تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

ارزیابی هفتگی سایت کیتکو از انتظارات سرمایه گذاران بازار طلا Kitco News

 

 

ارزیابی هفتگی سایت کیتکو از انتظارات سرمایه گذاران بازار طلا

هجده فعال حرفه ای بازار در ارزیابی این هفته سایت کیتکو (Kitco News) شرکت کرده اند. چهارده نفر یا ۷۷ درصد انتظار افزایش قیمت طلا، ۱۷ درصد انتظار کاهش قیمت طلا و شش درصد هم منتظر بازار بدون روند هستند.
در همین حال، ۴۶۳ نفر در ارزیابی آنلاین کیتکو شرکت کردند. ۵۷ درصد طرفدار روند صعودی، ۳۰ درصد طرفدار روند نزولی و ۱۳ درصد هم طرفدار بازار بدون روند یا خنثی هستند.

.
نظرات فعالین حرفه ای بازار طلا

.

تحلیلگران حرفه ای بازار که پیش بینی هایشان در تابستان امسال از ۱۲ هفته، ۱۰ هفته درست بوده، باوجود کاهش قیمت طلا همچنان انتظار روند صعودی را دارند. برخی از تحلیلگران به گزارش های ضعیف اشتغال آمریکا اشاره کرده اند. برخی دیگر هم معتقدند که بازار طلا از دید تکنیکال در محدوده اشباع فروش قرار گرفته است.
کن موریسن، از فعالین حرفه ای بازار طلا: “نشانه های زیادی از تشکیل کف موقت در بازار طلا حکایت دارند. هفته گذشته خریداران با نقد کردن موقعیت های خرید خود بر بازار تسلط داشتند و حجم قرارداد های آتی طلا هم بیشترین کاهش را از ماه ژوئن سال ۲۰۱۳ ثبت کرده است. تعداد قرارداد های آتی در هفته گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته و در حال حاضر در پایین ترین سطح از ماه ژوئن قرار دارد. از ۱۳۴۰ دلار، من همواره می گفتم که رشد ارزش دلار آمریکا می تواند برای طلا دردسر ساز شود، اما با برگشت شاخص دلار آمریکا به اوج قیمتی ماه ژوئیه، اصلاح قیمتی طلا هم بایستی با حمایت روبرو شود. انتظار می رود که در هفته پیش روی، شاهد رالی صعودی ملایمی به ۱۲۸۰ دلار باشیم.
مارک لبوویت، یکی دیگر از فعالین حرفه ای بازار هم گفته که طلا وارد “محدوده خرید” ۱۲۲۰ تا ۱۲۷۰ دلاری شده است.
کولین سیزینسکی هم که از تحلیلگران ارشد بازار طلاست، تمایلات صعودی نسبت به بازار طلا دارد. “من فکر می کنم که فروش گسترده طلا تمام شده و از دید تکنیکال طلا در وضعیت اشباع فروش قرار گرفته است و برای جهش قیمتی آماده است. همچنین شاهد کاهش همبستگی میان فروش گسترده پوند و یورو (به دلیل ترس از ریسک های سیاسی) و فروش گسترده در طلا و ین ژاپن هستیم. به نظر می رسد که سرمایه گذاران ریسک گریز به سمت دلار آمریکا پناه برده اند، که خود این ارز حافظ ارزش هم با ریسک های سیاسی مواجه است (انتخابات ریاست جمهوری).”
ریچارد بیکر هم از فعالین حرفه ای بازار طلاست که پیش بینی کاهش قیمت طلا را دارد. “احتمال کاهش قیمت طلا در کوتاه مدت وجود دارد.” با این حال وی با احتیاط روند طلا را صعودی در نظر گرفته است، که دلیل آن را انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و وضیعت خطرناک بخش بانکی اورپا می داند.
ایرا اپشتاین، هم انتظار دارد که حرکات نزولی طلا پس از فروش گسترده اخیر ادامه یابد.
آدریان دی از مدیران دارایی بازار هم گفته که طلا می تواند در هفته پیش روی نوسانی باشد، هر چند که روند بلند مدت همچنان صعودی است. “اصلاح هر بازاری پس از افت های اخیر کمی زمان بر است. اما طلا در هفته های پیش روی اصلاح خواهد شد. کاهش قیمت طلا در این هفته به خاطر واکنش افراطی بازار به بیانیه فدرال رزرو بوده و که انتظارات نسبت به افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر را تقویت کرده بود. هیچ تغییری در این قضیه روی نداده است. واقعیت امر این است که عده ای از خریداران طلا، کمی مضطرب بودند و این نظرات فدرال رزرو تنها بهانه ای بود تا این سرمایه گذاران از بازار خارج شوند. فشار فروشی که با به راه افتادنش، خود را تقویت می کند.

دیدگاه سرمایه گذاران خرد و فعالین حرفه ای بازار طلا در این هفته