزایش دهد، مراحل بعدی افزایش نرخ بهره سریعاً اجرا نخواهد شد، و این مسئله از قیمت طلا حمایت خواهد کرد.”
چارلی ندوس، از استراتژیست های ارشد بازار هم به قدرت حرکات قیمتی طلا از دید تکنیکال نگاه کرده است. “میانگین متحرک ۱۰۰ روزه حمایت بزرگی برای طلا بوده است. در هفته گذشته شاهد برخورد قیمت طلا به این سطح تکنیکال بوده ایم و واکنش بازار به این سطح قابل‌توجه بود، که قیمت طلا به‌شدت افزایش یافت.
کوین گردی، یکی دیگر از فعالین حرفه‌ای بازار هم معتقد است که قیمت طلا در طول معاملات این هفته بیشتر نوسانی و خنثی باشد. به نظر وی، چون زمان انقضای قراردادهای Option فرارسیده، شاید شاهد برخی معاملات تثبیت سودی در بازار باشیم. وی به تعداد موقعیت‌های معاملاتی باز اشاره کرد و گفت که تعداد این موقعیت‌های معاملاتی در روز آخر کاری به‌اندازه ۵۰۰۰ هزار واحد در روز پنجشنبه افزایش‌یافته است. “موقعیت‌های معاملاتی زیادی پس از بیانیه فدرال رزرو به بازار اضافه‌شده‌اند، به همین دلیل شاید شاهد بازگشت بازار باشیم. اما من فکر نمی‌کنم که این اصلاح منفی بازار خیلی عمیق باشد.”
در همین حال، رالف پرستون معتقد است که رالی صعودی امسال به انتهای خود رسیده است. “قیمت طلا در حال حاضر در دستان خریداران است تا سطح قیمت را نسبت به ماه قبل افزایش دهند. با توجه به اینکه طلا در یک کانال قیمتی در حال معامله است و خریداران هم نتوانسته‌اند یک اوج قیمتی جدید ماهانه را در بالای ۱۳۶۲ دلار ثبت کنند، به همین دلیل من فکر می‌کنم که طلا حمایت ماهانه در ۱۲۰۰ دلار را پیش از پایان سال جاری میلادی لمس خواهد کرد.”
کن موری سن، از تحلیلگران و مقاله نویسان بازار هم از حرکات نزولی حرف می‌زند. “حرکت صعودی پس از نشست کمیته فدرال رزرو آمریکا به مقاومت ۱۳۴۸ دلاری در خط نزولی رسم شده از اوج قیمتی اوایل ماه اوت و اوج ماه سپتامبر برخورد کرده است. دلار درروند صعودی قرار دارد و بازگشت مختصری که داشته همچنان برای طلا خطرناک است، بخصوص که شانس افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر برابر ۵۰ درصد است. در میان‌مدت، طلا به ۱۳۳۰ دلار بر خواهد گشت تا رشدهای ضعیف اخیر را جبران کند، اما در دو سه هفته پیش رو، ریسک کاهش قیمت طلا به ۱۳۰۰ دلار بیشتر از رالی صعودی به ۱۳۷۵ دلار (اوج قیمتی ماه اوت) است.

.

دیدگاه سرمایه گذاران خرد و فعالین حرفه ای بازار طلا در این هفته