تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

ارزیابی بازار اونس طلا “گزارش سایت کیتکو”، از هفته آینده Kitco GOLD Reprot

 

 بر اساس ارزیابی سایت کیتکو (Kitco News) سرمایه‌گذاران خرید و فعالین حرفه‌ای بازار نسبت به روند این هفته طلا شک و تردید دارند. عده‌ای انتظار تضعیف ارزش دلار آمریکا و در نتیجه رشد قیمت طلا را دارند و عده‌ای دیگر هم منتظر ادامه کاهش قیمت طلا هستند.

هجده فعال حرفه‌ای بازار در ارزیابی این هفته سایت کیتکو شرکت کردند. تقریباً نیمی از فعالین حرفه‌ای پیش‌بینی بازار نزولی و نیمی دیگر پیش‌بینی افزایش قیمت طلا را دارند. آن دسته از فعالین حرفه‌ای بازار که نظرات خود را بیان کردند، تقریباً اکثریت به روند کوتاه‌مدت دلار آمریکا، به عنوان عاملی کلیدی در جهت‌دهی روند قیمتی طلا تأکید کردند. تضعیف ارزش دلار آمریکا، از قیمت طلا حمایت می‌کند. پایین آمدن ارزش دلار آمریکا موجب ارزان شدن قیمت کالاهای اساسی برای سایر ارزها می‌شود، که در نتیجه تقاضا برای طلا و سایر کالاهای اساسی افزایش می‌یابد.
در همین حال، ۶۸۹ سرمایه‌گذار خرد هم در ارزیابی آنلاین طلا شرکت کردند. ۴۴ درصد طرفدار روند صعودی، ۳۹ درصد طرفدار روند نزولی و ۱۶ درصد طرفدار بازار بدون روند هستند.
در ارزیابی هفته پیش، ۵۰ درصد فعالین حرفه‌ای و ۵۲ درصد سرمایه‌گذاران خرد بازار به افزایش قیمت طلا رأی داده بودند. در حالی که روز جمعه قیمت طلای تحویل ماه دسامبر بورس کالای نیویورک (COMEX) در ۱۲۰۷٫۳ دلار بسته شد. به طور کلی، اکثریت فعالین حرفه‌ای توانستند ۲۰ هفته روند بازار را درست و شش هفته، روند بازار را اشتباه پیش‌بینی کنند. یعنی دقت پیش‌بینی فعالین حرفه‌ای بازار، ۷۷ درصد است. سرمایه‌گذاران خرد هم با پیش‌بینی درست ۱۷ هفته در مقابل ۹ هفته پیش‌بینی اشتباه، دقت ۶۵ درصدی داشته‌اند.

.نظرات فعالین حرفه ای بازار طلا

.هفته گذشته، یورو به پایین‌ترین سطح یازده ماه اخیر در برابر دلار آمریکا رسید (۱٫۰۵۶۹۳). آن دسته از سرمایه‌گذارانی که پیش‌بینی می‌کنند قیمت طلا کاهش خواهد یافت، انتظار دارند که رشد ارزش دلار آمریکا همچنان ادامه یابد.

دنیل پویلونیس، از فعالین حرفه‌ای بازار معتقد است که، “واقعیت امر این است که تا وقتی دلار سیر صعودی گرفته، فشارهای نزولی بر بازار کالاهای اساس ادامه خواهد داشت.”
کوین گردی، یکی دیگر از فعالین حرفه‌ای بازار هم‌نظر مشابهی دارد، اما اضافه می‌کند که اخیراً فروشندگانی وارد بازار طلا شده‌اند. “با رشد ارزش دلار آمریکا، طلا وضعیت دشواری را تجربه می‌کند. شانس افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر به‌شدت افزایش یافته است. اگر این دو عامل را در نظر بگیریم، شاهد فشارهای نزولی برای قیمت طلا خواهیم بود. من فکر می‌کنم که فعالین بازار به دنبال یافتن حمایتی در بازار طلا هستند. در حال حاضر، شاهد ورود فروشندگان جدیدی به بازار هستیم، که هیچ جای تعجبی ندارد.
سین لوسک، از مدیران دارایی هم انتظار کاهش قیمت طلا را دارد، هر چند که وی اعلام کرده از محدوده ۱۱۸۵ دلاری وارد معامله خرید طلا خواهد شد. وی معتقد است که دستورات خرید زیادی در بازار طلا نقد خواهند شد، چونکه دلار آمریکا و بازارهای سهام وضعیت نسبتاً مستحکمی دارند.
آدریان دی، از مدیران دارایی بازار: “به دنبال رشد ارزش دلار آمریکا در پی پیروزی دونالد ترامپ و همچنین احتمال بالای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه دسامبر، شاهد تضعیف بیشتر قیمت طلا خواهیم بود. با این حال، سخنان روز پنجشنبه جنت یلن، نشان می‌دهد که شرایط در آینده برای طلا مثبت خواهد بود. بنابراین،احتمالا پس از کاهش بیشتر قیمت طلا و شاید بعد از افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر، طلا روند صعودی خود را دوباره ادامه دهد.
کولین سیزینسکی، از تحلیلگران ارشد بازار: “من پیش‌بینی می‌کنم که روند طلا در این هفته صعودی باشد. به نظر من دلار آمریکا وارد محدوده اشباع خرید شده است و در معرض اصلاح نزولی قرار دارد، بخصوص که جریانات تثبیت سود سرمایه‌گذاران آمریکای را در پیش داریم. بازار به تعطیلات عید روز شکرگزاری نزدیک می‌شود. همچنین در این هفته، سخنرانی مهمی از مقامات فدرال رزرو ایراد نخواهد شد. اصلاح منفی دلار آمریکا می‌تواند منجر به جهش قیمتی طلا شود، بخصوص که روز جمعه قیمت طلا به ۱۲۰۰ دلار برخورد کرد.”
کن موریسن، از تحلیلگران بازار طلا هم با این سناریو موافق است. “در اولین هفته کامل پس از انتخابات آمریکا، بازار اقدام به ارزش‌گذاری مجدد دارایی‌های مالی کرد، که در نتیجه قیمت طلا به دلیل رشد ارزش دلار و افزایش بازدهی اوراق خزانه‌داری آمریکا تضعیف شد. اما در حال حاضر تمایلات بازار به بالاترین حد خود رسیده است. تمایلات صعودی اوراق خزانه‌داری آمریکا با سررسید ۳۰ سال به ۴ درصد رسیده است، سطحی که از سال ۲۰۰۶ بی‌سابقه بوده است. تمایلات صعودی در شاخص دلار آمریکا هم در روز پنجشنبه برابر ۹۱ درصد بود، که بالاترین قدرت خریداران دلار آمریکا از ماه مارس ۲۰۱۵ است. انتظار می‌رود که این دو بازار در هفته پیش رو اصلاح شوند، به طوری که قیمت طلا به ۱۲۳۰ دلار برگردد.”
فیل فلاین، از تحلیلگران ارشد بازار هم انتظار بازگشت مثبت قیمت آتی طلا را دارد، هر چند که وضعیت تکنیکال بازار آسیب‌دیده است. وی به باقی ماندن طلا در بالای حمایت ۱۲۰۰ دلاری اشاره کرد. “من انتظار دارم که شرایط در این هفته کمی بهبود یابد و قیمت طلا اندکی رشد کند. منتظر افزایش قیمت طلا در این هفته بمانید. می‌توان کمی در رابطه با تورم نگران بود، اما اصلاح منفی دلار آمریکا می‌تواند به خریداران طلا کمک کند تا دوباره وارد بازار شوند.”
جورج گرو، از مدیران دارایی بازار هم انتظار دارد که بازار آتی طلا از سررسید شدن معاملات Option در روز سه‌شنبه منتفع گردد. “تعداد خالص دستورات فروش Option طلا بسیار افزایش یافته است. به همین خاطر می‌توان انتظار بازخرید این دستورات فروش را داشت، البته اگر قیمت طلا بتواند بالای ۱۲۰۰ دلار باقی بماند.

.

دیدگاه سرمایه گذاران خرد و فعالین حرفه ای بازار طلا در این هفته