تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

ارزیابی بارزیابی بازار اونس طلا “گزارش سایت کیتکو”، از هفته آینده Kitco News

 

 

ارزیابی هفتگی سایت کیتکو از انتظارات سرمایه گذاران بازار طل

بر اساس ارزیابی هفتگی سایت کیتکو (Kitco News)، فعالین حرفه ای بازار طلا حرکات قیمتی خنثی و متمایل به روند نزولی را تا نشست ماه سپتامبر فدرال رزرو آمریکا پیش بینی می کنند.

بر اساس ارزیابی سایت کیتکو از فعالین حرفه ای بازار طلا، اکثر تحلیلگران انتظار دارند که طلا همچنان تحت فشار فروش قرار گیرد. با این حال از نظر فعالین حرفه ای بازار، روند طلا در بلند مدت صعودی خواهد بود. این هفته، ۱۵ نفر در ارزیابی سایت کیتکو شرکت داشتند. از این میان، ۴۶ درصد منتظر کاهش قیمت طلا در معاملات این هفته هستند. سهم طرفداران روند صعودی و خنثی هم هر کدام ۲۷ درصد است.
در همین حال، سرمایه گذاران خُرد بازار نسبت به روند این هفته طلا نسبتا خوش بین بودند. این هفته ۶۶۴ نفر در ارزیابی آنلاین کیتکو شرکت داشتند که ۶۶ درصد انتظار افزایش قیمت طلا، ۲۱ درصد انتظار کاهش قیمت طلا و ۱۳ درصد هم انتظار بازار بدون روند را دارند.

.
نظرات فعالین حرفه ای بازار طلا

.

جورج گرو، از مدیران دارایی بازار: “ترس از افزایش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو، طلا را در محدوده نوسانی نگه خواهد داشت، به طوریکه سرمایه گذاران از محدوده ۱۳۰۰ دلاری وارد بازار خواهند شد و از ۱۳۵۰ دلار هم از بازار خارج خواهند شد. من فکر می کنم که این نوسانات تا روز ۲۱ سپتامبر (نشست فدرال رزرو آمریکا) ادامه خواهد داشت.”
کِن موریسن، از تحلیلگران بازار هم توجه خود را به دلار آمریکا معطوف کرده است و انتظار دارد که قیمت طلا در این هفته کاهش یابد. “دلار و طلا همچنان به رابطه معکوس خود ادامه می دهند و با روند صعودی دلار آمریکا، طلا اُفت خواهد کرد. تعداد معاملات آتی طلا اخیرا افزایش یافته است، به طوریکه که به نظر می رسد تعداد خالص موقعیت های فروش طلا همچنان افزایش خواهد یافت.”
از دید تکنیکال، برخی از تحلیلگران گفتند که طلا پس از برخورد به اوج قیمتی اخیر، میبایستی به سمت پایین حرکت کند.
موریسن همچنین افزود که طلا شاید حمایت ۱۳۲۰ دلاری را دوباره لمس کند و حتی می توان در این هفته به ۱۳۱۰ دلار هم برسد.
با این حال، همه فعالین حرفه ای نسبت به طلا بد بین نیستند. هنری تو، یکی از این تحلیلگران خوش بین بازار است. وی معتقد است که رالی دوازده ماه منتهی به این هفته هنوز پایان نیافته است. “معامله گران به این باور رسیده اند که فدرال رزرو تا روز ۱۴ ام دسامبر از افزایش نرخ بهره خودداری خواهد کرد. به تعویق افتادن مرحله بعدی افزایش نرخ بهره آمریکا می تواند به سیاست گذاران پولی چین، این فرصت را بدهد تا از خروج جریانات ارزی جلو گیری نمایند. همچنین انگیزه ای برای بانک مرکزی چین فراهم خواهد شد تا سیاست های انبساطی پولی را تشدید نماید، درست همانند اوایل سال جاری میلادی. تشدید سیاست های انبساطی از سوی بانک های مرکزی جهانی، از قیمت طلا در بلند مدت حمایت خواهد کرد.”

.

دیدگاه سرمایه گذاران خرد و فعالین حرفه ای بازار طلا در این هفته