تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

قیمت طلا تغییر چندانی نخواهد کرد

 

 bfc: تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری سی ام سی مارکتس پیش بینی کرد: عوامل موثر بر قیمت طلا در آینده نزدیک اثرات یکدیگر را خنثی کرده و این مساله موجب خواهد شد تا قیمت طلا در سطح کنونی تثبیت شود.

به نقل از سایت طلا ،کیتکو نیوز، "کالین سیزینسکی" تحلیلگر ارشد موسسه سی ام سی مارکتس تصریح کرد: به نظر می رسد بازار طلا در شرایط کنونی به ثبات نسبی دست یافته و معلوم نیست ثبات قیمت ها تا چه زمانی ادامه خواهد یافت.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در هفته های اخیر در محدوده 1300 دلار در هر اونس تثبیت شده است. قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون تحت تاثیر بحران اوکراین با افزایش 7.5 درصدی روبرو شده است.

وی افزود: سرمایه گذاران منتظر روشن شدن وضعیت روند تحولات قیمت طلا هستند ولی عوامل موجود و موثر بر قیمت طلا به نوعی اثرات یکدیگر را خنثی کرده اند. خیلی سخت است که بخواهیم پیش بینی کنیم عامل موثر بعدی بر قیمت طلا چه خواهد بود.

نشست بانک مرکزی اروپا در روز 5 ژوئن تاثیر زیادی بر روند تحولات قیمت طلا خواهد داشت. نشست بانک مرکزی اروپا می تواند به ضرر ارزش یورو و قیمت طلا تمام شود.

وی افزود: دیگر عامل موثر بر قیمت طلا در کوتاه مدت بهبود وضعیت اقتصادی جهان است که این مساله نیز به ضرر قیمت طلا خواهد بود.

بهبود وضعیت اقتصادی جهان تقاضا برای خرید طلا را کاهش می دهد. تنش های سیاسی جهان نیز می تواند موجب افزایش قیمت طلا در کوتاه مدت شود. وضعیت داخلی اوکراین هنوز بی ثبات و نامشخص است.

وی در ادامه گفت: پیش بینی من این است که قیمت طلا در کوتاه مدت بین 1275 تا 1325 دلار در نوسان باشد.

تحلیلگر ارشد موسسه سی ام سی تاکید کرد: در صورت شکسته شدن سطح حمایتی 1275 دلاری احتمال کاهش بیشتر قیمت طلا وجود دارد و در صورت شکسته شدن سطح مقاومتی 1325 دلاری نیز می توان انتظار داشت که قیمت طلا با رشد بیشتری روبرو شود.

البته قیمت طلا در بلند مدت بین 1175 تا 1425 دلار در نوسان خواهد بود.