تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

ارزیابی هفتگی سایت کیتکو از انس طلا Kitco News

  طلا ماه آوریل را با مومنتوم قوی صعودی به پایان رساند. هفته گذشته طلا به اوج قیمتی ۱۵ ماه اخیر رسید و طبق ارزیابی سایت کیتکو (Kitco News) انتظارات سرمایه گذاران خُرد و حرفه ای بازار حکایت از ادامه رشد قیمتی طلا دارند.

قیمت هر اونس طلا به ۱۲۹۹ دلار رسید، که بیشترین رشد طلا در روز جمعه اتفاق افتاد. رشد هفتگی قیمت طلا تا ۴٫۷ درصد رسید که بالاترین رشد یک هفته ای از اوایل ماه فوریه است. با تقویت مومنتوم صعودی طلا، شاهد خوش بینی قوی در بازار هستم، فعالین بازار حتی انتظار شکست قیمت ۱۳۰۰ دلاری اونس طلا را دارند.
در میان سرمایه گذاران خرد، خوش بینی ها نسبت به بازار طلا همچنان بالاست و سرمایه گذاران انتظار ادامه افزایش قیمت های طلا را دارند. این هفته ۸۲۷ نفر در ارزیابی آنلاین سایت کیتکو شرکت کردند. از این بین، ۶۰۴ نفر یا ۷۳ درصد انتظار افزایش قیمت طلا در هفته آینده را دارند. در همین حال، ۱۳۰ نفر یا ۱۶ درصد انتظار کاهش قیمت طلا را دارند و ۹۳ نفر یا ۱۱ درصد هم معتقدند که بازار روند خاصی نخواهد داشت.
تعداد سرمایه گذاران خُرد بازار که نسبت به روند صعودی طلا خوش بین هستند، تقریبا نسبت به هفته گذشته بدون تغییر باقی مانده است. هفته پیش ۷۲ درصد سرمایه گذاران خرد انتظار افزایش قیمت طلا را داشتند.
در همین حال شاهد تغییر بزرگی در انتظارات فعالین حرفه ای بازار هستیم. هفته پیش تعداد فعالان حرفه ای بازار که نسبت به قیمت طلا بدبین بودند برابر ۴۴ درصد بود. با این حال، در ارزیابی این هفته، شاهد هستیم که اکثریت فعالین حرفه ای بازار انتظار افزایش قیمت طلا در کوتاه مدت را دارند.
بر اساس نظرات فعالین حرفه ای بازار، عدم تغییر نرخ های بهره آمریکا دلیل اصلی تقویت بازار طلاست. سرمایه گذاران انتظار دارند که نرخ های بهره فدرال رزرو آمریکا بین ۰٫۲۵ و ۰٫۵۰ درصد باقی بمانند.
آدریان دی، یکی از مدیران دارایی بازار گفت: ” با تضعیف دلار آمریکا، شاهد ورود دیوانه وار سرمایه گذاران به بازار هستیم… .”
کولین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار هم معتقد است که در کنار تضعیف دلار آمریکا، سایر ارزهای جهانی هم به دلیل تغییرات سیاست های پولی جهانی در حال رشد هستند، وی همچنین گفت که تصویر تکنیکال طلا به طور قابل توجهی بهبود یافته است. وی گفت : “رالی صعودی هفته اخیر توانست الگوی سر و شانه را بشکند، که نشانه صعودی قوی در بازار است.”
دارین نیوسام، تحلیلگر ارشد بازار هم گفت که با تضعیف اخیر دلار آمریکا، هدف بعدی بازار طلا در ۱۳۳۰ دلار قرار دارد. هر چند این تحلیلگر ارشد بازار انتظار افزایش قیمت طلا در کوتاه و بلند مدت را دارد، اما وی اضافه کرد که سرمایه گذاران بایستی در این سطوح قیمتی با احتیاط عمل کنند. ” شکست صعودی طلا در آخرین روز معاملاتی ماه می تواند سیگنال نزولی تکنیکالی را صادر کند، چونکه این می تواند به معنی آخرین تلاش خریداران برای صعود قیمت طلا باشد. با این حال، هنوز در نمودار های هفتگی سیگنال فروشی دیده نمی شود، برای همین انتظار می رود که قیمت طلا فعلا افزایش یابد.”
حتی تحلیل گران حرفه ای بازار که انتظار کاهش قیمت های طلا را دارند معتقدند که طلا رشد های اخیر خود را حفظ خواهد کرد.
ریچارد بیکر، از تحلیلگران بازار بر این باور است که طلا بعد از رالی صعودی اخیر می تواند در هفته آینده رشد کند. اما وی افزود که حمایت بازار در ۱۲۸۰ دلار قرار دارد.

.

دیدگاه سرمایه گذاران خرد و حرفه ای بازار طلا در این هفته

د