تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل اونس طلا بانک سرمایه گذاری گلدمن ساش امریکا

 

 bfc: تحلیلگر ارشد بانک سرمایه گذاری گلدمن ساش امریکا تاکید کرد که بدترین دوران طلا هنوز به پایان نرسیده است و قیمت این فلز زرد احتمالا با افت بیشتری روبرو خواهد شد.

به نقل از سایت طلا/اس ام اچ، جفری کوری تحلیلگر برجسته بانک گلدمن ساش آمریکا تصریح کرد که ریسک زیادی وجود دارد که قیمت طلا به روند نزولی خود ادامه خواهد داد.

بخش زیادی از افزایش قیمت طلا در سال 2014 مربوط به تنش های سیاسی و ناآرامی ها در اوکراین و خاور میانه بوده است و این نگرانی ها اکنون تاحد زیادی برطرف شده است.

بر اساس این گزارش وی افزود: قیمت طلا پس از افزایش حدود 10 درصدی در شش ماه نخست 2014 میلادی در ماه های اخیر با افت چشمگیری روبرو شده و تقریبا همه افزایش قیمت در ماه های گذشته را از دست داده است.

مایکل های تحلیلگر ارشد سوسایت جنرال فرانسه نیز تاکید کرد که قیمت طلا تحت تاثیر افزایش ارزش دلار و شاخص سهام تا سه ماه سوم 2015 میلادی 5 درصد دیگر کاهش خواهد یافت.

جفری کوری نیز پیش بینی کرد که قیمت طلا تا پایان سال 2014 میلادی به کمتر از 1050 دلار خواهد رسید. موسسه مالی سوسایت جنرال نیز پیش بینی کرد که قیمت طلا تا سه ماه سوم سال آینده به کمتر از 1150 دلار خواهد رسید.

موسسه مالی سیتی گروپ نیز پیش بینی خود نسبت به قیمت طلا در سال 2015 میلادی را به شدت کاهش داده است. بر اساس پیش بینی این موسسه مالی میانگین قیمت طلا در سال آینده به کمتر از 1225 دلار خواهد رسید. این رقم در گزارش قبلی این موسسه مالی بیش از 1365 دلار اعلام شده بود.

جفری کوری بر این باور است که متوقف شدن محرک پولی از سوی فدرال رزرو آمریکا، افزایش احتمالی نرخ بهره این کشور ، ادامه روند نزولی ارزش یورو در برابر دلار و افت تقاضای فیزیکی طلا در بازارهای جهانی تاثیر زیادی بر افت احتمالی قیمت طلا در ماه های آینده خواهد داشت. افزایش شاخص سهام در بازارهای مالی جهان نیز عامل مهم دیگری بر افت قیمت طلا خواهد بود.

برخی کارشناسان اقتصادی نیز معتقدند پایین بودن نرخ تورم در کشورهای بزرگ و صنعتی جهان به خصوص آمریکا و اروپا فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

طلا معمولا سرمایه گذاری مطمئن و ایمنی در شرایطی است که نرخ تورم در اقتصادهای بزرگ و توسعه یافته جهان با افزایش روبرو می شود.