تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل اونس طلا موسسه سرمایه گذاری کلینتون گوسترا

 

bfc: رئیس موسسه سرمایه گذاری کلینتون گوسترا تاکید کرد که علی رغم کاهش قیمت طلا در ماه های اخیر هنوز دلایل زیادی وجود دارد که احتمال افزایش قیمت طلا به ۲۰۰۰ دلار را تایید می کند.
به نقل از سایت طلا/کیتکو، فرانک گوسترا رئیس موسسه سرمایه گذاری کلینتون گوسترا تصریح کرد که همه دلایلی که قبلا برای افزایش قیمت طلا به 2000 دلار در هر اونس متصور بودیم همچنان وجود دارد.
بر اساس این گزارش وی افزود: طلا اکنون در دورانی قرار گرفته است که سرمایه گذاران بین المللی به آن کمتر توجه می کنند ولی به نظر من از لحاظ ساختاری چیزی تغییر نکرده است و من فکر می کنم هنوز دلایل زیادی برای افزایش احتمالی قیمت طلا به 2000 دلار در هر اونس وجود دارد.
گوسترا در ادامه افزود: من فکر می کنم سرمایه گذاران باید بخشی از سرمایه خود را به صورت طلا نگهداری کنند چرا که ادامه اجرای سیاست های انبساطی پولی از سوی بانک های مرکزی جهان و چاپ و تزریق نقدینگی موجب کاهش نرخ ارز و افزایش تقاضا برای طلا خواهد شد.
وی گفت: من انتظار ندارم که با متوقف شدن اجرای محرک پولی از سوی فدرال رزرو آمریکا این کشور به روند رشد و رونق اقتصادی خود ادامه دهد.
هفته گذشته جانت یلن رئیس فدرال رزرو تایید کرد که بانک مرکزی آمریکا قصد دارد اجرای محرک پولی را در ماه اکتبر متوقف کند.
بسیاری از کارشناسان بر این باورند که متوقف شدن اجرای محرک پولی به ضرر رشد و رونق اقتصادی آمریکا خواهد بود و این مساله کاهش ارزش دلار را به همراه خواهد داشت.
گوسترا افزود: اجرای سیاست های انبساطی پولی در سال های گذشته به نفع قیمت طلا بوده است.
وی در ادامه به تاثیرات منفی کاهش قیمت طلا بر فعالیت شرکت های بزرگ معدنی جهان اشاره کرد و گفت: ادامه افت قیمت طلا در بازارهای بین المللی فشار زیادی را بر شرکت های معدنی وارد کرده است و این مساله موجب افت شاخص سهام این شرکت ها نیز خواهد شد.
بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که اگر قیمت طلا وارد کانال 1100 دلاری شود بسیاری از شرکت های معدنی جهان در آستانه تعطیلی و ورشکستگی قرار خواهند گرفت و ادامه فعالیت آنها مقرون به صرفه نخواهد بود.