تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

ارزیابی بازار اونس طلا “گزارش سایت کیتکو”، از هفته آینده Kitco News

 

 بر اساس ارزیابی سایت کیتکو (Kitco)، اکثر سرمایه گذاران خُرد و حرفه ای بازار انتظار افزایش قیمت طلا را در معاملات این هفته دارند. طلا در هفته گذشته توانست بخشی از رشد های بعد از همه پرسی BREXIT را حفظ کند.

شک و تردید های ناشی از خروج انگلستان از اتحادیه اروپا (BREXIT)، بازار های مالی را به شدت متلاطم کرده است، که در نتیجه آن، طلا به دلیل جریانات ریسک گریزی بازار با تقاضا مواجه شد. هر چند قیمت هر اونس طلا از اوج قیمتی بعد BREXIT پایین آمده، اما قراردادهای آتی تحویل ماه آگوست بورس کالای نیویورک (COMEX) در نزدیکی ۱۳۴۰ دلار هفته را به پایان رساندند.
این هفته، ۱۵ فعال حرفه ای بازار در ارزیابی کیتکو شرکت داشتند. ۷۳ درصد فعالین حرفه ای انتظار افزایش قیمت طلا را دارند، در حالیکه ۲۰ درصد منتظر کاهش قیمت طلا هستند و ۷ درصد هم بازار بدون روند را پیش بینی می کنند.
در همین حال، ۵۷۴ سرمایه گذار خُرد در ارزیابی آنلاین شرکت نمودند. ۶۵ درصد انتظار افزایش و ۲۱ درصد انتظار کاهش قیمت طلا را دارند. ۱۴ درصد مشارکت کنندگان هم  بازار خنثی را پیش بینی می کنند.
نتایج نظرسنجی این هفته کیتکو با نظرسنجی هفته قبل تفاوت اندکی دارد. هفته قبل، ۷۳ درصد فعالین حرفه ای و ۶۲ درصد سرمایه گذاران خرد انتظار بازار صعودی را داشتند. این چهارمین هفته متوالی بود که هر دو گروه از فعالین بازار در رابطه با افزایش قیمت طلا هم رای بودند و در هر چهار هفته هم حق با آن ها بود.
جورج گرو، از مدیران مالی بازار، در تماس با کیتکو گفت: ” من به روند ملایم صعودی طلا اعتقاد دارم. ما به آرامی به مسائل بنیادی بازار طلا برمی گردیم، با ادامه کاهش ارزش ارزهای اصلی بازار، نرخ های بهره پایین و رویدادهای سیاسی و جغرافیایی، تقاضا برای دارایی حافظ ارزشی مثل طلا هم افزایش خواهد یافت.”
اکثر فعالین حرفه ای بازار بر این باورند که هر چند حرکات طلا بعد از همه پرسی BREXIT آرام شده، اما سرمایه گذاران مضطرب هستند و منتظر اقدامات بعدی بانک های مرکزی هستند، این موضوع به نفع بازار طلاست.
فیل استرایبل، از استراتژیست های ارشد بازار هم گفت: “قراردادهای آتی طلا به رشد خود ادامه خواهند داد، با عدم قطعیت بوجود آمده در چشم انداز بلند مدت BREXIT، فدرال رزرو نرخ های بهره را در آینده ای نزدیک افزایش نخواهد داد. هدف قیمتی ۱۴۰۰ دلار تا آخر سال جاری میلادی با توجه به شرایط فعلی، قابل دستیابی است.”
نوسانات بازار ارز هم از قیمت طلا حمایت می کند. این نظر ریچارد بیکر از تحلیلگران بازار طلاست. وی معتقد است که هدف صعودی بعدی بازار در معاملات این هفته، ۱۳۶۰ دلار است. “شک و تردید های بازار، پوند را در کف قیمتی ۳۱ ساله نگه داشته است، ین ژاپن به سطح ۱۰۰ نزدیک می شود و قیمت طلا هم با سرعتی بیش از گذشته به سمت ۱۴۰۰ دلار در حال حرکت است. دنیا منتظر سیاست های پولی محرک اقتصادی از سوی بانک مرکزی بریتانیا یا بانک مرکزی ژاپن است، سیاست های انبساطی و تسهیل مقداری پولی، که نقدینگی را افزایش می دهند، می توانند به رشد قیمتی طلا شتاب بخشند. به همین دلیل، انتظار دارم که بازار طلا صعودی باشد.”
در واکنش به همه پرسی BREXIT و بحران پیش آمده در بازار های مالی، روز پنجشنبه رئیس بانک مرکزی انگلستان اعلام کرد که کاهش نرخ های بهره در ماه های آتی امکان پذیر است. این تصمیم بدون شک بر سایر بانک های مرکزی هم تاثیر خواهد گذاشت، بخصوص بر فدرال رزرو آمریکا. این مسئله دلیل اصلی خوش بین بودن هنری تو، از تحلیلگران بازار نسبت به روند صعودی طلاست.
با این حال، همه فعالان حرفه ای نسبت به چشم انداز طلا خوش بین نیستند. اِرا اِپشتاین، از مدیران دارایی بازار انتظار کاهش قیمت طلا را دارد. وی معتقد است که خبر جدیدی که بتواند از بازار طلا حمایت کند، وجود ندارد. “خبر جدیدی که بتواند از قیمت طلا حمایت کند وجود ندارد، همه پرسی BREXIT تمام شده و بر بازار اثر گذاشته است. بانک مرکزی انگلستان هم به دنبال تحریک فعالیت های اقتصادی انگلستان از طریق سیاست های پولی انبساطی است، اعلام این مسئله موجب صعود قیمت طلا نشد و من فکر می کنم که طلا قبل از شروع حرکت صعودی بعدی، نیاز به حرکات خنثی و نوسانی دارد.”
کن موریسن، از تحلیلگران بازار طلا، مشابه هفته گذشته، بر این باور است که حرکات قیمتی در این هفته هم خنثی خواهد بود. “تا زمانیکه طلا به بالای ۱۳۵۰ دلار صعود نکرده و حداقل یک روز در بالای این نرخ معامله نشده، روند را باید خنثی در نظر گرفت.”

.

دیدگاه سرمایه گذاران خرید و فعالین حرفه ای بازار طلا در این هفته