تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

ارزیابی هفتگی سایت کیتکو از انتظارات سرمایه گذاران بازار طلا Kitco News

  

ارزیابی هفتگی سایت کیتکو از انتظارات سرمایه گذاران بازار طلا

طبق آخرین ارزیابی سایت کیتکو (Kitco News)، اکثریت هر دو گروه از سرمایه‌گذاران خُرد و فعالین حرفه‌ای بازار، انتظار دارند که در هفته پیش روی، قیمت طلا به حرکات صعودی ادامه دهد. احتمال احتیاط فدرال رزرو در افزایش نرخ بهره، شک و تردید نسبت به آینده سیاسی و وضعیت تکنیکال بازار، دلایل اصلی تمایلات صعودی بازار نسبت به قیمت طلاست.
بیست معامله‌گر و تحلیلگر حرفه‌ای در ارزیابی این هفته کیتکو شرکت کرده‌اند. ۶۵ درصد فعالین حرفه‌ای بازار پیش‌بینی می‌کنند، که قیمت طلا تا روز جمعه آینده افزایش خواهد یافت. ۱۰ درصد انتظار کاهش قیمت طلا و ۲۵ درصد هم انتظار بازار بدون روند را دارند.
درعین‌حال، ۹۷۴ سرمایه‌گذار خرد هم در ارزیابی آنلاین شرکت کردند. ۶۸ درصد طرفدار روند صعودی، ۲۳ درصد طرفدار روند نزولی و ۹ درصد طرفدار بازار بدون روند هستند.
در ارزیابی هفته گذشته، ۵۹ درصد فعالین حرفه‌ای و ۶۴ درصد سرمایه‌گذاران خرد، پیش‌بینی افزایش قیمت طلا را داشتند. قیمت طلای تحویل ماه آوریل بورس کالای نیویورک (COMEX)، در ۱۲۵۸ دلار بسته شد، به‌طوری‌که در معاملات روز جمعه، تا ۱۲۶۱٫۲۰ دلار هم افزایش یافت، که بالاترین قیمت طلا از اواسط ماه نوامبر بوده است.
از اواسط ماه مه سال ۲۰۱۶ تا به امروز، اکثریت فعالین حرفه‌ای بازار توانسته‌اند، ۲۵ هفته بازار را درست پیش‌بینی کنند و ۱۳ بار هم پیش‌بینی آن‌ها اشتباه بوده است. درواقع، دقت پیش‌بینی اکثریت فعالین حرفه‌ای، ۶۶ درصد است. اکثریت سرمایه‌گذاران خرد بازار هم با ۲۴ بار پیش‌بینی درست و ۱۴ پیش‌بینی اشتباه، دقت ۶۳ درصدی در پیش‌بینی هفتگی بازار داشته‌اند.

.

نظرات فعالین حرفه ای بازار طلا 

.

اِرا اپستاین، از فعالین حرفه‌ای بازار، انتظار ادامه افزایش قیمت طلا را دارد. وی معتقد است که نظرسنجی‌ها حکایت از احتمال بالای پیروزی احزاب مخالف مهاجرین در هلند و فرانسه دارند. “سرمایه‌گذاران هیچ‌وقت پیروزی BREXIT با ترامپ را فراموش نخواهند کرد، در هر دو مورد، نظرسنجی‌ها نشانگر شکست بودند. همچنین، وقتی‌که گزارش آخرین نشست فدرال رزرو آمریکا (FOMC Minutes)، هیچ اشاره‌ای به افزایش نرخ بهره در ماه مارس نکرد، طلا هم برای صعود به اوج‌های قیمتی فعلی آماده شد.”
فیلیپ استرایبل، از استراتژیست های ارشد بازار هم طبق این ایده، که فدرال رزرو نرخ بهره را برای مدتی بیشتر در نرخ‌های پایین نگه خواهد داشت، معتقد است که طلا به رشد خود ادامه خواهد داد. “مشکلات سیاسی و جغرافیایی جهان، شک و تردید سرمایه‌گذاران نسبت به برنامه‌های مالی و اقتصادی ترامپ، انتخابات فرانسه و بسته مالی کمکی یونان، همه از افزایش قیمت طلا حمایت می‌کنند. من معتقدم که طلا در چند هفته آینده به ۱۳۰۰ دلار هم خواهد رسید.”
آدریان دی، از مدیران دارایی بازار هم گفته که دلار بیش‌ازحد ارزش‌گذاری شده است و درعین‌حال، نگرانی‌ها از وضعیت سیاسی اروپا هم از تقاضای ارزها و دارایی‌های حافظ ارزش حمایت می‌کند. “اما به نظر می‌رسد که طلا از دامنه محدود نوسانی اخیر خارج‌شده است و من پیش‌بینی می‌کنم که در معاملات هفته پیش روی‌هم به حرکت صعودی ادامه دهد.”
جیم وایکوف، تحلیلگر ارشد تکنیکال کیتکو هم انتظار افزایش قیمت طلا را دارد. به نظر وی، از دید تکنیکال، مومنتوم صعودی بازار قابل‌توجه است. “با توجه به نمودارهای تکنیکال، روند قیمتی طلا نشان می‌دهد، که مقاومت طلا در نرخ‌های بالاتری قرار دارد و نمودار بیشتر خنثی، ولی متمایل به صعودی است. این وضعیت تا زمانی که روند نزولی به‌طور کامل از بین نرفته، باقی خواهد ماند.”
کن موریسن، از تحلیلگران بازار طلا هم انتظار دارد، که قیمت طلا بین ۱۲۵۰ و ۱۲۷۰ نوسان کند. “طلا به مقاومت ۱۲۶۰ دلاری رسیده است و از کف قیمتی ۱۱۲۲ دلاری تقریباً ۱۳۰ دلار فاصله گرفته است. خالص قراردادهای خرید آتی طلا هم، همراه با رالی صعودی روز پنجشنبه طلا افزایش‌یافته است. اما این بدین معنی نیست که عبور از مقاومت میان‌مدت ۱۲۶۰ دلاری، کار آسانی خواهد بود. این هفته، ترامپ در برابر کنگره حاضر خواهد شد و در رابطه با برنامه‌های مالی حرف خواهد زد. احتمال این وجود دارد که ترامپ بازهم بازار را ناامید کند و در رابطه با زمان‌بندی و جزئیات برنامه‌های بهداشت، مالیات و سیاست‌های تجاری حرفی نزند. طلا در شرایطی که سرمایه‌گذاران سردرگم می‌شوند، به‌خوبی تقویت می‌شود. اما انتظار می‌رود که در هفته پیش روی، طلا بین ۱۲۵۰ تا ۱۲۷۰ دلار نوسان کند.”
سین لوسک، یکی دیگر از مدیران دارایی بازار، هم انتظار برگشت نزولی بازار را دارد. هرچند که ازنظر وی، برگشت نزولی طلا، فرصتی برای ورود به معامله خرید خواهد بود و نیز به نظر می‌رسد که بازار طلا در معرض جریانات تثبیت سود آخر ماه قرارگرفته است. احتمالاً سرمایه‌گذاران پیش از نشست بعدی فدرال رزرو آمریکا و گزارش‌های اشتغال، از موقعیت‌های خرید خارج شوند. اگر شما به دنبال خرید طلا باشید، این فرصت مناسبی برای ورود به بازار خواهد بود. برخی از خریداران بزرگ طلا از این فرصت استفاده خواهند کرد و وارد بازار خواهند شد.

.