تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

ارزیابی هفتگی سایت کیتکو از انتظارات سرمایه گذاران بازار طلا Kitco News

 

 بر اساس ارزیابی سایت کیتکو (Kitco)، فعالین حرفه‌ای انتظار بازگشت مثبت قیمت طلا در هفته پیش روی را دارند، در حالی که سرمایه‌گذاران خرد معتقدند که طلا به حرکات نزولی ادامه خواهد داد.

هفته گذشته، طلا سقوط کرد. در همین حال، بازدهی اوراق خزانه‌داری و دلار آمریکا به بالاترین سطوح چندین ساله صعود کردند و شاخص‌های S&P 500 و داوجونز هم به بالاترین سطوح تاریخی رسیدند.
پانزده فعال حرفه‌ای طلا در ارزیابی این هفته سایت کیتکو شرکت کردند. ۶۰ درصد پیش‌بینی می‌کنند که قیمت طلا در این هفته با جهش صعودی همراه خواهد شد، ۲۰ درصد پیش‌بینی کاهش قیمت طلا و ۲۰ درصد مابقی هم پیش‌بینی می‌کنند که بازار بدون روند خواهد بود.
در همین حال، ۷۶۶ سرمایه‌گذار خرد هم در نظرسنجی آنلاین شرکت کردند. ۳۰ درصد طرفدار روند صعودی، ۵۶ درصد طرفدار روند نزولی و ۱۴ درصد هم طرفدار بازار خنثی یا بدون روند هستند.
در ارزیابی قبلی، ۵۰ درصد فعالین حرفه‌ای بازار و ۴۴ درصد سرمایه‌گذاران خرد پیش‌بینی افزایش قیمت طلا را داشتند. در حالی که قیمت طلا طبق قرارداد دسامبر بورس کالای نیویورک (COMEX) هفته را در ۱۱۸۳٫۴ دلار به پایان رساند.

.
نظرات فعالین حرفه ای بازار طلا

.

هنری تو، از تحلیلگران بازار از آن دسته فعالین حرفه‌ای است که منتظر جهش مثبت طلاست. “کاهش قیمت طلا در هفته پیش به خاطر دو عامل بود. یک، به دلیل قدرت دلار آمریکا، که این خود به خاطر چشم‌انداز افزایش نرخ بهره آمریکا بود. با این حال، نسبت حرکت نزولی طلا به دلیل افزایش ارزش دلار آمریکا به دلیل حجم پایین معاملات (به خاطر تعطیلی بازارهای آمریکا) نامتناسب بود. این یعنی اینکه فروش‌های طلا در هفته گذشته، قیمت را به طور ناهمگونی کاهش داده است. دوم، جریانات قابل‌توجهی از خریداران آتی از روز ۲۳ ژوئن (روز همه‌پرسی خروج انگلستان از اتحادیه اروپا) وارد بازار شده بودند، که در طول چند هفته گذشته همین خریداران تصمیم به خروج از بازار گرفته‌اند. بسیاری از این خریداران که صرفاً جهت پوشش ریسک وارد بازار شده بودند، از بازار خارج شده‌اند و احتمالاً شاهد به تعادل رسیدن قیمت طلا در هفته معاملاتی جاری باشیم.”
سین لوسک از مدیران دارایی بازار هم بر این باور است که تعدادی از فروشندگان به تثبیت سود یا همان بازخرید طلاهای فروخته شده اقدام خواهند کرد و حتی شاید پیش از اتمام ماه میلادی اقدام به خرید مجدد طلا کنند. “طلا کمی بیش از حد فروخته شده است. طلا در محدوده خوبی برای خرید قرار گرفته است و سرمایه‌گذاران به‌مرور به این نتیجه خواهند رسید که در بلندمدت با شک و تردیدهای زیادی در رابطه با مسائل اقتصادی و سیاسی مواجه هستیم. رالی صعودی اخیر بازارهای سهام احتمالاً بیش از حد رشد کرده و همچنین تقویت ارزش دلار آمریکا در بازار هم احتمالاً بیش از اندازه بوده باشد.”
فیلیپ استرایبل، از استراتژیست های ارشد بازار هم انتظار دارد که قیمت طلا در این هفته افزایش یابد. ” انتظار می‌رود که قیمت آتی طلا پس از فروش‌های سنگین هفته گذشته که به خاطر قدرت دلار آمریکا بوده است، به سمت بالا برگردد. من انتظار دارم که رالی پس از انتخابات آمریکا، به تعادل برسد و فرصتی را نیز برای ترمیم بازارهای آسیب‌دیده بدهد.”
آدریان دی، یکی دیگر از مدیران دارایی هم انتظار دارد که قیمت طلا در میان‌مدت باز هم کاهش یابد، اما پس از آن با جهش قیمتی مثبتی همراه شود. “احتمالاً در این هفته بازهم شاهد کاهش قیمت طلا به خاطر رشد ارزش دلار آمریکا باشیم و پس از آن، ناگهان تمایلات و انتظارات بازار تغییر کند. با نگاه به آینده، دلایلی هستند که از رشد قیمت طلا حمایت می‌کنند. ناحیه یورو با بحران دیگری در ایتالیا مواجه است که می‌تواند منجر به سقوط دولت فعلی و فشارها برای برگزاری همه‌پرسی خروج ایتالیا از اتحادیه اروپا شود. در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه هم که تا شش ماه دیگر برگزار خواهد شد، فعلاً جناح موافق با خروج فرانسه در نظرسنجی‌ها پیشتاز است. مذاکرات در رابطه با خروج انگلستان از اتحادیه اروپا هم طولانی خواهد بود و علاوه بر این دوباره مذاکراتی بر سر بحران بدهی یونان برگزار خواهد شد، که همگی این عوامل ریسک‌های سیاسی هستند که بر اقتصاد ناحیه یورو تأثیر منفی خواهند گذاشت. مسلماً بحران به وجود آمده در اتحادیه اروپا به نفع دلار آمریکا خواهد بود، اما درست همانند بحران اخیر یورو در سال ۲۰۱۲ میلادی به قیمت طلا هم کمک خواهد کرد. همچنین هر افزایشی در نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا ملایم خواهد بود، در حالی که سایر کشورهای دنیا همچنان به سیاست‌های انبساطی و تسهیل مقداری پولی ادامه خواهند داد.
جورج گرو، از فعالین حرفه‌ای بازار طلا هم پیش‌بینی می‌کند که طلا در هفته جاری میلادی حرکات نوسانی و خنثی داشته باشد و همچنین پیش‌بینی می‌کند که در اولین روزی که سرمایه‌گذاران طلای بورس کالای نیویورک مجبور به سررسید کردند قراردادهای آتی دسامبر شدند، قیمت طلا افزایش یابد. احتمالاً در حال حاضر طلا به خاطر رشد قوی بازارهای سهام و دلار آمریکا از چشم سرمایه‌گذاران به دور باشد. “فعلاً طلا تنها برای سرمایه‌گذارانی جذاب است، که به دنبال خرید دارایی‌ها در قیمت‌هایی پایین‌تر از حد معمول هستند.

.

دیدگاه سرمایه گذاران خرد و فعالین حرفه ای بازار طلا در این هفته