تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

بازار فارکس تایم مناسب ترید

بازارفارکس در دنیا منحصر به فرد است . چرا که در تمام 24 ساعت شبانه روز باز است . در هر لحظه از زمان و از هرجای دنیا می توان در آن به معامله پرداخت .  بازار فارکس شب و روز ندارد .ادامه مطلب>>>>>>>>  
ساعت باز شدن و بسته شدن بازار های بورس جهان
منطقهبازارزمان باز شدن به وقت تهرانزمان بسته شدن به وقت تهران
اقیانوسیهبورس سیدنی استرالیا۲:۳۰ بامداد۱۰:۳۰ صبح
آسیابورس توکیو ژاپن۳:۳۰ بامداد۱۱:۳۰ صبح
آسیابورس هنگ کنگ۴:۳۰ بامداد۱۲:۳۰ ظهر
اروپابورس فرانکفورت آلمان۱۰:۳۰ صبح۶:۳۰ عصر
اروپابورس لندن انگلیس۱۱:۳۰ صبح۷:۳۰ عصر
آمریکابورس نیویورک آمریکا۴:۳۰ عصر۱۲:۳۰ بامداد فردا
ساختار غیر متمرکز بازار فارکس پویایی خاصی به این بازار داده و باعث شده است که از روز دوشنبه تا جمعه 24 ساعت شبانه روز امکان تبادلات ارز وجود داشته باشد . حجم تبادلات در زمان های مختلف بستگی به ساعت کاری کشور های مشارکت کننده در فارکس دارد . پس از اینکه استراتژی مورد نظر و مطابق با اخلاقیات خود را یافتید میبایست ساعات کاری مناسب برای خود را پیدا کنید. 

اولین نکته اینکه باید بدانیم قرار نیست ما از نوسان قیمت ها در تمام بازارها استفاده کنیم . در هر بازار شاید قیمتها صدها پیپ بالا و پایین بروند و ما هیچ وقت نمیتوانیم از تمام این نوسانات استفاده کنیم . اگر معامله گر روزانه هستید پس از انتخاب یک محدوده معین از ساعات فعالیت بازار کافیست تا به مدت سه الی 


خصوصیات اصلی این بازار عبارتند از

فارکس یک بازار 24 ساعته است که از روز دوشنبه 01:30 تا شنبه 01:00 به وقت تهران فعالیت دارد
فعالیت فارکس از نیوزلند شروع می شود و به ترتیب با بازار استرالیا ، آسیا ، خاورمیانه ، اروپا و آمریکا ادامه میابد
تقریبا نیمی از تبادلات فارکس در متعلق با انگلستان و آمریکا است
مراکز اصلی فارکس لندن ، نیویورک و توکیو هستند
معمولا دو سوم تبادلات بازار نیویورک در زمانی که نیویورک و اروپا همزمان باز هستند اتفاق می افتد
هر بازاری که بسته می شود ؛ بازار دیگری شروع به فعالیت می کند و در بعضی از ساعت ها اواخر روز کاری یک منطقه همزمان با شروع روز کاری منطقه دیگری است .

چهار ساعت بازار را تحت نظر بگیرید و به محض مهیا شدن شرایط وارد معامله شوید .
 

ساعات کار بازار تا به حال به شما آموختیم که چگونه ترید کنید. اما یکی از مهم ترین مساله در ترید کردن این است که "چه زمانی" برای این کار مناسب است.
بله، درست است که بازار فارکس در بیست و چهار ساعت شبانه روز  باز است، اما این به معنی فعال بودن آن در تمام این ساعات نیست. وقتی بازار صعودی یا نزولی است، می توانید پول خوبی از آن دربیاورید. اما وقتی بازار حرکتی ندارد به سختی می توان از آن پولی کسب کرد.در این درس بهترین زمان برای ترید کردن را به شما می آموزیم.
قبل از اینکه بهترین زمان ترید کردن را یاد بگیریم، بهتر است به نحوه باز بودن بازار در 24 ساعت نگاهی بیندازیم. بازار فارکس به سه بازار عمده تقسیم می شود: بازار توکیو، بازار لندن و بازار نیویورک. در تصویر زیر ساعات کاری این بازارها را مشاهده می کنید.


 

 

 

همانطور که در شکل می بینید در برخی از ساعات دو بازار همزمان باز هستند. مثلا بین ساعت 11:30 تا 12:30 صبح هر دو بازار لندن و توکیو فعالیت می کنند. یا از ساعت 16:30 تا 20:30 هر دو بازار لندن و نیویورک باز هستند. طبیعتا این ساعات به دلیل باز بودن همزمان دو بازار و در نتیجه حجم بیشتر مبادلات شلوغ ترین ساعات کاری هستند.

 

 

همانطور که در شکل می بینید، بازار لندن بیشترین حجم تغییرات را به خود اختصاص داده است.
از آنجا که اخبار مربوط به هر ارز در بازار همان کشور اعلام میشود معمولا بیشترین تغییرات نیز در همان ساعات اتفاق میفتد . 
بعنوان مثال ین ژاپن بیشترین حرکت را در زمان کار بازار توکیو انجام میدهد و یا دلار استرالیا بیشترین نوسان را در بازار سیدنی دارد . 
اگر روی ارز بخصوصی معامله میکنید حتما سعی کنید با پیدا کردن ساعات کار کشور مورد نظر نوسانات را در ان ساعات با دیگر ساعات شبانه روز مقایسه کنید و بهترین زمان برای انجام معامله را پیدا کنید .
حال بیایید ببینیم کدام روزهای هفته بهترین روز برای انجام معاملات است.


بهترین روزهای هفته برای ترید
تا به حال فهمیدیم که بازار لندن بیشترین حجم تغییرات قیمت را به خود اختصاص داده است، اما روزهایی در هفته هستند که تمام بازارها حرکت خوبی نشان می دهند.در تصویر زیر میزان تغییرات چهار جفت ارز اصلی را در هر یک از روزهای هفته و بر حسب پیپ مشاهده می کنید. 

 



 همانطور که در عکس مشاهده می کنید در روزهای میانی هفته بیشترین حجم تغییرات را داریم. جمعه ها فقط تا ساعت 12 ظهر به وقت آمریکا، حجم فعالیت مناسب است و بعد از آن نباید معامله کرد.
با چند بررسی ساده بهترین روزها و ساعات را برای ترید کردن و کسب سود بیشتر پیدا کردیم.

همانطور که قبلاگفتیم ساعات کار این بازار بصورت بیست و چهار ساعته و شبانه روزی میباشد . اما مهمترین این بازارها از لحاظ انتشار اخبار و نوسان قیمت بازارهای توکیو ، لندن و نیویورک هستند . 
از لحاظ جغرافیایی کشور ایران در موقعیتی واقع شده است که از نظر ساعت مناسب جهت معامله در بازار فارکسبسیار مناسب است . اصولا بیشترین نوسانات بازار از ساعت 2 بامداد تا 11 صبح بوقت est اتفاق میافتد که برابر با 9.5 صبح تا 6.5 بعداز ظهر بوقت تهران میباشد . 
معمولا در این ساعات بیشترین نوسانات بازار را شاهد هستیم و این ساعات مناسب ترین زمان برای معامله کردن تریدرهای روزانه است . زیرا تحرک بازار در این زمان زیاد است و معمولا پوزیشنهایی که در این ساعات باز میشوند زود به نتیجه ( سود یا زیان ) میرسند . 
اگر تصمیم دارید معامله گر روزانه یا کوتاه مدت باشید بهتر است ساعاتی در این بازه را انتخاب نموده و به دنبال موقعیت بگردید .


 اگر می خواهم ضرر کنم در چه ساعات و روزهایی معامله کنم؟
ما نظرمان را تحمیل نمی کنیم. اگر ما گفتیم که در این روزها و این ساعات به دلیل حرکتهای خوبی که بازار دارد بهتر می توانید معامله کنید و به سود برسید، دلیلی ندارد حتما به آن عمل کنید. این شما هستید که ترید می کنید و به هر صورتی و در هر زمانی که مایل باشید می توانید این کار را انجام دهید.به هر حال اگر از آسان معامله کردن خوشتان نمی آید، در روزهایی که در زیر اشاره می کنیم، ترید کنید و مطمئن باشید ساعات سختی را در پیش خواهید داشت.

جمعه ها : این روز بسیار غیر قابل پیش بینی است. اگر می خواهید تمام سودی را که در طی هفته کسب کرده اید به باد بدهید، حتما در این روز معامله کنید!
یکشنبه ها : در این روز حرکات بسیار کم هستند. اگر می خواهید هفته تان را با پیپ های منفی شروع کنید، از معامله کردن در این روز غافل نشوید!
تعطیلات: در روزهای تعطیل به دلیل بسته بودن بانکها حجم معاملات کم است. اگر می خواهید به جای استفاده کردن از تعطیلات و لذت بردن از آن پولتان را از دست بدهید، حتما درتعطیلات ترید کنید!


در ساعات مناسب قادر به ترید نیستم، چه کنم ؟
اگر در منطقه زمانی خوبی نیستید و یا کارمند هستید و نمی توانید در ساعات شلوغ بازار پای کامپیوترتان باشید، چند راه ل برایتان دارم:
· به منطقه زمانی بهتری مهاجرت کنید. بهتر است به لندن بروید. جدی می گویم. چه اشکالی دارد؟ وقتی که از قدرت ترید خود مطمئن شدید، مهاجرت به کشوری دیگر و آغاز یک زندگی جدید بد نیست.
· یک سوئینگ یا پوزیشن تریدر بشوید. در این حالت لازم نیست مرتب پشت کامپیوتر باشید. بعد از اینکه از سر کار بازگشتید می توانید پوزیشن های خود را چک کنید.
· سر کار ترید کنید. با در نظر گرفتن موارد امنیتی دور از چشم رئیس تان معامله کنید! کلید تب برای سوئیچ کردن بین پنجره ها خوب است.
· در بازار توکیو کار کنید اگر امکان کار کردن در بازارهای لندن و نیویورک را ندارید. فقط حواستان باشد استراتژی خود را برای این بازار تنظیم کنید.
خب، هم ساعات خوب برای ترید را به شما گفتیم و هم پیشنهادات مان برای وقتی که قادر به کار در این ساعات نبودید. باقی قضایا به خود شما بستگی دارد.


نکته مهم

معمولا بیشترین تحرکات در ساعات اولیه شروع بازار انجام میگیرید . پس سعی کنید از نوسانات در این ساعات استفاده کنید زیرا معمولا در چند ساعت اخر حرکت بازار کند میشود و شاید باعث شود تا معامله شما به هدف نرسد و مجبور شوید بر خلاف استراتژی تان پوزیشن را تا روز بعد باز نگهدارید . بعنوان مثال در بازار نیویورک اصولا بیشترین تحرکات قبل از ساعات 12 ظهر اتفاق میافتد و بعد از آن معمولا بازار تا شروع کار لندن آرام میشود . پس سعی کنید بعد از ساعت 12 ظهر بوقت نیویورک وارد معاملات جدید نشوید . 
البته یاداوری میکنیم که این اصول میتواند دارای استثنائاتی نیز باشد و خود شما با کمی بررسی میتوانید مناسبترین ساعت برای معامله را پیدا کنید .


بنابراین به این نتیجه گیری می رسیم که بهترین زمان ها برای ترید ؛ اول اینکه وقتی ساعات کاری دو بازار هم پوشانی دارند: 11:30 تا 12:30 و 16:30 تا 20:30(به وقت تهران) - و دوم بازار لندن، چون فعال ترین بازار است.-روزهای میانی هفته، به دلیل اینکه حرکات خوبی در آنها صورت می گیرد.


منبع بازار بورس