تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

ارزیابی آنلاین کیتکو 28 دی تا 2 بهمن ( KITCO Report)

بعد از اُفت چهار روز متوالی طلا، و بعد از بیشترین کاهش قیمت طلا در روز پنجشنبه، که بیشترین مقدار اُفت روزانه طلا از ماه دسامبر محسوب می شود، قرار داد ها آتی تحویل ماه فوریه بورس نیویورک (COMEX) به دلیل ریسک گریزی سرمایه گذارن تقویت شد. روز جمعه شاخص های سهام آمریکا اُفت کردند که در نتیجه آن سرمایه گذاران به دنبال دارایی های حافظ ارزشی مثل طلا روی آوردند. در نتیجه این هجوم سرمایه گذاران، طلا تا نزدیکی های 1100 دلار صعود کرد و نهایتا در 1088.60 دلار بسته شد.
دیدگاه سرمایه گذاران نسبت به قمیت های طلا در حال بهبود است و اکثریت انتظار افزایش قیمت ها را در هفته پیش رو دارند. 307 نفر در ارزیابی آنلاین سایت کیتکو شرکت کردند که 157 نفر یا 51 درصد انتظار روند صعودی قیمت های طلا را دارند، در همین حال، 96 نفر از شرکت کنندگان یا 32 درصد هم انتظار روند نزولی و بقیه 53 نفر یا 17 درصد هم روند خاصی را برای بازار متصور نیستند.
یکی از شرکت کنندگان این نظر سنجی به سایت کیتکو چنین پاسخ داد که، ” طلا تا 1000 دلار پایین خواهد آمد و من در این قیمت خریدار طلا خواهم بود. اُفت اخیر بازار بسیاری از سرمایه گذران را از بازار بیرون کرده است، و بقیه سرمایه گذاران هم تا زمانیکه شاهد اُفت شدید قیمت های طلا نباشند، وارد بازار نخواهند شد.”
مشابه نظر سرمایه گذارن خُرد طلا، فعالین حرفه ای بازار هم انتظار روند صعودی را در این هفته پیش بینی می کنند. با بیش از 34 نفر تماس گرفته شد، که 13 نفر به این تماس ها جواب دادند، که هشت نفر یا 62 درصد طرفدار روند صعودی، دو نفر یا 15 درصد طرفدار روند نزولی و 3 نفر دیگر یا 23 درصد هم طرفدار روند خنثی بودند. فعالین حرفه ای بازار، شامل معامله گران شمش طلا، بانک های سرمایه گذاری، معامله گران قرار دادهای آتی و تحلیل گران تکنیکال می شود.
بر اساس نظرات فعالین حرفه ای بازار، نقش حافظ ارزش طلا، در این هفته به نفع طلا عمل خواهد کرد. در این هفته تحلیل گران معتقدند که اصلاح شاخص دلار آمریکا و بازار سهام این کشور، تقاضای طلا را برای سرمایه گذاران ریسک گریز بازار تقویت خواهد کرد و قیمت ها روندی صعودی خواهند داشت.
کولین سیزینسکی (Colin Cieszynski)، استراتژیست ارشد بازار در CMC Markets گفت:  من هنوز فکر می کنم که طلا با توجه به دلار آمریکا رشد می کند، و توان صعود را دارد. احتمالا بازار در این هفته هم نوسانی باشد، و می توان شاهد موج های بزرگی در این هفته بود، اما در کل من فکر می کنم که طلا در این هفته گران خواهد شد.”
کن موریسن (ken Morrison) هم طرفدار روند صعودی طلاست. وی معتقد است که طلا در این هفته رالی صعودی اخیر را ادامه خواهد داد. وی که نویسنده خبرنامه Morrison on Markets است، گفت که: ” در این هفته هدف طلا می تواند مقاومت اول در 1110 – 1100 باشد، با شک و تردید های موجود در بازار و شرایط تقویت دلار آمریکا، هدف طلا در سه ماهه اول سال 2016 در 1125-1140 قرار دارد.”
مشاور کهنه کار بازار کالا، روبرت تبوت، هم گفت که اگرچه معتقد به افزایش قیمت های طلاست، اما انتظار دارد که بازار تدریجا رشد کند. ” ما کف بازار را پشت سر گذاشته ایم، و حالا من به دنبال دیدن قیمت های بالاتری در این هفته هستم، هر چند که شاید هفته هایی را در پیش داشته باشیم که طلا رشد نمی کند، اما مطمئنا تعداد هفته های مثبت طلا از هفته های منفی بیشتر خواهد بود.”
با این حال، همه فعالین حرفه ای بازار طلا انتظار رشد قیمت ها را ندارند و معتقدند که این بازار تحت فشار خواهد بود یا حداقل در محدوده ای نوسان خواهد کرد.
تحلیلگر ارشد تکنیکال کیتکو، جیم وایکوف، هم معتقد است که روند بازار طلا در این هفته خنثی خواهد بود، و بیشتر تحت تاثیر جریانات ریسک گریزی حمایت خواهد شد، ولی با رسیدن به سطوح بالاتر، به دلیل ضعف بازار های کالای خام، به سمت پایین برخواهد گشت.
به نظر ریچارد بیکر (Richard Baker)، ویراستار Eureka Miner Report، طلا می تواند به دلیل نوسانات ارزها تحت فشار باشد. ” اینکه طلا توانسته دوباره نقش دارایی حافظ ارزش را در میان اُفت شاخص های سهام جهان بدست آورد، بسیار امیدوار کننده است، اما این دارایی رقابت سختی را با ین ژاپن و اوراق خزانه آمریکا ( اوراق ده ساله ای که به زیر 2 درصد رسیده اند) در پیش دارد. من معتقدهستم که رشد اخیر قیمت های طلا در روز جمعه در ابتدای معاملات این هفته از بین خواهد رفت.” این تحلیلگر مقعتقد است که هدف بازار در این هفته در 1080 دلار به ازای هر اونس قرار دارد.

.

دیدگاه سرمایه گذاران حرفه ای بازار طلادیدگاه سرمایه گذاران خرد طلا