تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

ارزیابی بازار اونس طلا “گزارش سایت کیتکو”، از هفته آینده Kitco GOLD Reprot

 

 بر اساس ارزیابی سایت کیتکو (Kitco News)، انتظارات سرمایه گذاران خُرد و فعالین حرفه ای بازار در تضاد با یکدیگر قرار دارد، که این امر می تواند بازار طلا را در کوتاه مدت نوسانی کند.

در بورس کالای نیویورک (COMEX)، معاملات طلای تحویل ماه ژوئن با نوسان مواجه شد و تا ۱۲۴۶٫۸۰ دلار هم رسید. دلیل صعود طلا به این اوج قیمتی، نظرات بدبینانه رئیس فدرال رزرو آمریکا بود. با این حال، بازار طلا با انتشار گزارش اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا (NFP) که بهتر از حد انتظارات بود، نتوانست موقعیت خود را حفظ کند و نهایتا بازار هفته را تقریبا بدون تغییر به پایان رساند.
با نگاه به آینده، مسیر طلا برای دومین هفته متوالی مبهم به نظر می رسد. دیدگاه های سرمایه گذاران خرُد بازار و فعالین حرفه ای در تضاد با یکدیگر قرار دارد.
طبق ارزیابی آنلاین کیتکو، سرمایه گذاران خُرد بازار نسبت به روند کوتاه مدت طلا خوش بین هستند. در هفته گذشته، ۶۰۳ نفر در این ارزیابی شرکت کردند، که ۳۶۴ نفر یا ۶۰ درصد انتظار افزایش قیمت در هفته بعد را دارند و در همین حال، ۱۱۲ نفر یا ۲۷ درصد هم انتظار کاهش قیمت هر اونس طلا را دارند. ۴۶ نفر یا ۱۳ درصد هم معتقدند که بازار بدون روند خواهد بود.
در این میان بایستی توجه کرد که خوش بینی سرمایه گذاران خُرد بازار از ۴۶ درصد هفته پیش به ۶۰ درصد بهبود یافته است.
چشم انداز هفته آتی بازار طلا هم طبق نظرات فعالین حرفه ای بازار بیشتر به سمت بدبینی متمایل است. با بیش از ۳۵ فعال حرفه ای بازار تماس گرفته شد، که ۱۸ نفر پاسخ دادند، از این بین تنها ۵ نفر یا ۲۷ درصد طرفدار روند صعودی بودند. ده نفر یا ۵۶ درصد هم انتظار کاهش قیمت ها در هفته پیش رو را دارند و سه تحلیلگر یا ۱۷ درصد، بازار خنثی را پیش بینی می کنند. فعالین حرفه ای بازار شامل، معامله گران شمش طلا، بانک های سرمایه گذاری، معامله گران قرار داد های آتی و تحلیل گران تکنیکال می شود.
جفری نیکولز از مشاورین ارشد اقتصادی بازار، حرکات قیمتی روز جمعه طلا را “دروغ اول آوریل” خواند و گفت که با وجود کاهش قیمت طلا در بازار، تصویر تکنیکال بازار همچنان مثبت است. وی افزود “علاوه بر تصویر تکنیکال که از بازار حمایت می کند، تقاضای فیزیکی طلا هم قوی بود و بایستی این قدرت هم ادامه داشته باشد، بخصوص که با کاهش بیشتر قیمت های طلا، تقاضای جهانی برای سکه از سوی سرمایه گذاران خرُد هم افزایش خواهد یافت. من انتظار دارم که طلا در هفته پیش رو تقویت شود و شرایط را برای موج صعودی بعدی فراهم کند.
آدریان دی از مدیران دارایی بازار هم معتقد است که شرایط بنیادی بازار همچنان قوی است و گفت که انتظار دارد خریداران جدیدی در قیمت های پایین تر وارد بازار شوند. ” سرمایه زیادی به صورت راکد باقی مانده که منتظر ورود به بازار هستند، برای همین اصلاح های منفی بازار به دلیل ورود سرمایه های راکد، نیزکوتاه خواهند بود
با این حال، در سمت طرفداران بدبین بازار، برخی از تحلیلگران به بهبود داده های اقتصادی اشاره می کنند و معتقدند که این امر می تواند طلا را تحت فشار فروش قرار دهد، چونکه با ادامه بهبود اقتصادی، فدرال رزرو آمریکا می تواند نرخ های بهره را در ماه ژوئن افزایش دهد. سایر تحلیلگران هم به دلیل تضعیف مومنتوم صعودی بازار (از دید تکنیکال) انتظار کاهش قیمت ها را دارند.
کن موریسن از فعالین حرفه ای بازار سرمایه است، که انتظار کاهش قیمت های طلا در هفته پیش رو را دارد. ” از دید تکنیکال، طلا رالی عکس روندی ملایمی را از ۱۲۱۰ دلار ایجاد کرد، اما نتوانست به بالای اوج های قیمتی اخیر صعود کند. برای همین، من انتظار دارم که طلا به زیر ۱۲۰۰ دلار سقوط کند و در انتهای هفته شاید تا زیر ۱۱۹۰ دلار هم برسد.

.

دیدگاه سرمایه گذاران خرد و حرفه ای بازار طلا در این هفته

دیدگاه سرمایه گذاران خرد و حرفه ای بازار طلا در این هفته