تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

ارزیابی بارزیابی بازار اونس طلا “گزارش سایت کیتکو”، از هفته آینده Kitco News

 

  

ارزیابی هفتگی سایت کیتکو از انتظارات سرمایه گذاران بازار طلا

بر اساس آخرین ارزیابی‌های سایت کیتکو (Kitco News)، سرمایه‌گذاران خرد و فعالین حرفه‌ای بازار انتظار دارند که حرکات صعودی اخیر طلا در این هفته هم ادامه یابد.
معامله گران و تحلیلگران حرفه‌ای بازار انتظار دارند که در اوایل هفته معاملاتی پیش روی، قیمت طلا به دلیل شک و تردیدها نسبت به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزایش یابد. برخی از نظرسنجی‌های ریاست جمهوری آمریکا نشان می‌دهند که اختلاف دو کاندیدا تنها چند درصد است. به نظر فعالین حرفه‌ای بازار، روند طلا پس از مشخص شدن پیروز انتخابات معلوم خواهد شد.
هفده فعال حرفه‌ای بازار در ارزیابی این هفته سایت کیتکو شرکت کرده‌اند. ۶۴ درصد پیش‌بینی می‌کنند که قیمت طلا در این هفته افزایش خواهد یافت، ۱۸ درصد پیش‌بینی کاهش قیمت طلا و ۱۸ درصد مابقی هم پیش‌بینی بازار بدون روند را دارند.
در همین حال، ۵۰۷ سرمایه‌گذار خرد بازار هم در ارزیابی آنلاین شرکت داشتند. ۷۲ درصد طرفدار افزایش قیمت طلا، ۲۰ درصد طرفدار روند نزولی و ۸ درصد هم طرفدار بازار بدون روند یا خنثی هستند.
هفته گذشته ۵۶ درصد فعالین حرفه‌ای و ۴۴ درصد سرمایه‌گذاران خرد پیش‌بینی افزایش قیمت طلا را داشتند. این پیش‌بینی درست بود و قیمت قراردادهای آتی طلای بورس کالای نیویورک (COMEX) در ۱۳۰۵٫۲ دلار بسته شد.
از اواسط ماه مه میلادی، اکثریت فعالین حرفه‌ای بازار ۱۹ بار حرکات بازار را درست پیش‌بینی کرده‌اند و تنها در ۵ مورد نظر اکثریت فعالین حرفه‌ای اشتباه بوده است. یعنی دقت پیش‌بینی اکثریت فعالین حرفه‌ای بازار ۷۹ درصد است. در همین حال، اکثریت سرمایه‌گذاران خرد بازار هم ۱۶ بار روند طلا را درست پیش‌بینی کرده‌اند و تنها ۸ بار پیش‌بینی آن‌ها اشتباه بوده است. درواقع دقت پیش‌بینی سرمایه‌گذاران خرد برابر ۶۷ درصد است.

.
نظرات فعالین حرفه ای بازار طلا

.

در هفته‌های اخیر، طلا در واکنش به پیش افتادن آرای ترامپ صعود کرده است.
پتر هاگ، از فعالین حرفه‌ای بازار معتقد است که اگر هیلاری کلینتون برنده انتخابات باشد، قیمت طلا کاهش خواهد یافت و اگر ترامپ پیروز انتخابات باشد، قیمت طلا افزایش خواهد یافت و “من فکر می‌کنم که کلینتون برنده خواهد شد.”
سین لوسک، از مدیران دارایی بازار هم پیش‌بینی می‌کند که قیمت طلا به دلیل شک و تردیدها در رابطه با انتخابات آمریکا افزایش خواهد یافت، هرچند که وی محتاطانه رفتار می‌کند و نسبت به نتیجه انتخابات که روز سه‌شنبه مشخص خواهد شد شک و تردید دارد. “من به دنبال خرید طلا حداقل تا روز مشخص شدن نتایج انتخابات هستم. اگر واقعاً ترامپ برنده انتخابات باشد، قیمت طلا رشد بزرگی خواهد داشت. اگر هیلاری کلینتون برنده باشد، احتمالاً شاهد درجا زدن بازار یا سقوط قیمت طلا خواهیم بود. من فکر می‌کنم که در ابتدای هفته تا مشخص شدن نتیجه انتخابات، بازار از طلا حمایت خواهد کرد.”
لوسک و چارلی ندوس از استراتژیست های ارشد بازار هم به عوامل تکنیکال اشاره‌کرده‌اند. طلا نه‌تنها به بالای میانگین متحرک ۲۰۰ روزه برگشته است، بلکه از میانگین ۵۰ روزه هم عبور کرده است. وی همچنین گفت که طلا اوج‌ها و کف‌های قیمتی را تشکیل داده که نسبت به هفته قبل آن در سطوح بالاتری قرار دارند.
کن موریسن یکی دیگر از فعالین حرفه‌ای بازار هم گفت: “من انتظار دارم که قیمت طلا در این هفته افزایش یابد و به ۱۳۲۵ دلار برسد. ادامه تضعیف دلار آمریکا و شک و تردیدها در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توانسته خریداران جدیدی را وارد بازار کند، به‌طوری‌که ۲۵ هزار قرارداد خرید جدید در هفته گذشته ایجادشده که منجر به رالی ۳۰ دلاری در قیمت طلا شده است.
کولین سیزینسکی، از تحلیلگران ارشد بازار هم طرفدار روند صعودی طلاست. وی به اندیکاتور RSI اشاره می‌کند. طبق این اندیکاتور باوجود رشدهای اخیر قیمت طلا، بازار هنوز به محدوده اشباع خرید نیز نرسیده است. “به‌احتمال‌زیاد به خاطر انتخابات آمریکا، هفته نوسانی شدیدی را تجربه خواهیم کرد. اگر ترامپ برنده شود (که به نظر من همین اتفاق هم خواهد افتاد)، یا آرا به یکدیگر بسیار نزدیک باشند، منجر به رالی صعودی قیمت طلا خواهند شد. پیروزی کلینتون هم می‌تواند حرکات نزولی موقتی را در طلا به راه بی اندازد و رشدهای اخیر که به دلیل احتمال پیروزی ترامپ بوده را از بین ببرد. اما درهرصورت، رئیس‌جمهور جدید به معنی سیاست‌های جدید است و این مسئله بی‌اعتمادی‌های سیاسی را افزایش می‌دهد، که این مسئله در میان‌مدت از قیمت طلا حمایت خواهد کرد.”
باب هبرکورن، از معامله گران ارشد بازار هم معتقد است که بازار بدون روند خواهد بود، هرچند که احتمال صعود قیمت طلا در ابتدای هفته و تا روز معلوم شدن نتیجه انتخابات وجود دارد. “پس از انتخابات تمرکز بازار به اقدامات فدرال رزرو آمریکا خواهد بود، بازار افزایش احتمالی نرخ بهره در ماه دسامبر را بر قیمت‌ها تأثیر داده است و به نظر می‌رسد که کمیته هم به افزایش نرخ بهره متعهد است. من فکر می‌کنم که تا یکی دو روز پس از رأی‌گیری، قیمت طلا به دلیل شک و تردیدها نسبت به نتیجه قطعی انتخابات افزایش خواهد یافت. اگر ترامپ برنده شود، معلوم نیست که وی با فدرال رزرو چه‌کار خواهد کرد. وی همواره تکرار کرده که از شر رئیس فدرال رزرو آمریکا (جنت یلن) خلاص خواهد شد. اگر هیلاری کلینتون برنده انتخابات شود، وضعیت به دلیل برخی مسائل قانونی کمی پیچیده تر خواهد شد.

.

دیدگاه سرمایه گذاران خرد و فعالین حرفه ای بازار طلا در این هفته