تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

ارزیابی هفتگی سایت کیتکو از انتظارات سرمایه گذاران بازار طلا Kitco News

  

ارزیابی هفتگی سایت کیتکو از انتظارات سرمایه گذاران بازار طلا

بر اساس ارزیابی سایت کیتکو، سرمایه‌گذاران خرد و فعالین حرفه‌ای بازار انتظار دارند که رالی صعودی طلا، که از اوایل سال ۲۰۱۷ شروع‌شده، در هفته پیش روی هم ادامه یابد.
هجده تحلیلگر و معامله‌گر حرفه‌ای بازار طلا در ارزیابی کیتکو شرکت کردند. ۵۶ درصد پیش‌بینی رشد قیمت طلا، ۱۷ درصد پیش‌بینی کاهش قیمت طلا و ۲۸ درصد هم پیش‌بینی بازار بدون روند را دارند.
درعین‌حال، ۱۱۸۷ سرمایه‌گذار خرد هم در ارزیابی آنلاین شرکت کردند. ۵۵ درصد طرفدار روند صعودی، ۳۱ درصد طرفدار روند نزولی و ۱۳ درصد هم طرفدار روند خنثی هستند.
در ارزیابی هفته گذشته، ۷۲ درصد فعالین حرفه‌ای بازار و ۶۴ درصد سرمایه‌گذاران خرد رأی به افزایش قیمت طلا داده بودند. بر اساس قراردادهای تحویل ماه آوریل بورس کالای نیویورک، قیمت طلا در ۱۲۳۴٫۸ دلار بسته شد، که نشانگر پیش‌بینی درست اکثریت شرکت‌کنندگان در ارزیابی است.
از اواسط ماه مه ۲۰۱۶ تا به امروز، اکثریت فعالین حرفه‌ای بازار طلا ۲۳ بار روند قیمتی هفتگی را درست پیش‌بینی کرده و ۱۳ بار پیش‌بینی آن‌ها اشتباه بوده است، یعنی دقت پیش‌بینی اکثریت فعالین حرفه‌ای، ۶۴ درصد است. دقت پیش‌بینی اکثریت سرمایه‌گذاران خرد هم با ۲۲ پیش‌بینی درست و ۱۴ پیش‌بینی اشتباه، ۶۱ درصد بوده است.

.

نظرات فعالین حرفه ای بازار طلا 

.

جفری نیکولز، از مشاوران ارشد بازار کالا معتقد است که طلا به‌زودی به بالای مقاومت بازار در محدوده ۱۲۵۰-۱۲۳۰ صعود خواهد کرد، به همین دلیل شاهد ورود خریداران به بازار هستیم. “این هفته عاملی که می‌تواند قیمت طلا را افزایش دهد، تشدید بی‌اعتمادی‌ها به دولت ترامپ و همچنین تضعیف انتظارات بازار نسبت به افزایش زود هنگام نرخ بهره فدرال رزرو است. علاوه بر این، به‌احتمال‌زیاد شاهد تعدیل سبدهای دارایی سرمایه‌گذاران بزرگ بازار خواهیم بود، به‌طوری‌که سرمایه‌گذاران بزرگ میزان دارایی خود را در بازارهای سهام کاهش خواهند داد و بیشتر به خرید صندوق‌های قابل معامله طلا (ETF) روی خواهند آورد. این سرمایه‌گذاران دلیل اصلی حرکات قیمتی بازار هستند، مومنتوم فعلی بازار هم نشانگر چنین تغییر و تحولی است.”
آدریان دی، از مدیران دارایی بازار هم انتظار افزایش قیمت طلا را در هفته پیش روی دارد. “بازار سهام آمریکا که سایر بازارها را هم به دنبال خود می‌کشد، به نظر آسیب‌پذیر می‌رسد و در ایده آل ترین شرایط می‌توان گفت که حرکات یک‌سویه‌ای ندارد. به همین دلیل سرمایه‌گذاران برای پوشش ریسک، به سمت بازار طلا حرکت کرده‌اند و درعین‌حال فضای بی‌اعتمادی جهانی هم بر تقاضای طلا می‌افزاید.”
تحلیلگر ارشد تکنیکال کیتکو، جیم وایکوف هم گفته است که “رفته‌رفته نمودارهای طلا هم به سمت بازار صعودی تغییر می‌کنند.”
آدام باتن، از تحلیلگران بازار ارز خارجی هم انتظار افزایش قیمت طلا را دارد. “پس از تائیدهای وزیر خزانه‌داری آمریکا، انتظار می‌رود که دولت جدید آمریکا به دنبال تضعیف ارزش دلار آمریکا باشد و این می‌تواند منجر به رشد قوی قیمت طلا شود.”
ریچارد بیکر از تحلیلگران بازار هم گفته که بحران‌های سیاسی اروپا هم می‌توانند از بازگشت مثبت قیمتی طلا، که روز جمعه شروع‌شده، حمایت کنند. “رشد بازارهای سهام و جهش‌های قیمتی دلار آمریکا همچنان برای بازار طلا مشکل ایجاد می‌کند. بااین‌حال، رشد بازدهی نرخ اوراق خزانه‌داری آمریکا شاید موقتی باشد، چون‌که اروپایی‌ها به دنبال گزینه‌هایی برای افزایش نرخ بازدهی اوراق قرضه ناحیه یورو هستند. انتظار می‌رود که تأثیر خالص این تصمیم هایی منجر به احیای روند صعودی هفت‌هفته‌ای بازار طلا شود.
فیل فلاین، از تحلیلگران ارشد بازار هم گفته که انتظار کاهش قیمت طلا در هفته پیش روی را دارد، هرچند که از نظر او، روند بلندمدت صعودی است. “بازار طلا بهترین حرکت صعودی را از ماه نوامبر تجربه کرده است. اما در حال حاضر ترامپ نیز در رابطه با کاهش قابل‌توجه مالیات‌ها حرف می‌زند، که می‌تواند حرکت صعودی طلا در هفته آینده را محدود کند. با کاهش قابل‌توجه مالیات‌ها، قدرت دلار آمریکا کمی افزایش خواهد یافت و به‌احتمال‌زیاد منجر به افزایش نرخ بازدهی اوراق خزانه‌داری آمریکا خواهد شد، که درنتیجه تقاضا برای طلا کاهش خواهد یافت.”
کن موریسن، یکی دیگر از تحلیلگران بازار طلا هم انتظار کاهش قیمت طلا را دارد. “هفته گذشته، قیمت طلا صعود کرد و تا نزدیکی ۱۲۴۵ دلار رسید، اما در انتها به محدوده هفته قبل در ۱۲۲۰ دلار برگشت. با رشد دلار آمریکا و نرخ بازدهی اوراق خزانه‌داری آمریکا و همچنین ملایم‌تر شدن لحن ترامپ در مواجه با چین و مکزیک، به نظر می‌رسد که طلا در حرکات صعودی با مشکل مواجه خواهد شد. انتظار می‌رود که طلا در هفته پیش روی در بالای ۱۲۲۰ دلار معامله شود. هرچند که احتمال حرکت نزولی بزرگ در طلا تقریباً غیرمحتمل است، اما عوامل محرک برای رالی صعودی هم دیده نمی‌شوند.

.