تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

ارزیابی بارزیابی بازار اونس طلا “گزارش سایت کیتکو”، از هفته آینده Kitco News

  

بر اساس آخرین ارزیابی سایت کیتکو (Kitco News)، سرمایه‌گذاران خرد و فعالین حرفه‌ای بازار انتظار دارند که رشدهای اخیر قیمت طلا ادامه یابد.
هجده فعال حرفه‌ای بازار در ارزیابی این هفته کیتکو شرکت کرده‌اند. ۵۶ درصد انتظار افزایش قیمت طلا، ۲۸ درصد انتظار کاهش قیمت طلا و ۱۷ درصد هم انتظار بازار بدون روند را دارند.
در همین حال، ۵۴۴ نفر هم در ارزیابی آنلاین شرکت کردند. ۴۴ درصد طرفدار روند صعودی، ۴۳ درصد طرفدار روند نزولی و ۱۳ درصد هم طرفدار بازار بدون روند یا خنثی هستند.
در ارزیابی هفته گذشته، ۶۳ درصد از سرمایه‌گذاران خرد و فعالین حرفه‌ای بازار پیش‌بینی کرده بودند که قیمت طلا افزایش خواهد یافت. این پیش‌بینی تحقق یافت، به‌طوری‌که قیمت قراردادهای ماه دسامبر طلا در بورس کالای نیویورک (COMEX) در محدوده ۱۲۷۶ دلاری بسته شد.
از اواسط ماه مه میلادی تا به امروز، پیش‌بینی فعالین حرفه‌ای بازار ۱۸ بار درست و تنها ۵ بار اشتباه بوده، که یعنی ۷۸ درصد پیش‌بینی فعالین حرفه‌ای بازار تحقق‌یافته است. در همین حال، سرمایه‌گذاران خرد ۱۵ بار پیش‌بینی درست داشته‌اند و ۸ بار هم پیش‌بینی‌ها غلط از آب درآمده است. یعنی ۶۵ درصد پیش‌بینی‌های این گروه درست بوده است.

.
نظرات فعالین حرفه ای بازار طلا

.

کولین سیزینسکی، از فعالین حرفه‌ای بازار است که پیش‌بینی می‌کند در هفته معاملاتی جدید قیمت طلا افزایش خواهد یافت. “ازنظر من دلار آمریکا بیش‌ازحد رشد کرده و به اوج رسیده است، که نشست فدرال رزرو آمریکا می‌تواند بهانه‌ای برای اصلاح منفی دلار آمریکا باشد. اگر فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش دهد، تا مدتی تغییری در نرخ‌های بهره اعمال نخواهد شد، اما اگر نرخ بهره در نشست پیش روی تغییری نکند، احتمالاً به افزایش نرخ بهره در نشست ماه دسامبر اشاره خواهد شد و پس‌ازآن باز هم شاهد دوره‌ای خواهیم بود که تغییری در نرخ بهره اعمال نخواهد شد. من فکر می‌کنم که در سال آینده میلادی (۲۰۱۷) حداکثر دو بار نرخ بهره افزایش خواهد یافت و در حال حاضر، بازار بیش‌ازحد واقعی دلار آمریکا را تقویت کرده است و ظاهراً انتظار دارد که نرخ بهره بیش از این افزایش یابد. اسیلاتور RSI دلار آمریکا هم در محدوده اشباع خرید قرارگرفته است و دلار در معرض اصلاح منفی است. در همین حال، طلا می‌تواند به رشد اخیر خود ادامه دهد. طلا در محدوده ۱۲۵۰ دلاری در وضعیت اشباع فروش قرارگرفته بود و به همین دلیل می‌تواند بازگشت خوبی داشته باشد.”
فیل فلاین یکی دیگر از فعالین حرفه‌ای بازار هم منتظر افزایش قیمت طلاست، “بایستی به رشد طلا در هفته گذشته توجه کرد. طلا در هفته گذشته و در میان رشد ارزش دلار آمریکا صعود کرد. “به نظر می‌رسد که تقاضای فیزیکی طلا از قیمت این فلز گران‌بها حمایت می‌کند (اشاره به تقاضای فیزیکی طلا در کشور هند است). همچنین در آینده بحث‌های زیادی در رابطه با افزایش تورم به وجود خواهد آمد. به دلیل نوسانات بازار اوراق قرضه و نرخ پایین بهره، طلا بیشتر به‌عنوان گزینه‌ای برای پوشش تورم عمل کند. همه این عوامل می‌توانند موجب صعود قیمت طلا در هفته پیش رو شوند.”
سین لوسک، از مدیران دارایی بازار هم انتظار دارد که حرکات صعودی طلا ادامه یابد. “به نظر می‌رسد که قیمت طلا در محدوده کف قیمتی قرار دارد. به نظر من هیچ‌کس به دنبال فروش طلا نیست. بازار با رویدادهای اقتصادی و انتخابات آمریکا روبروست. شاید قیمت طلا بیش‌ازحد افزایش نیابد، اما بااین‌حال، رویدادهای سیاسی و اقتصادی زیادی هستند که می‌توانند منجر به تشکیل اوج‌های قیمتی بالاتری در طلا شوند.
هنری تو، از تحلیلگران بازار هم معتقد است که قیمت طلا افزایش خواهد یافت. “به نظر من به دلایل مختلفی قیمت طلا می‌تواند رشدهای اخیر را ادامه دهد. به‌طور مثال، خریدهای بالای چین و هند پس از سقوط قیمتی طلا در فصل سوم سال ۲۰۱۶ و همچنین احتمال بالای کسری مالی آمریکا پس ‌از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا (که منجر به رشد تورم خواهد شد)، عواملی هستند که از افزایش قیمت طلا حمایت می‌کنند.
در همین حال، رالف پرستون، از فعالین حرفه‌ای بازار منتظر بازگشت قیمت طلاست. “به نظر می‌رسد که قیمت طلا به کف قیمتی اواخر ماه اکتبر نزدیک شده است. این نشانه‌ای از ادامه ضعف بازار طلاست. در ماه نوامبر منتظر رسیدن قیمت طلا به محدوده حمایتی ۱۲۱۵-۱۲۷۵ دلار بمانید.”
گِرگ هارمون هم بر این باور است که “تا وقتی طلا به بالای ۱۳۱۰ دلار صعود نکرد، بازار طلا برای من نزولی است.
افشین نبوی، سرپرست خانه معامله‌گری MKS سوئیس هم معتقد است که بازار بین ۱۲۶۰ دلار و ۱۲۷۵ دلار نوسان خواهد کرد، چون‌که فعالین بازار منتظر گزارش NFP آمریکا برای ماه اکتبر هستند. این گزارش رویداد مهمی برای بازار است و تأثیر قابل‌توجهی نیز بر انتظارات نرخ بهره آمریکا می‌گذارد. “گزارش NFP بعدی مسیر آتی نرخ بهره آمریکا را روشن خواهد کرد.

.

دیدگاه سرمایه گذاران خرد و فعالین حرفه ای بازار طلا در این هفته

دیدگاه سرمایه گذاران خرد و فعالین حرفه ای بازار طلا در این هفته