تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

ارزیابی هفتگی سایت کیتکو از انتظارات سرمایه گذاران بازار طلا Kitco News

   

 ارزیابی هفتگی سایت کیتکو از انتظارات سرمایه گذاران بازار طلا

بر اساس ارزیابی هفتگی سایت کیتکو (kitco News)، اکثریت هر دو گروه از سرمایه‌گذاران خُرد و فعالین حرفه‌ای بازار، انتظار افزایش قیمت طلا را در هفته پیش روی دارند.
هجده معامله‌گر و تحلیلگر حرفه‌ای بازار در ارزیابی این هفته شرکت کردند. ۷۲ درصد پیش‌بینی می‌کنند که قیمت طلا تا روز جمعه افزایش خواهد یافت. ۱۷ درص هم پیش‌بینی کاهش قیمت و ۱۱ درصد هم پیش‌بینی بازار بدون روند را دارند.
این هفته، تعداد سرمایه‌گذاران خُردی که در ارزیابی آنلاین شرکت کردند، کمی بیش‌ازحد نرمال بود. ۲۲۳۴ نفر در ارزیابی آنلاین شرکت داشتند، به طوری که ۶۴ درصد طرفدار روند صعودی، ۲۷ درصد طرفدار روند نزولی و ۹ درصد هم طرفدار بازار بدون روند بودند.
در ارزیابی هفته گذشته، ۳۸ درصد فعالین حرفه‌ای بازار و ۴۹ درصد سرمایه‌گذاران خُرد، پیش‌بینی کرده بودند که قیمت طلا کاهش خواهد یافت. اما طبق قراردادهای تحویل ماه آوریل بورس کالای نیویورک، قیمت طلا هفته را در محدوده مثبت به‌پایان رساند.
از اواسط ماه مه تا به امروز، اکثریت فعالین حرفه‌ای، ۲۳ بار بازار را درست پیش‌بینی کرده‌اند و تنها ۱۳ بار پیش‌بینی آن‌ها اشتباه بوده است. یعنی دقت پیش‌بینی فعالین حرفه‌ای بازار ۶۴ درصد است. درعین‌حال، دقت اکثریت سرمایه‌گذاران خُرد با ۲۲ بار پیش‌بینی درست و ۱۴ بار پیش‌بینی اشتباه، برابر ۶۱ درصد است.

.

نظرات فعالین حرفه ای بازار طلا 

.

فیل فلاین، از تحلیلگران ارشد بازار: “من معتقدم که این هفته رالی صعودی طلا که از اواخر هفته گذشته شروع‌شده، ادامه خواهد یافت. دلیل اصلی این افزایش قیمت، تشدید تنش‌ها میان آمریکا و ایران است. با بهبود قیمت کالاهای اساس و مومنتوم صعودی اقتصاد جهانی، می‌توان انتظار افزایش قیمت طلا در این هفته را داشت. چونکه بهبود قیمت کالاهای اساسی و رشد اقتصاد جهانی، منجر به تقویت تورم یا انتظارات تورمی در ماه‌های آینده خواهد شد.”
کوین گردی، هم انتظار افزایش قیمت طلا را دارد. وی به‌احتمال ورود مجدد خریداران به بازار پس از سررسید شدن قرارداد آتی ماه فوریه اشاره می‌کند. ازنظر وی، با پشت سر گذاشتن نشست فدرال رزرو آمریکا و با توجه به اینکه تا پیش از ماه ژوئن، شانس افزایش نرخ بهره زیر ۳۰ درصد است، می‌توان انتظار ورود مجدد خریداران به بازار را داشت. علاوه بر این، گردی بر این باور میباشد که اصلاح نزولی دلار آمریکا بیش از این ادامه خواهد یافت. چونکه به نظر می‌رسد، ترامپ به دنبال تضعیف ارزش دلار است.
شارلی ندوس، از استراتژیست های ارشد بازار هم انتظار دارد، تا زمانیکه قیمت طلا در بالای میانگین‌های متحرک ده و بیست روز قرارگرفته، حرکت صعودی اخیر طلا ادامه هم ادامه یابد.
آدام باتن هم با رشد قیمت طلا موافق است. “بازار به این نتیجه رسیده است که ترامپ به دنبال افزایش ارزش دلار آمریکا نیست. اگر چنین اتفاقی روی دهد، طلا می‌تواند در سال جاری میلادی به‌اندازه ۲۰ درصد رشد کند.”
رالف پرستون، برخلاف سایر فعالین حرفه‌ای بازار طلا، انتظار دارد که در معاملات این هفته قیمت طلا کاهش یابد. البته وی پیش از بسته شدن بازار روز جمعه اخیر اظهارنظر کرده و گفته که روند قیمت طلا بیشتر به نرخ بسته شدن روز جمعه (۳ فوریه) بستگی دارد. وی گفته بود که اگر قیمت طلا در بالای ۱۲۲۱ دلار بسته شود، رالی صعودی چندهفته‌ای را در بازار طلا شاهد خواهیم بود، اما اگر قیمت طلا هفته را در زیر ۱۲۲۱ دلار به‌پایان برساند، قیمت طلا کاهش خواهد یافت.
کن موریسن، یکی دیگر از فعالین حرفه‌ای بازار هم بر این باور است که طلا در معاملات این هفته بدون روند خواهد بود. “الگوی سر و شانه کوچکی که در طول شش هفته  گذشته نیز تشکیل‌شده، نشان می‌دهد که روند میان‌مدت بازار در دامنه شانه راست خنثی است. الگوی فعلی، الگوی سر و شانه بسیار مهمی است، به طوریکه کف قیمتی اواسط ماه دسامبر، نقش سر الگو را دارد. من انتظار دارم که طلا در هفته پیش روی بدون روند باشد، اما اگر بتواند از خط گردن الگو در ۱۲۲۵ عبور کند، به مقاومت ۱۲۴۰ دلاری برخورد کند، حرکتی که شاید در دو یا چهار هفته آینده روی خواهد داد.

.