تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

ارزیابی بازار اونس طلا هفتگی “گزارش سایت کیتکو”، Kitco GOLD Reprot

  
 تازه ترین نظرسنجی کیتکو نیوز نشان می دهد که بسیاری از فعالان بازارهای بین المللی و سرمایه گذاران هنوز بر این باورند که قیمت جهانی طلا طی هفته اینده با افزایش روبرو خواهد شد ولی کارشناسان ارشد اقتصادی به کاهش قیمت طلا رای داده اند.

به گزارش طلانیوز به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، قیمت جهانی طلا پس از ثبت رشد 21 درصدی از ابتدای سال 2016 میلادی بار دیگر روند نزولی را در پیش گرفته است و این مساله موجب شده تا انتظارات بین المللی نسبت به ادامه روند صعودی قیمت طلا نیز تا حد زیادی کاهش یابد.

 

بر اساس این گزارش برای نخستین بار در سال 2016 میلادی کمتر از 50 درصد فعالان بازارهای بین المللی و سرمایه گذاران در نظرسنجی کیتکو اعلام کرده اند که قیمت طلا در هفته آینده نیز با افزایش روبرو خواهد شد و این در شرایطی است که اکثر کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده اند که قیمت طلا طی هفته آتی با کاهش روبرو می شود.

 

قیمت طلا از روز دوشنبه تاکنون بیش از 2.6 درصد کاهش یافته و بیشترین افت هفتگی را از اوایل نوامبر ثبت کرده است. در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز 682 نفر شرکت کرده اند که از این تعداد 316 نفر معادل 46 درصد به افزایش قیمت طلا رای دادند.

 

هفته گذشته بیش از 78 درصد در نظرسنجی آنلاین کیتکو نیوز به افزایش قیمت طلا رای داده بودند.

 

284 نفر معادل 42 درصد پیش بینی کردند که قیمت طلا در هفته آینده با کاهش روبرو می شود و 82 نفر معادل 12 درصد نیز اعلام کردند که قیمت طلا در این مدت تغییر نخواهد کرد.

 

البته برخی از کارشناسان و سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که قیمت طلا در کوتاه مدت بالاتر از 1200 دلار تثبیت خواهد شد.

 

از 35 کارشناس ارشد اقتصادی نیز 19 نفر در نظرسنجی کیتکو شرکت کرده اند که از این تعداد تنها 2 نفر معادل 11 درصد اعلام کرده اند قیمت طلا در روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

 

12 کارشناس ارشد اقتصادی معادل 63 درصد نیز اعلام کردند که قیمت طلا در روزهای آینده کاهش خواهد یافت و 5 تحلیلگر اقتصادی معادل 26 درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا تغییر نخواهد داشت.

 

به نظر می رسد اظهارات مقام های فدرال رزرو آمریکا در خصوص احتمال افزایش نرخ بهره بانکی طی ماه های آینده تاثیر زیادی بر افت شدید قیمت طلا داشته است.

 

کن موریسون سردبیر یک روزنامه اقتصادی معتبر نیز تاکید کرد که تقویت نرخ دلار می تواند فشار بیشتری را بر قیمت طلا وارد کند و به نظر من قیمت طلا در روزهای آینده در محدود ه 1190 تا 1235 دلاری در نوسان خواهد بود.