تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

سرمایه گذاران به بازار طلا بازگشتند

 

 bfc: آمارها نشان می دهد که بیشترین حجم معاملات طلا در بازارهای جهانی از سال ۲۰۱۲ تاکنون روزگذشته(جمعه )به ثبت رسیده است.

به نقل از بلومبرگ، پیش بینی جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا از کاهش چشم انداز اقتصادی آمریکا و پایین نگه داشتن نرخ بهره بانکی اواخر هفته گذشته دوباره سرمایه گذاران را به بازار طلا کشاند.
بر اساس این گزارش، رشد شاخصهای سهام در سال جاری میلادی از جذابیت طلا برای سرمایه گذاران کاست و میزان ذخایر طلای صندوقهای بین المللی در ماه جاری میلادی رقم از سال 2009 تاکنون رسید.
بر این اساس، روز چهارشنبه هفته گذشته اظهارات جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا همانند یک معجزه برای بازار طلا عمل کرد البته آشفتگی های سیاسی در عراق و ادامه تنشها در اوکراین نیز مزید بر علت رشد دو روز اخیر بهای اونس طلا به شمار می رود اما عامل اصلی تقویت قیمت طلا اظهارات جانت یلن بود که جان تاره ای به بازار طلا داد.
گزارش سایت طلا حاکیست ، روز گذشته بهای اونس طلا در بازارهای جهانی با رشد 0.1درصدی به 1315دلار و 700سنت رسید.
قیمت جهانی طلا از آغاز سال 2008 میلادی تاکنون 28 درصد کاهش یافته و بیشترین افت خود طی سه دهه اخیر را به ثبت رسانده است.
میزان ذخایر طلای ETP طی 12 ماه اخیر یعنی از زمانی که فدرال رزرو آمریکا میزان خرید اوراق قرضه ماهانه خود را کاهش داده 19 درصد کاهش یافته است.
میزان ذخایر طلای ETP روز گذشته به 1713تن کاهش یافته که این رقم از اکتبر سال 2009 تاکنون کمترین میزان به شمار می رود.
حال سرمایه گذاران این سوال را از مدیران مالی می پرسند که آیا با تشدید بحران سیاسی در خاورمیانه، اوکراین و روسیه دوباره به بازار طلا بازگردند یا خیر؟