تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

ارزیابی هفتگی سایت کیتکو از انتظارات سرمایه گذاران بازار طلا Kitco News

  

ارزیابی هفتگی سایت کیتکو از انتظارات سرمایه گذاران بازار طلا

تحلیلگران و معامله‌گرانی که انتظار تشدید فضای بی‌اعتمادی سیاسی موجود را دارند، طرفدار افزایش قیمت طلا هستند. ازنظر این دسته از فعالین بازار، روز جمعه ۲۰ ژانویه با ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید، شک و تردیدها در رابطه با آینده سیاسی آمریکا هم تشدید خواهد شد. تحلیلگران و معامله‌گرانی هم که طرفدار کاهش قیمت طلا هستند، به جریانات تثبیت سود خریداران طلا و احتمال جهش صعودی شاخص دلار آمریکا پس از حرکات نزولی اخیر اشاره می‌کنند.
هجده معامله‌گر و تحلیلگر حرفه‌ای بازار در ارزیابی این هفته کیتکو شرکت کرده‌اند. ۶۱ درصد پیش‌بینی افزایش قیمت طلا، ۳۳ درصد پیش‌بینی کاهش قیمت طلا و ۶ درصد هم پیش‌بینی بازار بدون روند را دارند.
در همین حال، ۴۹۵ سرمایه‌گذار خرد هم در ارزیابی آنلاین کیتکو شرکت کردند. ۶۷ درصد طرفدار افزایش قیمت طلا، ۲۴ درصد طرفدار کاهش قیمت طلا و ۹ درصد هم طرفدار بازار خنثی و بدون روند هستند.
هفته گذشته ۵۴ درصد فعالین حرفه‌ای بازار و ۷۵ درصد سرمایه‌گذاران خرد، پیش‌بینی افزایش قیمت طلا را داشتند. پیش‌بینی اکثریت این دو گروه صحیح بود و قیمت آتی تحویل ماه فوریه طلا در بورس کالای نیویورک (COMEX)، هفته را با ۲۴٫۴ دلار افزایش در ۱۱۹۷٫۳ دلار به پایان رساند.
اگر از اواسط ماه مه ارزیابی‌های کیتکو را در نظر بگیریم، اکثریت فعالین حرفه‌ای بازار با ۲۱ بار پیش‌بینی درست و ۱۲ بار پیش‌بینی غلط، دقت پیش‌بینی ۶۴ درصدی دارند و دقت پیش‌بینی اکثریت سرمایه‌گذاران خرد هم نیز با ۲۰ پیش‌بینی درست و ۱۳ پیش‌بینی اشتباه، ۶۱ درصد است.

.

نظرات فعالین حرفه ای بازار طلا

.

کولین سیزینسکی، از تحلیلگران ارشد بازار به کیتکو گفته است که، “من پیش‌بینی می‌کنم که این هفته قیمت طلا افزایش خواهد یافت. ریسک‌های سیاسی دوباره بر بازار سایه انداخته‌اند. بازار بیش‌ازحد به برنامه‌های دونالد ترامپ توجه کرده است، اما در سخنرانی هفته اخیر دونالد ترامپ مشخص شد، که مسائل اقتصادی اولویت اول این رئیس‌جمهور نیست. هرچند که روز ۲۰ ژانویه دونالد ترامپ وارد کاخ سفید خواهد شد، اما مسلماً سرمایه‌گذاران حرفه‌ای بازار به این نتیجه خواهند رسید که سیاست‌های ترامپ با انتظارات بازار همخوانی ندارد و همچنین سیاست‌های اقتصادی رئیس‌جمهور هم از پیش‌بینی‌های بازار عقب افتاده است.” وی دلار آمریکا را “آسیب‌پذیر” توصیف می‌کند. علاوه بر این ازنظر این فعال حرفه‌ای بازار، BREXIT دوباره به کانون توجهات بازار بر خواهد گشت. روز سه‌شنبه، نخست‌وزیر انگلستان قرار است در رابطه با برنامه خروج انگلستان از اتحادیه اروپا سخنرانی کند.
سین لوسک، از مدیران دارایی بازار هم گفته، “این حرکت نزولی اخیر طلا از اوج‌های قیمتی اخیر، با فشار خریداران پر خواهد شد. در رابطه با آینده، شک و تردیدهای زیادی وجود دارد که منجر به وقوع جریانات ریسک گریزی در بازار خواهد شد و در نتیجه تقاضا برای طلا افزایش خواهد یافت.”
هنری تو، از تحلیلگران بازار هم انتظار افزایش قیمت طلا در هفته پیش روی را دارد. “خالص تعداد قراردادهای آتی طلا در هشت هفته متوالی اخیر به پایین‌ترین سطح رسیده و درواقع پایین‌ترین مقدار از ماه ژانویه سال ۲۰۱۶ است، که نشان می‌دهد بازار طلا در وضعیت اشباع فروش قرار گرفته است. علاوه بر این، رشد دستمزدهای آمریکا هم به بالاترین سطح خود رسیده و انتظار می‌رود که باز هم از پیش‌بینی‌ها بیشتر باشد، که یعنی فشارهای تورمی تشدید خواهند شد و این مسئله می‌تواند در کوتاه‌مدت از قیمت طلا حمایت کند.”
جورج گرو، از مدیران دارایی هم معتقد است که طلا می‌تواند به رشد خود ادامه دهد، چون‌که در حال حاضر، بازار تصمیم فدرال رزرو مبنی بر افزایش نرخ بهره در سال میلادی ۲۰۱۷ را در قیمت‌ها تأثیر داده است. این مسئله در گذشته منجر به کاهش قیمت طلا شده بود.
آدریان دی، یکی دیگر از مدیران دارایی بازار هم بر این باور است که، “احتمال برگشت نزولی ملایم، پس از رشدهای اخیر طلا وجود دارد، اما از دید بنیادی روند طلا همچنان صعودی است. عواملی که در سال گذشته میلادی بر بازار طلا تأثیر گذاشتند (افزایش نرخ بهره آمریکا، رشد ارزش دلار، خوش‌بینی‌ها به وعده‌های اقتصادی و مالی ترامپ)، اثرگذاری خود را از دست داده‌اند. اما ادامه سیاست‌های انبساطی پولی در سایر نقاط جهان، افزایش تقاضای چین و هند و عدم ثبات سیاسی جهانی دوباره موردتوجه بازار قرار خواهد گرفت.”
کوین گردی، یکی دیگر از فعالین حرفه‌ای بازار طلا پیش‌بینی می‌کند که این هفته به دلیل جریانات تثبیت سود خریداران طلا، شاهد کاهش قیمت این فلز گران‌بها خواهیم بود. وی به خالص قراردادهای آتی طلا اشاره‌کرده و گفته که حرکات قیمتی اخیر طلا نشان می‌دهند که ۱۵ هزار قرارداد آتی خرید جدید ایجاد شده است، اما تغییرات صندوق‌های قابل معامله با این رشد تعداد قراردادها تناسب ندارد. “حرکت اخیر طلا بسیار سریع و شدید بوده است”. قیمت آتی طلا تحویل فوریه از اواسط ماه دسامبر به اندازه ۶۵ دلار افزایش‌یافته است. “اگر این هفته شاخص دلار آمریکا رشد کند، شاهد کاهش قیمت طلا خواهیم بود.
باب هبرکورن، از معامله‌گران ارشد کالا به نرخ تورم اشاره می‌کند، که می‌تواند از قیمت طلا حمایت کند. با این حال وی تأکید می‌کند که افزایش تورم می‌تواند احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا را هم تقویت کند. افزایش نرخ بهره منجر به رشد ارزش دلار آمریکا و در نتیجه کاهش قیمت طلا خواهد شد. محدوده اطراف ۱۲۰۰ دلار هم محدوده مقاومتی برای طلاست. وی اضافه کرد که طلا در این هفته به بالای ۱۲۰۰ دلار نفوذ کرد، اما نتوانست مومنتوم صعودی قابل‌توجهی را به دست آورد. “من فکر می‌کنم که شاهد جهش دلار آمریکا خواهیم بود که فشار نزولی محدودی را بر قیمت طلا وارد خواهد کرد.

.