تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

ارزیابی آنلاین سایت کیتکو 2 بهمن الی ۹ بهمن ( KITCO Report)

  در اولین ماه از سال 2016، طلا بهترین عملکرد را در بین بازار های کالا داشت و بر اساس ارزیابی آنلاین سایت کیتکو (kitco News) از سرمایه گذاران خرد و حرفه ای بازار، انتظار می رود که این روند مثبت در هفته پیش رو هم ادامه داشته باشد.

با وجود اینکه بازار های سهام در معاملات روز جمعه رشد کردند، طلا توانست در محدوده 1100 دلاری موقعیت خود را حفظ کند. قرار داد های آتی تحویل ماه فوریه طلا در بورس کالای نیویورک (COMEX) در 1098.20 دلار به ازای هر اونس بسته شد، که تقریبا تغییری در قیمت های روزانه ایجاد نشد.
نه تنها سرمایه گذاران خرد بازار انتظار افزایش قیمت های طلا در بازار هفته بعد را دارند، بلکه ارزیابی سایت کیتکو هم رکورد شکست و شاهد مشارکت 1051 نفری در این ارزیابی آنلاین بودیم. 848 نفر یا 80 درصد مشارکت کنندگان در این ارزیابی انتظار گران شدن طلا در هفته پیش رو را دارند، در همین حال 142 نفر یا 14 دردص انتظار کاهش قیمت ها و 61 نفر یا 6 درصد هم انتظار حرکات نوسانی و خنثی را از بازار دارند.
ارزیابی فعالین حرفه ای بازار هم تقریبا چنین نتایجی را نشان می دهد. با بیش از 34 فعال حرفه ای بازار تماس گرفته شد، که 17 نفر پاسخ دادند. از این 17 نفر، 11 نفر یا 65 درصد انتظار افزایش قیمت طلا را دارند، در حالیکه پنج نفر یا 29 درصد انتظار کاهش قیمت ها و یک نفر، یا 6 درصد هم انتظار روند خنثی در بازار را دارد. فعالین حرفه ای بازار شامل، معامله گران شمش، بانک های سرمایه گذاری، معامله گران قرار داد های آتی، و تحلیل گران تکنیکال می شود.
حرکات اخیر قیمتی در بازار طلا، به انتظارات مثبت بازار کمک کرده است، با وجود افزایش یک درصدی قیمت های سهام، قرار دادهای آتی طلا بدون تغییر در محدوده 1100 دلاری باقی مانده اند.
فیل استرایبل (Phil Streible) استراتژیست ارشد بازار، چنین به ارزیابی سایت کیتکو پاسخ داد: ” با رشد بورس های جهانی، خیلی تعحب می کنم که چرا طلا تا 15 دلار پایین نیامده است.” به نظر وی، وضیت موجود در بازار ها سهام، که با رالی صعودی همراه بودند، تنها به دلیل بازخرید فروش های اخیر بود، یعنی خریداران جدیدی وارد بازار سهام نشده است، و در هفته پیش رو، همزمان با برگشتن شک و تردید ها به بازار های مالی، روند نزولی (بازار های سهام) بایستی ادامه داشته باشد، که این بیشتر به نفع بازار طلا خواهد بود. ” چشم انداز طلا خیلی بهتر از چشم انداز یک ماه پیش است.”
سین لوسک (Sean Lusk)، از مدیران صندوق های تجاری پوششی، با نظرات بالا موافق بود. وی اشاره کرد که با افزایش اخیر بازار های سهام، هنوز نگرانی های در بازار باقی مانده است، که می تواند به قیمت های طلا کمک کند. ” در حال حاضر هیچ کس دوست ندارد که در بازار طلا فروشنده باشد.” با این حال وی افزود، برای اینکه طلا بتواند رشد کند و مومنتوم مثبتی را تشکیل دهد، بایستی از چند مانع تکنیکال بازار عبور کند، و باید از میانگین های متحرک 100 و 200 روزه در 1107.30 و 11360.50 دلار عبور کند.
در همین حال، برخی از تحلیلگران محتاطانه به بازار هفته پیش رو نگاه می کنند و معتقدند که تمایلات ریسکی بازار در این هفته بهبود می یابد که می تواند مومنتوم مثبت بازار طلا را از بین ببرد.
هنری تو (Henry To)، یکی از تحلیل گران حرفه ای بازار، انتظار دارد که نوسانات بازار در هفته بعد کاهش یابد، که برای طلا اثر منفی دارد. ” معامله گران کم تر عصبی خواهند بود، که در نتیجه شاهد کاهش خریداران طلا خواهیم بود”.
هرچند چشم انداز تکنیکال بازار طلا در حال بهبود است، اما کولین سیزینسکی (Colin Cieszynski)، تحلیلگر ارشد بازار، نسبت به بازار طلا در میان تقویت سایر بازار ها، بی تفاوت است. ” برخی از نگرانی ها در بازار های سرمایه، که اخیر شاهد آن بودیم، می تواند در کوتاه مدت وارد سایر بازارها هم شود.”

دیدگاه-سرمایه-گذاران-حرفه-ای-بازار-طلا-9-بهمن

نظر سنجی از فعالین حرفه ای

2

نظر سنجی از معامله گران جزء