تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

ارزیابی هفتگی سایت کیتکو از هفته آینده Kitco GOLD Reprot

 

 طلا در اوایل هفته پیش توانست در بالای ۱۳۰۰ موقعیت خود را حفظ کند، اما در ادامه به زیر ۱۳۰۰ دلار برگشت. با این حال بر اساس ارزیابی سایت کیتکو (Kitco)، همچنان اکثریت سرمایه گذاران خرد و حرفه ای بازار انتظار افزایش قیمت های طلا را دارند.

بعد از اینکه در دو روز معاملاتی ابتدای هفته پیش، قیمت هر اونس طلا در اوج قیمتی ۱۵ ماهه خود معامله می شد، قراردادهای آتی طلا به طور قابل توجهی به زیر ۱۳۰۶ (اوج قیمتی روز دوشنبه) برگشتند. بعد از سه روز منفی در بازار طلا، قرار دادهای آتی طلای تحویل ماه ژوئن به اندازه ۲۰٫۷۰ دلار افزایش داشتند و در ۱۲۹۳ دلار به ازای هر اونس معامله می شدند. دلیل اصلی بازگشت مثبت طلا در روز جمعه، گزارش ضعیف NFP آمریکا بود.
با وجود نوسانات بازار طلا، سرمایه گذاران خرد همچنان به این فلز گران بها خوش بین هستند. این هفته ۶۶۰ نفر در ارزیابی سایت طلا شرکت کردند. از این میان ۴۱۸ نفر یا ۶۳ درصد گفتند که انتظار افزایش قیمت طلا در هفته پیش رو را دارند. در همین حین، ۱۵۹ نفر یا ۲۴ درصد هم گفتند که انتظار کاهش قیمت های طلا و ۸۳ نفر یا ۱۳ درصد هم انتظار بازاری بدون روند را دارند.
در این میان با ۳۵ فعال حرفه ای بازار هم تماس گرفته شد که ۱۶ نفر به این تماس ها پاسخ دادند. ۹ نفر یا ۵۶ درصد طرفدار روند صعودی، پنج نفر یا ۳۱ درصد طرفدار روند نزولی و دو نفر یا ۱۳ درصد طرفدار روند خنثی بودند. فعالین حرفه ای بازار طلا شامل معامله گران شمش، بانک های سرمایه گذاری، معامله گران قرار دادهای آتی و تحلیل گران تکنیکال می شود.
هر چند تعداد اندکی از تحلیلگران انتظار بازگشت بازار را دارند، ولی بر این باورهستندکه هر بازگشت نزولی طلا محدود خواهد بود. حتی برخی از تحلیلگران با دیدن گزارش ناامید کننده NFP ماه آوریل آمریکا نظرشان را به روند صعودی تغییر داده اند.
جفری نیکولاس، از اقتصاددانان ارشد بازار این گونه به سایت کیتکو پاسخ داده است: ” من انتظار دارم که هفته پیش رو، هفته مهمی برای روند بازار طلا باشد. به احتمال زیاد، طلا در معاملات این هفته به بالای ۱۳۰۰ دلار صعود خواهد کرد و در محدوده جدید ۱۳۰۰ تا ۱۳۵۰ دلاری معامله خواهد شد.” وی توضیح داد که ” اقتصاد آمریکا ضعیف است و فدرال رزرو در کوتاه مدت به دنبال افزایش نرخ های بهره نیست – و شاید اصلا در سال جاری نرخ های بهره را افزایش ندهد – به همین دلیل حمایت بازار از طلا هم افزایش خواهد یافت و در این میان تصویر تکنیکال بازار طلا هم از روند صعودی حمایت می کند، بخصوص مومنتوم مثبت بازار که حرکات قیمتی طلا را محدود کرده است.”
آدریان دی از مدیران دارایی بازار هم معتقد است که هر چند روند بلند مدت بازار صعودی است، اما بازار طلا در معرض بازگشت نزولی قرار دارد. “من شک دارم که بازگشت منفی بازار خیلی عمیق باشد، چونکه سرمایه گذاران بسیاری منتظر اُفت قیمت طلا هستند تا وارد بازار شوند.”
مارک لیبویت هم از تحلیل گران بازار طلا با نظر آدریان دی در مورد بازگشت منفی طلا در این محدوده “اشباع خرید” موافق است. “بعد از بازگشت منفی بازار تا اواخر ماه مه یا ژوئن، من فکر می کنم که کف قیمتی جدیدی در بازار طلا تشکیل خواهد شد. مطلوب ترین بازگشت منفی بازار طلا می تواند تا محدوده ۱۲۰۰-۱۱۸۰ دلار باشد.”
نظر فعالین حرفه ای بازار طلا که انتظار کاهش قیمتی این فلز گران بها را دارند، به یکدگیر شبیه است. این فعالین بدبین بازار معتقدند که روند نزولی دلار آمریکا معکوس خواهد شد و این عامل قیمت طلا را در هفته پیش رو تحت فشار قرار خواهد داد.
ایرا اپشتاین، از فعالین حرفه ای بازار طلا بر این باور است که، ” یورو در حال حاضر در فاز اصلاح منفی قرار دارد، که به این معنی است که دلار آمریکا در کوتاه مدت تقویت خواهد شد و با رشد دلار آمریکا، طلا تحت فشار فروش قرار خواهد گرفت.”
با این حال، هنری تو، یکی دیگر از فعالین حرفه ای بازار هم اشاره کرد که ضعف یورو موجب تقویت دلار آمریکا خواهد شد، اما طلا از سوی سرمایه گذاران اروپایی حمایت خواهد شد. “هر اُفت قیمتی طلا موقتی خواهد بود، چونکه اروپایی ها برای پوشش ریسک تضعیف ارزش یورو اقدام به خرید طلا خواهند کرد.”
کن موریسن، از تحلیلگران بازار، انتظار بازاری بدون روند را دارد. وی معتقد است که تعداد دلایلی که خرید یا فروش طلا در شرایط فعلی را توجیه می کنند، یکسان هستند. ” نمودار تکنیکال طلا نشان دهنده الگوی پرچم (Flag) صعودی است که به احتمال زیاد منجر به موج صعودی در بازار شود، اما مهمترین نگرانی من در مورد این موج صعودی، نسبت قراردادهای خرید در برابر فروش است. طبق تجربه، این عدم تعادل می تواند اصلاح نزولی بازار را تشدید کند.

.

دیدگاه سرمایه گذاران خرد و حرفه ای بازار طلا در این هفته