تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

پیش بینی کیتکو از قیمت طلا از تاریخ ۷ تا ۱۱ دی kitco report

   طبق ارزیابی سایت کیتکو (Kitco NEWS)، شاهد خوش بینی سرمایه گذاران خرد و حرفه ای های بازار طلا در هفته پایانی سال 2015 هستیم.

بازارهای ارز و کالا با فرارسیدن تعطیلات سال میلادی جدید با معاملات آرامی روزها را سپری می کنند. حجم پایین قرارداد ها به معامله گران آتی طلا این اجازه را می دهد تا دستورات فروش را در محدوده مثبتی ببندند. و پنجشنبه 24 دسامبر روز قبل از کریسمس هم قرارداد های تحویل طلای ماه فوریه در بازار بورس کالای نیویورک (COMEX)، در نرخ 1075.60 دلار بسته شدند، که نسبت به قیمت 1065.60 دلاری هفته گذشته با 10 دلار رشد مواجه بود.
با آماده شدن سرمایه گذاران برای تعطیلات سال نو میلادی، ارزیابی این هفته سایت کیتکو هم با تعداد مشارکت کنندگان کمتری برگذار شد. این هفته، 180 نفر در نظر سنجی سایت کیتکو شرکت داشتند که از این تعداد 83 نفر یا 46 درصد انتظار رشد قیمت های طلا را در هفته پیش رو دارند، 68 نفر یا 37 درصد انتظار کاهش قیمت ها و 43 یا 17 درصد هم معتقد به روندی خنثی در هفته آخر سال هستند.
در ارزیابی هفته پیش، تعداد بیشتری از سرمایه گذاران خرد انتظار روند نزولی را داشتند (44 درصد.

معامله گران حرفه ای بازار طلا هم در کوتاه مدت نسبت به رشد قیمت های طلا خوش بین هستند. با بیش از 36 فعال حرفه ای بازار مکاتبه شد، که 14 نفر به این مکاتبات پاسخ دادند. ۷ نفر یا 50 درصد، بازار صعودی را پیش بینی می کنند، 3 نفر یا 21 درصد انتظار روند نزولی را دارند، و چهار نفر یا 29 درصد معتقد به نوسانات بی معنی در هفته پایانی سال میلادی هستند. فعالین حرفه ای بازار طلا، شامل معامله گران شمش، بانک های سرمایه گذاری، معامله گران آتی طلا و تحلیلگران تکنیکال می شود.
اکثر تحلیل گران، چشم به دلار آمریکا دوخته اند تا بتوانند حرکات سال بعد طلا را پیش بینی کنند.
باب تبات (Bob Tebbutt)، از مدیریت دارایی Armour Asset، در پاسخ به مکاتبات کیتکو گفت : من در بازار طلا قدرتی می بینیم که ناشی از تضعیف دلار آمریکاست.”
سایر تحلیلگران به دنبال استراتژی معکوس هستند. مشکل است که سرمایه گذار تنها به این خاطر اقدام به خرید دارایی می کند که بازار بیش از اندازه اُفت کرده یا بدبینی نسبت به آن داراریی گسترش یافته باشد، برای همین برخی از تحلیلگران معتققدند که جو منفی بی سابقه در بازار طلا می تواند منجرب به باز خرید قرار داد های فروش شود، که این دستورات بازخرید باعث افزایش قیمت طلا خواهند شد.
آدریان دی، از مدیریت داریی Adrian Day، هم معتقد است، به خاطر تعداد بالای دستورات فروش و نبود سود در معاملات فروش طلا، رالی صعودی خوبی را می توان در شش تا هشت هفته بعدی شاهد بود.
جفری نیکولاس، مدیر مشاوران فلزات گران بهای آمریکا و مشاور ارشد اقتصادی در Rosland Capital LLC، هم افزود: ” با بهبود چشم انداز طلا از دیدگاه تکنیکال، به خصوص افزایش مومنتوم مثبت بازار، جرقه باز خرید قرارداد های فروش، در بازاری به شدت منفی، می تواند قمت ها را تقویت کند.”
با این احتمال که قیمت های طلا می توانند پیش از سال میلادی نو صعود کنند، پیتر هاگ، مدیر تجارت جهانی در Kitco Metals، معتقد است که صعود بازار طلا در قیمت 1080 دلار متوقف خواهد شد.

#

دیدگاه حرفه ای های بازار طلا - 27 دسامبردیدگاه سرماهه گذاران خرد طلا-27 دسامبر