تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

انتخابات اوکراین تعیین کننده بهای طلا نیست

 

bfc: در حالی که انتخابات ریاست جمهوری اوکراین روز گذشته با مشکلات کمی برگزار شد تحلیلگران بازار طلا بر این باورند که برگزاری این انتخابات به تنهایی برای تعیین مسیر قیمت طلا در کوتاه مدت کافی نیست.

به نقل از سایت طلا،کیتکو قیمت طلا پس از کاهش 3.30 دلاری در مبادلات روز جمعه امروز دوشنبه نیز بدون تغییر چندانی روبرو شده و به مرز 1293 دلار رسیده است. بازارهای مالی آمریکا امروز دوشنبه تعطیل است و به نظر می رسد این مساله موجب تثبیت قیمت طلا در مبادلات امروز شود.


بر اساس این گزارش نتایج اولیه انتخابات اوکراین نشان می دهد که پترو پروشنکو مشهور به سلطان شکلات موفق به کسب اکثریت آرا شده است.

کریس وستون کارشناس ارشد موسسه آی جی مارکتس تاکید کرد: این مساله جای تعجب ندارد که انتخابات اوکراین نتوانسته تاثیر زیادی بر تحولات بازار طلا داشته باشد.

وی تصریح کرد: اگر تقاضای فیزیکی با افزایش روبرو شود قیمت طلا می تواند در کوتاه مدت به بیش از 1300 دلار در هر اونس افزایش یابد. توصیه من به سرمایه گذاران این است که در شرایط کنونی اقدام به خرید یا فروش نکنند و منتظر تحولات بیشتر بازار باشند تا مسیر واقعی قیمت طلا روشن و مشخص شود.

برگزاری انتخابات پارلمانی اروپا نیز عامل مهم دیگر تعیین کننده تحولات بازارهای جهانی به خصوص بازار طلا است. به نظر می رسد مخالفان یورو در این انتخابات به موفقیت های بزرگی دست پیدا کرده اند.

وستون افزود: به نظر می رسد تشدید نگرانی ها نسبت به نتایج انتخابات پارلمانی اروپا موجب بروز برخی تنش های ژئو پلیتیک در اروپا شود. پیروزی چشمگیر مخالفان اتحادیه اروپا در این انتخابات به چالش بزرگی تبدیل خواهد شد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی ارزش یورو و قیمت طلا رابطه بسیار نزدیک و تنگاتنگی دارند و در صورت کاهش ارزش یورو در برابر دلار قیمت جهانی طلا نیز در کوتاه مدت با کاهش روبرو خواهد شد.

موسسه مالی اچ اس بی سی نیز پیش بینی کرد: با توجه به تحولات اوکراین و انتخابات پارلمانی اروپا به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت در محدوده 1300 دلاری تثبیت شود و در روزهای آینده شاهد نوسانات شدید قیمت طلا نخواهیم بود.

وستون افزود: بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا و افزایش ارزش دلار نیز می تواند فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کند و این مساله مانع از افزایش قیمت این فلز زرد خواهد شد.