تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

ارزیابی هفتگی سایت کیتکو از انتظارات سرمایه گذاران بازار طلا Kitco News

 

 بر اساس ارزیابی سایت کیتکو (Kitco News)، اکثریت فعالین حرفه‌ای و سرمایه‌گذاران خرد بازار طلا انتظار افزایش قیمت طلا در هفته پیش روی را دارند، باوجود اینکه تقریباً احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا به‌اندازه ۰٫۲۵ درصد قطعی شده است.

معمولاً افزایش نرخ بهره به دلایل مختلفی، بر قیمت طلا تأثیر منفی می‌گذارد، که یکی از آن‌ها رشد ارزش دلار آمریکا در پی افزایش نرخ بهره است. بااین‌وجود، قیمت طلا در چند هفته گذشته به دلیل پیش‌بینی بازار از افزایش نرخ بهره آمریکا کاهش‌یافته است، به همین دلیل تحلیلگران بازار معتقدند که احتمال جهش قیمتی طلا وجود دارد.
این هفته نوزده فعال حرفه‌ای بازار طلا در ارزیابی سایت کیتکو شرکت کرده‌اند. ۵۸ درصد پیش‌بینی می‌کنند که قیمت طلا در این هفته افزایش خواهد یافت. ۲۶ درصد پیش‌بینی کاهش قیمت طلا و ۱۶ درصد هم پیش‌بینی می‌کنند که بازار بدون روند خواهد بود.
در همین حال، ۶۹۷ سرمایه‌گذار خرد هم در نظرسنجی آنلاین شرکت کردند. ۵۵ درصد طرفدار روند صعودی، ۳۰ درصد طرفدار روند نزولی و ۱۴ درصد هم طرفدار بازار بدون روند هستند.
در ارزیابی هفته گذشته، ۶۰ درصد فعالین حرفه‌ای بازار طلا نیز انتظار افزایش قیمت طلا را داشتند، که در این هفته میزان خوش‌بینی فعالین حرفه‌ای بازار طلا کاهش‌یافته است. فعالین حرفه‌ای بازار طلا ۲۱ بار بازار را درست پیش‌بینی کرده‌اند و تنها هشت بار پیش‌بینی آن‌ها اشتباه بوده است، که یعنی دقت پیش‌بینی آن‌ها ۷۲ درصد است. در همین حال، سرمایه‌گذاران خرد ۱۸ بار روند طلا را درست پیش‌بینی کرده‌اند و ۱۱ بار هم پیش‌بینی آن‌ها اشتباه بوده است. درواقع دقت پیش‌بینی سرمایه‌گذاران خرد ۶۲ درصد است.
نظرات فعالین حرفه ای بازار طلا

.آدریان دی، از مدیران دارایی بازار پیش‌بینی می‌کند که قیمت طلا پس از فروش‌های گسترده ماه اخیر افزایش یابد. قیمت طلا به دلیل پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا به‌شدت کاهش‌یافته است. “به دنبال رالی صعودی دلار آمریکا، به نظر می‌رسد که اصلاح قیمتی دلار در شرف وقوع است (هرچند که موقتی است) و به همین دلیل طلا می‌تواند با جهش قیمتی مواجه شود. همین‌که فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش داد، قیمت طلا با رالی صعودی همراه خواهد شد.”

فیل فلاین، از تحلیلگران ارشد بازار هم پیش‌بینی می‌کند که قیمت طلا پس از تغییر مثبت نرخ بهره آمریکا افزایش خواهد یافت. علاوه بر این وی به خریداران بالقوه اشاره می‌کند. اخیراً گزارش‌هایی منتشرشده که در بازارهای مالی اسلامی، خرید و نگهداری طلا دیگر مانعی ندارد، که این مسئله می‌تواند خریداران جدیدی را وارد بازار طلا کند. همچنین وی افزود که “به خاطر سقوط شدید طلا، می‌توان انتظار جهش مثبت قیمت را داشت.”
باب هبرکُن، از معامله گران ارشد کالاهای اساسی هم انتظار افزایش قیمت طلا را دارد. او معتقد است که فدرال رزرو نسبت به افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۱۷ خیلی مشتاق نیست. افزایش ۰٫۲۵ درصدی نرخ بهره در نشست این هفته فدرال رزرو آمریکا، تقریباً به‌طورکلی در بازارها تأثیر داده‌شده است، که یعنی بازار دیگر توجهی به افزایش نرخ بهره در این هفته نخواهد کرد، بلکه به نظرات سیاست‌گذاران پولی در رابطه با برنامه آتی بانک توجه خواهد کرد. وی پیش‌بینی می‌کند که فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش خواهد داد، اما پس از آن تا مدتی از تغییر نرخ بهره خودداری خواهد کرد.
کن موریسن هم انتظار افزایش قیمت طلا تا ۱۱۸۵ دلار را دارد. “افزایش نرخ بهره و ارزش دلار آمریکا بر قیمت طلا تأثیر منفی دارد. با این حال شاید باقی ماندن قیمت طلا در بالای حمایت ۱۱۵۰ دلاری در چند هفته اخیر، کمی عجیب به نظر برسد. رالی‌های صعودی به بالای ۱۱۸۰ دلار فروشندگان را ترغیب کرده تا وارد بازار شوند. من فکر نمی‌کنم که طلا در انتهای سال میلادی بدون نوسان باقی بماند. تعداد خالص قراردادهای آتی طلا هم ۴۰ درصد از بالاترین سطح ماه ژوئیه پایین‌تر است و به سطوح ماه فوریه برگشته است. با فرض اینکه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا (FOMC)، نرخ بهره را تنها ۰٫۲۵ درصد افزایش دهد، شرایط برای افزایش قیمت طلا تا محدوده ۱۱۸۵ فراهم خواهد شد.”
در همین حال، رالف پرستون، یکی دیگر از مدیران دارایی هم انتظار دارد که قیمت طلا در این هفته کاهش یابد.
ریچارد بیکر یکی دیگر از فعالین حرفه‌ای بازار طلا هم به سایت کیتکو گفت که طلا با چالش‌های زیادی در این هفته مواجه خواهد بود، چون‌که انتظارات بازار نسبت به افزایش نرخ بهره آمریکا افزایش‌یافته و در عین حال شاهد تمدید سیاست‌های انبساطی پولی بانک مرکزی اروپا بوده‌ایم. “واگرایی سیاست‌های پولی بین سیاست‌های فدرال رزرو آمریکا و سایر بانک‌های مرکزی، می‌تواند منجر به تقویت ارزش دلار آمریکا و درنتیجه کاهش قیمت طلا شود. طلا همچنان روند نزولی دارد و در عین حال با افزایش نرخ بهره آمریکا هم مواجه است، که تا کنون از میزان انتظارات تورمی پیشی گرفته است. با این حال، نشانه‌هایی از افزایش نرخ تورم و تقاضای قوی فیزیکی طلا هم از سوی چین مشاهده می‌شود. مسئله مهم فعلی، رابطه بین نرخ بهره آمریکا و افزایش انتظارات تورمی، به دلیل تشدید سیاست‌های انبساطی مالی آمریکا و بهبود رشد اقتصادی این کشور است.”
چارلی ندوس، از استراتژیست های ارشد بازار هم پیش‌بینی کند که روند طلا در این هفته خنثی خواهد بود و معتقد است که رشد قوی اخیر دلار آمریکا نقش قوی در روند حرکات قیمتی طلا خواهد داشت. معمولاً رابطه طلا با دلار معکوس است. “دلار در رالی صعودی قوی قرار گرفته است که سرانجام شکسته خواهد شد، اما هنوز این اتفاق رخ نداده است.