تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

ارزیابی بازار اونس طلا “گزارش سایت کیتکو”، از هفته آینده21&27 Kitco GOLD Reprot

 

 بر اساس ارزیابی آنلاین سایت کیتکو (Kitco Reprot  )، هر چند خوش بینی ها نسبت به بازار طلا کاهش یافته است، اما همچنان سرمایه گذاران خرد و حرفه ای بازار انتظار افزایش قیمت طلا را دارند.

بر اساس قیمت قرار دادهای آتی تحویل ماه آوریل بورس کالای نیویورک (COMEX)، برای اولین بار در طول چهار هفته گذشته، قیمت هر اونس طلا در محدوده منفی بسته شد. در هفته گذشته قیمت قرار دادهای آتی طلا برابر ۱۲۳۸ دلار بود، که این هفته تقریبا با یک درصد کاهش در ۱۲۲۶ دلار بسته شد. با این حال همچنان تمایلات و انتظارات بازار نسبت به طلا، خوش بینانه است، و با وجود بهبود بازار های سهام، قیمت طلا در بالای ۱۲۰۰ دلار باقی ماند.
این هفته، ۱۰۳۶ نفر در ارزیابی آنلاین سایت کیتکو شرکت کردند، که از این میان، ۷۳۹ نفر یا ۷۱ درصد طرفدار روند صعودی بودند. بعد از چهار هفته این اولین بار است که آرای خریداران طلا به زیر ۸۰ درصد رسیده است. در همین حال، ۱۹۷ نفر یا ۱۹ درصد انتظار کاهش قیمت های طلا و ۱۰۰ نفر یا ۱۰ درصد هم انتظار حرکات قیمتی خنثی را دارند.
هرچند برخی از سرمایه گذاران همچنان به رشد قیمتی طلا امیدوارند، اما انتظار رشد خطی قیمت ها را ندارند. یکی از سرمایه گذاران خرد بازار طلا در ایمیلی به سایت کیتکو گفت: ” من فکر می کنم طلا در طول سال جاری با شیب ملایمی رشد خواهد کرد، به طوری که قیمت طلا افزایش و بعد از آن اندکی کاهش خواهد یافت.” وی همچنین اضافه کرد که به دلیل تنش های سیاسی جهانی، انتظار دارد که قیمت این دارایی حافظ ارزش هم رشد نماید.
اکثریت فعالین حرفه ای بازار هم انتظار گران شدت طلا در کوتاه مدت را دارند. با ۳۴ فعال حرفه ای بازار تماس گرفته شد، که ۱۷ نفر به این مکاتبات پاسخ دادند. از این میان، ۱۰ نفر یا ۵۹ درصد، انتظار افزایش قیمت های طلا را دارند. در همین حال، ۴ نفر یا ۲۴ درصد پیش بینی کاهش قیمت طلا را دارند و سه نفر یا ۱۸ درصد هم پیش بینی روند خنثی را داشتند. فعالین حرفه ای بازار شامل، معامله گران شمش طلا، بانک های سرمایه گذاری، معامله گران قرار دادهای آتی و تحلیلگران تکنیکال می شود.
یکی از نظرات مشترکی که بین طرفدران روند صعودی طلا دیده می شود، شک و تردید ها نسبت به اقتصاد جهانی است. تحلیلگران خوش بین بازار طلا، معتقدند که این فلز گران بها از عدم قطعیت موجود سود می کند. شک و تردید ها در رابطه با رشد اقتصاد جهانی مانع از رشد بازار های سهام می شود و در عین حال نرخ بازدهی اوراق قرضه را هم کاهش می دهد.
اکثر تحلیلگران حرفه ای بازار به قرار گرفتن طلا در بالای ۱۲۰۰ دلار اشاره کردند.
آدریان دی، یکی از مدیران دارایی بازار، معتقد است که: ” انتظارات و تمایلات بازار در حال تغییر است، و عده ای از سرمایه گذاران که سرمایه کمی را وارد بازار کرده بودند، دوباره وارد بازار شده و شروع به خرید کرده اند. اینکه طلا رشد می کند، در حالی که نه دلار آمریکا تضعیف شده و نه بازار های سهام سقوط کرده اند، نشانه خوبی است.”
ریچارد بیکر، از صاحب نظران بازار طلا هم انتظار رشد قیمت طلا در کوتاه مدت را دارد. دلیل خوش بینی وی، رشد قیمت طلا بر حسب ارز های ین ژاپن و یورو است. ” رشد طلا در برابر ارز هایی که اخیرا از سوی بانک مرکزی تضعیف شده اند، نشانه مثبتی برای بازار طلای جهانی است.”
در میان فعالین حرفه ای بازار که پیش بینی ارزانی طلا در این هفته را دارند، وجه مشترکی وجود دارد. اکثریت تحلیلگران بدبین بازار معتقدند که رشد اخیر طلا به اوج قیمتی یکساله، به طور قابل توجهی شدید بود و برای همین انتظار دارند که بازار در کوتاه مدت به اصلاح منفی خود ادامه دهد.
اریکا رانستد، یکی از تحلیل گران ارشد بازار گفت، که بعد از گزارش تورم مصرف کنندگان آمریکا (CPI)، که بسیار بهتر از انتظارات بازار بود، برخی از خریداران بازار طلا شروع به تثبیت سود کنند و از موقعیت های معاملاتی خرید خارج شوند، که در نتیجه قیمت طلا هم اُفت می کند. افزایش فشار های تورمی، ” که فعلا به بخشی از بازار تاثیر گذاشته، انتظارات نسبت به افزایش نرخ های بهره آمریکا (و در نتیجه تقویت دلار) را دوباره زنده می کند.”

چارت 01