تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

۳ عامل افزایش احتمالی قیمت طلا

 

bfc:  تحلیلگران وبسایت موتلی فول بر این باورند که قیمت جهانی طلا به ۳ دلیل عمده با افزایش چشمگیری طی ماه های آینده روبر خواهد شد.

به نقل از  سایت طلا،موتلی فول ، تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که علی رغم کاهش قیمت طلا در هفته های اخیر 3 عامل مهم می تواند نقش زیادی در افزایش مجدد قیمت این فلز زرد داشته باشد.
بر اساس این گزارش نخستین عامل موثر بر افزایش احتمالی قیمت طلا ادامه نگرانی های بین المللی نسبت به وضعیت اقتصادی و تنش های سیاسی در جهان است.
تنش های سیاسی و درگیری ها در مناطق مختلف جهان از جمله اوکراین خاور میانه و لیبی و تحرکات داعش در عراق و سوریه می تواند عامل مهمی برای افزایش بیشتر قیمت طلا به شمار رود. این مساله تاثیر زیادی بر نوسانات شاخص سهام در بازارهای مالی بین المللی نیز خواهد داشت.
نگرانی نسبت به اوضاع اقتصادی ژاپن چین و منطقه یورو نیز می تواند تا حد زیادی بر افزایش قیمت طلا در بازارهای بین المللی موثر باشد.
دومین عامل موثر بر قیمت طلا در ماه های آینده قطع رابطه بین بازارهای مالی بین المللی و وضعیت اقتصادی جهان است. تجزیه و تحلیل آمارهای اقتصادی نشان می دهد که رابطه معناداری که پیش از این بین شاخص سهام در بازارهای سهام و وضعیت اقتصادی کشورهای صنعتی و توسعه یافته وجود داشته در حال از بین رفتن است و این مساله می تواند به نفع قیمت طلا باشد.
کاهش تولیدات صنعتی منطقه یورو نیز موجب نگرانی های تازه ای نسبت به وضعیت اقتصادی اروپا شده و این مساله می تواند تقاضای طلا در کشورهای اروپایی را به طور چشمگیری افزایش دهد.
عامل سوم نیز تمایل مجدد برخی سرمایه گذاران و ثروتمندان بزرگ جهان برای سرمایه گذاری در بازار طلا است. ثروتمندان بزرگ جهان از جمله جورج سوروس اقدام به افزایش ذخایر طلای خود کرده اند و این مساله نشانگر سودآور بودن سرمایه گذاری در بازار طلا خواهد بود.
کاهش شدید قیمت طلا در سال 2013 میلادی زیان و ضرر زیادی را به سرمایه گذاران بزرگ و همچنین صندوق های سرمایه گذاری و پوشش ریسک وارد کرده است.
به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی در کوتاه مدت افزایش ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی تاثیر زیادی بر روند نزولی قیمت طلا داشته است و افزایش نرخ بهره آمریکا نیز می تواند فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کند.