تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

ارزیابی هفتگی سایت کیتکو از انتظارات سرمایه گذاران بازار طلا Kitco News

 

 ارزیابی هفتگی سایت کیتکو از انتظارات سرمایه گذاران بازار طلا

اکثریت سرمایه‌گذاران خرد و فعالین حرفه‌ای بازار که در ارزیابی هفتگی سایت کیتکو شرکت کرده‌اند، نسبت به روند قیمتی طلا در این هفته خوش‌بین هستند.
هفده تحلیلگر و معامله‌گر حرفه‌ای در ارزیابی این هفته کیتکو (Kitco) شرکت کردند. ۵۳ درصد پیش‌بینی افزایش قیمت طلا، ۲۴ درصد پیش‌بینی کاهش قیمت طلا و همچنین ۲۴ درصد مابقی هم پیش‌بینی بازار بدون روند را دارند.
در همین حال، ۸۵۳ نفر هم در ارزیابی آنلاین شرکت کردند. ۵۴ درصد طرفدار روند صعودی، ۲۸ درصد طرفدار روند نزولی و ۱۸ درصد هم طرفدار بازار خنثی هستند.
در ارزیابی هفته گذشته، ۷۸ درصد فعالین حرفه‌ای بازار پیش‌بینی افزایش قیمت طلا را داشتند و ۵۷ درصد سرمایه‌گذاران خرد هم منتظر حرکات صعودی طلا بودند.

.
نظرات فعالین حرفه ای بازار طلا

.

کن موریسن از فعالین حرفه‌ای بازار در میان افرادی است که انتظار دارد پس از فروش‌های گسترده ماه سپتامبر-اکتبر، بازگشت صعودی طلا ادامه یابد. “جریان بستن قراردادهای خرید که از ۱۳۳۰ دلار شروع‌شده بود، به نظر می‌رسد که به پایان خود رسیده است. به‌طوری‌که طبق آمار، تعداد موقعیت‌های معاملاتی آتی جدیدی که بازشده‌اند، برای اولین بار پس از چندین روز، در روز پنجشنبه افزایش‌یافته‌اند. ۵۰۰ هزار قرارداد کمترین تعداد قراردادهای بازشده از کف قیمتی طلا در ماه ژوئن محسوب می‌شود. دلار همچنان برای طلا دردسرساز شده است، اما بایستی به این مسئله هم توجه کرد که طلا باوجود رالی دلار آمریکا در هفته گذشته، موقعیت خود را حفظ کرد. بازار در هفته گذشته به هدف ۱۲۸۰ دلاری نرسید، اما من انتظار دارم که در این هفته شاهد برخورد قیمت طلا به ۱۲۸۰ دلار باشیم.”
فیل فلاین از تحلیلگران ارشد بازار هم انتظار دارد که طلا از بازگشت پوند از کف قیمتی ۱۶۸ ساله (تعدیل‌شده با تورم) سود ببرد. فروش گسترده پوند انگلستان به دلیل اخبار و نگرانی‌ها در رابطه با BREXIT به پایان رسیده است و بازگشت صعودی پوند انگلستان می‌تواند رشدهای دلار آمریکا را محدود نماید. فلاین همچنین گفت که فدرال رزرو در نشست ماه نوامبر نرخ بهره را افزایش نخواهد داد، “که درنتیجه به بازار اجازه خواهد داد تا کمی نفس بکشد”، هرچند که ماه دسامبر همچنان یکی از گزینه‌های جدی برای افزایش نرخ بهره است.
آدریان دی از مدیران دارایی بازار هم بر این باور است که افزایش ۰٫۲۵ درصدی نرخ بهره در ماه دسامبر، “مسلماً” در بازار تأثیر داده‌شده است. او گفت که “ما از افزایش ۰٫۲۵ درصدی نرخ بهره فدرال رزرو هیچ ترسی نداریم!”
سین لوسک، یکی دیگر از مدیران دارایی بازار هم گفت که اگر طلا “کف قیمتی میان‌مدتی” را ایجاد کند، از دید تکنیکال می‌توان وارد معامله خرید طلا شد، البته اگر طلا به بالای محدوده ۱۲۶۰ تا ۱۲۶۵ دلاری برسد. بااینکه قراردادهای خرید زیادی در بازار نقد شده‌اند، اما به نظر می‌رسد که خریداران در بازار آتی همچنان علاقه‌ای به ترک موقعیت‌های معاملاتی خود ندارند.
ریچارد بیکر از تحلیلگران بازار طلا هم “همچنان بااحتیاط روند میان‌مدت را صعودی در نظر گرفته که دلیل آن را انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و وضعیت سؤال‌برانگیز بخش بانکی اروپا می‌داند.” وی همچنین به عامل دیگری اشاره کرد که برای طلا اثر مثبتی دارد. در حراج اوراق خزانه ۳۰ ساله آمریکا در روز پنجشنبه، تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان در این حراج خارجی بودند. رشد قیمت کالاهای اساسی از ماه سپتامبر و برگشت نسبت‌های کلیدی طلا و تضعیف ین ژاپن همچنان ادامه دارد. وی گفت که تضعیف ین ژاپن امیدوارکننده است، چون‌که ین معمولاً در جریانات ریسک گریزی بازار به‌عنوان رقیب اصلی طلا در دارایی‌های حافظ ارزش محسوب می‌شود.
در همین حال، رالف پرستون، از آن دسته فعالین حرفه‌ای است که انتظار کاهش قیمت طلا را در این هفته دارد. وی گفت که انتظار دارد “دلار آمریکا به دلیل بی‌ثباتی جهانی به‌طور چشم‌گیری تقویت شود. حرکات قیمتی طلا رابطه معکوسی با دلار آمریکا دارد.
کوین گردی، یکی دیگر از فعالین حرفه‌ای بازار هم معتقد است که روند طلا در این هفته نیز خنثی خواهد بود. وی به افزایش سهام‌داران صندوق‌های قابل معامله طلا اشاره می‌کند، که نشانگر ادامه ورود سرمایه به بازار طلا است، بااینکه رشد ارزش دلار آمریکا و نگرانی‌ها در رابطه با افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر، فروش گسترده‌ای در بازار آتی طلا به راه انداخته است. “شاهد ورود فروشندگان زیادی به بازار هستیم، اما قدرت طلا همچنان موجب می‌شود تا روند این هفته بازار را خنثی در نظر بگیریم.

.

دیدگاه سرمایه گذاران خرد و فعالین حرفه ای بازار طلا در این هفته