تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

ارزیابی هفتگی سایت کیتکو از انتظارات سرمایه گذاران بازار طلا Kitco News

 

 ارزیابی هفتگی سایت کیتکو از انتظارات سرمایه گذاران بازار طلا

در ارزیابی این هفته سایت کیتکو، فروشندگان هم در میان فعالین حرفه‌ای بازار و هم در میان سرمایه‌گذاران خرد طلا دست بالا را دارند.
هفده معامله‌گر و تحلیلگر حرفه‌ای بازار در ارزیابی این هفته سایت کیتکو (kitco News) شرکت کردند. ۳۵ درصد منتظر افزایش قیمت طلا، ۴۱ درصد منتظر کاهش قیمت طلا و ۲۴ درصد هم انتظار بازار بدون روند در هفته پیش روی را دارند.
در همین حال، ۴۰۲ سرمایه‌گذار خرد هم در ارزیابی آنلاین شرکت کردند. ۳۵ درصد طرفدار روند صعودی، ۴۶ درصد طرفدار روند نزولی و ۱۹ در هم طرفدار روند خنثی هستند.
در ارزیابی هفته گذشته، ۵۶ درصد سرمایه‌گذاران خرد انتظار کاهش قیمت طلا را داشتند، درحالی‌که ۴۴ درصد فعالین حرفه‌ای هم منتظر افزایش قیمت طلا بودند. این هفته، قیمت آتی (تحویل فوریه) طلا در بازار بورس کالای نیویورک (COMEX) در ۱۱۳۵٫۲ دلار بسته شد، که از قیمت بسته شدن هفته گذشته تنها ۱٫۶ دلار پایین‌تر بود.
با این وجود اگر ارزیابی‌های ثبت‌شده را از اواسط ماه فوریه در نظر بگیریم، هم سرمایه‌گذاران خرد و هم فعالین حرفه‌ای بازار، در اکثر مواقع بازار را درست پیش‌بینی کرده‌اند. به طوری که فعالین حرفه‌ای بازار طلا ۲۱ بار حرکات بازار را درست پیش‌بینی کرده‌اند و تنها ده بار پیش‌بینی آن‌ها اشتباه بوده است، یعنی دقت پیش‌بینی فعالین حرفه‌ای بازار ۶۸ درصد بوده است. در همین حال، دقت پیش‌بینی سرمایه‌گذاران خرد ۵۸ درصد بوده است.

.

نظرات فعالین حرفه ای بازار طلا

.

شارلی ندوس، از استراتژیست های ارشد بازار معتقد است که: “شاید با رسیدن به انتهای سال میلادی شاهد برخی جریانات تثبیت سود فروشندگان باشیم.” (منظور از جریانات تثبیت سود فروشندگان، یعنی بستن قراردادهای فروش است. برای این کار، معامله‌گران اقدام به بازخرید طلا می‌کنند و این بازخرید می‌تواند منجر به افزایش قیمت طلا شود).
کن موریسن، یکی از فعالین حرفه‌ای بازار طلا هم پیش‌بینی می‌کند که رالی صعودی ۱۵ تا ۲۰ دلاری در هفته آخر سال ۲۰۱۶ میلادی به راه خواهد افتاد. “شباهت بازار فعلی به وضعیت انتهای سال میلادی سال ۲۰۱۵ قابل‌توجه است. طلا پایین‌ترین کف قیمتی سال را ثبت کرده و خالص قراردادهای آتی طلا ۴۰۰ هزار مورد است، که تقریباً با مقدار انتهای سال ۲۰۱۵ یکسان است. تمایلات صعودی ۹ درصد است، درحالی‌که در سال ۲۰۱۵، ۸ درصد بود. با شروع سال ۲۰۱۷ میلادی، انتظار می‌رود که با سیاست‌های انبساطی مالی دولت آمریکا، شاهد رشد اقتصادی در بزرگ‌ترین اقتصاد دنیا باشیم، اما با این حال بی‌اعتمادی‌هایی به دولت جدید آمریکا و مدیریت آن وجود دارد. شاید طلا چند هفته دیگر هم برای تشکیل کف قیمتی نیاز داشته باشد، با این حال اگر قیمت طلا حرکات قیمتی ابتدای سال ۲۰۱۶ را در سال جدید میلادی تکرار کند، حیلی تعجب‌آور نخواهد بود.”
آدریان دی، از مدیران دارایی بازار هم بر این باور است که سرانجام شاهد وقوع رالی صعودی خواهیم بود، اما هنوز زمان آن نرسیده است. “احتمالاً روند این هفته بازار طلا خنثی و متمایل به نزولی باشد. هر چند که من به بازار طلا دید مثبتی دارم، اما در حال حاضر، به نظر می‌رسد که فدرال رزرو آمریکا به قول خود عمل خواهد کرد. با این وجود بحران ناحیه یورو، مذاکرات BREXIT، انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، دولت جدید ایتالیا و بحران پناهندگان، همه از رشد قیمت طلا حمایت می‌کنند. همه این موارد، به‌جز سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا، بر بازار طلا اثر مثبتی دارند؛ آن هم درست در زمانی که طلا در محدوده اشباع فروش قرار گرفته است.”
آدام باتن، یکی دیگر از فعالین حرفه‌ای بازار طلا هم پیش‌بینی کاهش قیمت طلا در هفته معاملاتی جاری را دارد. وی پیش‌بینی می‌کند که “پیش از اینکه شاهد تأثیرات پدیده ژانویه در بازار باشیم و قیمت طلا افزایش یابد، شاهد برخی فروش‌های جزئی در بازار خواهیم بود.” (منظور از پدیده ژانویه، افزایش قیمت‌ها در بازار است. معمولاً بازار در ماه دسامبر به دلیل کاهش حجم معاملات و خروج سرمایه‌گذاران بزرگ بازار، با افت قیمتی مواجه می‌شود. اما با شروع سال جدید میلادی (ماه ژانویه) و برگشت سرمایه‌گذاران به بازار، قیمت‌ها افزایش می‌یابند.)
جیم وایکوف، تحلیلگر تکنیکال و ارشد کیتکو هم معتقد است که در حال حاضر، “چشم‌انداز تکنیکال طلا به‌شدت نزولی است”.
ریچارد بیکر، هم نسبت به چشم‌انداز طلا در سال جدید میلادی خوش‌بین است و معتقد است که طلا در محدوده بین ۱۳۲۰ و ۱۲۵۰ دلاری نوسان خواهد کرد. با این حال پیش‌بینی می‌کند که طلا در این هفته معاملاتی باز هم تحت‌فشار قرار خواهد گرفت، هر چند که محدوده ۱۱۱۵ دلاری برای خرید بسیار وسوسه‌انگیز خواهد بود.
در عین حال، کولین سیزینسکی، از تحلیلگران ارشد بازار طلا، معتقد است که حرکات قیمتی این هفته بازار خنثی و بدون روند خواهند بود. این هفته به دلیل تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی، هفته معاملاتی کوتاهی در پیش خواهیم داشت. “جریانات ریسک گریزی بازار می‌تواند سرمایه‌ها را به سمت ین ژاپن حرکت کند، چون‌که این هفته تقویم اقتصادی ژاپن سر تیتر رسانه‌ها خواهد بود.”
کوین گردی، از مدیران سرمایه‌گذاری هم منتظر بازار بدون روند است. او در مکاتبه با کیتکو گفته است که اخیراً فروشندگان جدیدی وارد بازار نشده‌اند و فشارهای نزولی اخیر هم به دلیل بستن معاملات خریداران در بازار بوده است. “من معتقدم که پیش از شروع سال میلادی جدیدی، هیچ سرمایه‌گذاری بزرگی در بازار طلا روی نخواهد داد.

.