تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

روند کاهشی قیمت طلا متوقف شد

 

 bfc: قیمت طلا پس از ۵ جلسه کاهش، روز سه شنبه افزایش یافت، اما با توجه به کاهش جذابیت بازار فلز زرد به دلیل رشد شاخص ها در بورس، همچنان در نزدیکی پایین ترین قیمت ۴ ماه گذشته داد و ستد شد.

به نقل از رویترز،ضعیف بودن میزان تقاضا در چین نیز بر احساس سرمایه گذاران تاثیرگذار بود و تمایل به خرید نتوانست پس از جشنواره دراگون بوت در روز دوشنبه به حالت قبلی باز گردد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به 1246 دلار رسید. کاهش 5 جلسه گذشته قیمت، طولانی ترین بازه کاهشی ای بود که فلز زرد در نزدیک به 7 ماه گذشته پشت سر گذاشت.

ارزش سهام های آسیایی نیز افزایش یافت که ناشی از آمارهای قوی از وضعیت اقتصادی کشورهای جهان بود. ارزش دلار نیز در نزدیکی بالاترین رقم از 13 فوریه تاکنون در نوسان بود.

بازار طلا همواره یک محل سرمایه گذاری جایگزین در برابر دارایی های پر ریسک تر نظیر بازار سهام به شمار می رود.

موسسه ای تی اف سکیوریتیز در یادداشتی اعلام کرد: «در طی هفته گذشته، سرمایه گذاران نگاه مثبت تری به چشم انداز اقتصاد جهانی و حل مسالمت آمیز بحران اوکراین پیدا کرده اند و کالاهای صنعتی حساس تر نظیر نقره و نیکل شاهد افزایش سرمایه گذاری قوی ای بوده اند و بازار طلا شاهد خروج سرمایه بوده است.»

آمارهای روز دوشنبه نشان داد که فعالیت های تولیدی در امریکا و چین در ماه می افزایش یافت و دو اقتصاد بزرگ جهان را در مسیری هموارتر برای ترمیم قرار داد، اما کاهش رشد فعالیت های کارخانه ای در حوزه یورو، پیش بینی ها در مورد اتخاذ سیاست انبساطی توسط بانک مرکزی اروپا را قوت بخشید.

ادوارد میر، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «ما احتمال می دهیم که قیمت طلا در طی ماه ژوئن کاهش بیشتری را شاهد باشد. ما رقم 1210 دلار را سطح حمایت بعدی برای قیمت طلا می دانیم.