تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

ارزیابی بارزیابی بازار اونس طلا “گزارش سایت کیتکو”، از هفته آینده Kitco News

  

ارزیابی هفتگی سایت کیتکو از انتظارات سرمایه گذاران بازار طلا

نشست روز چهارشنبه این هفته فدرال رزرو آمریکا در کانون توجهات بازار قرار دارد. سرمایه‌گذاران با اضطراب منتظر نشست ماه سپتامبر هستند تا ببینند آیا تغییر نرخ بهره فدرال رزرو بر طلا آسیب خواهد رساند یا خیر.

قیمت طلا در تمام معاملات هفته قبل تحت‌فشار بود. با انتشار گزارش‌های مبهم اقتصادی از آمریکا، بازار نسبت به زمان افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، بیش از گذشته شک و تردید پیدا کرده است. در معاملات روز جمعه، قرارداد آتی تحویل طلای ماه دسامبر در بورس کالای نیویورک (COMEX) در ۱۳۱۳٫۲ دلار بسته شد، که تقریباً در نزدیکی حمایت کلیدی و رُند ۱۳۰۰ دلار به ازای هر اونس قرارگرفته است.
بااین‌حال، بر اساس آخرین ارزیابی سایت کیتکو (Kitco News)، به‌احتمال‌زیاد فدرال رزرو تغییری در سیاست‌های پولی اعمال نخواهد کرد و این می‌تواند به نفع قیمت طلا در هفته معاملاتی پیش رو باشد.
نتایج ارزیابی سایت کیتکو از فعالین حرفه‌ای بازار طلا نشان می‌دهد که فعالین حرفه‌ای نسبت به روند کوتاه‌مدت طلا شک و تردید دارند. این هفته، سیزده فعال حرفه‌ای بازار در این ارزیابی شرکت کردند. ۳۸ درصد انتظار دارند که قیمت طلا در این هفته معاملاتی افزایش یابد. به‌طور یکسان، ۳۱ درصد فعالین هم انتظار کاهش قیمت طلا و ۳۱ درصد مابقی هم انتظار بازار بدون روند را دارند.
تمایلات سرمایه‌گذاران خُرد هم به یکدیگر نزدیک است، ولی سرمایه‌گذاران بیشتری اعتقاد به افزایش قیمت طلا دارند. این هفته ۱۲۵۱ نفر در ارزیابی آنلاین کیتکو شرکت کردند. ۴۸ درصد منتظر افزایش قیمت طلا، ۴۲ درصد منتظر کاهش قیمت طلا و ۱۰ درصد هم بازار بدون روند را پیش‌بینی می‌کنند.

.
نظرات فعالین حرفه ای بازار طلا

.

اکثر فعالین حرفه‌ای بازار طلا به نشست فدرال رزرو آمریکا این هفته (چهارشنبه ساعت ۲۲:۳۰ تهران) تمرکز کرده‌اند. در حال حاضر، ازنظر بازار شانس افزایش نرخ بهره در نشست پیش روی فدرال رزرو ۱۵ درصد است و شانس افزایش نرخ بهره تا پایان سال هم برابر ۵۳ درصد است. در این میان، یکی از تحلیلگران هم به نشست بانک مرکزی ژاپن اشاره‌کرده است.
ریچارد بیکر از تحلیلگران بازار: “بهترین اتفاق برای طلا که موجب افزایش قیمت آن خواهد شد، به تأخیر افتادن افزایش نرخ بهره تا ماه دسامبر (یا حتی ماه‌های بعدازآن) و تشدید افراطی سیاست‌های تسهیل پول از سوی بانک مرکزی ژاپن خواهد بود، که عده‌ای معتقدند بانک می‌تواند از سیاست پول هلیکوپتری استفاده کند. در چنین سناریویی، طلا می‌تواند از اوج قیمتی ماه سپتامبر عبور کند و به بالای ۱۳۶۰ دلار برسد. سناریو نزولی هم منجر به چالش کشیده شدن کف قیمتی ۱۳۰۰ دلاری خواهد شد. من بیشتر با سناریو صعودی موافق هستم. و اگر طلا به زیر ۱۳۰۰ دلار سقوط کند، ازنظر من فرصت خرید فراهم‌شده است.”
جورج گرو از مدیران دارایی بازار هم بر این باور است که تا اتمام نشست فدرال رزرو آمریکا، طلا در زمینه محدود نوسانی معامله خواهد شد، اما در بلندمدت روند همچنان صعودی است.
کولین سیزینسکی، از تحلیلگران ارشد بازار هم گفت که با به تعویق افتادن افزایش نرخ بهره در نشست پیش روی فدرال رزرو آمریکا، احتمالاً طلا صعود کند. “به تعویق افتادن افزایش نرخ بهره می‌تواند منجر به تضعیف دلار آمریکا و تقویت طلا شود.”
بااین‌حال، کن موریسن، از تحلیلگران بازار با این موضوع مخالف است. هفته گذشته، موریسن پیش‌بینی کرده بوده که طلا بیست دلار ارزان خواهد شد و در محدوده ۱۳۱۰ دلار نوسان خواهد کرد، که دقیقاً همین اتفاق هم افتاد. این هفته، وی گفته که شرایط برای رالی صعودی طلا هنوز فراهم نشده است. “تعداد قراردادهای آتی، همراه با قیمت طلا کاهش یافته است، که این موضوع نشان می‌دهد که جریان اصلی هفته قبل، کاهش در تعداد موقعیت‌های معاملاتی خرید بوده است. من انتظار دارم که دلار بیش از این تقویت شود و طلا هم تحت‌فشار قرار گیرد و برای اولین بار در سه ماه گذشته به زیر ۱۳۰۰ دلار سقوط کند.”
تحلیلگر تکنیکال ارشد کیتکو هم معتقد است که بازار این هفته بدون روند خواهد بود. اما بااین‌حال، وی کمی به سمت روند صعودی متمایل است. به نظر وی “قیمت طلا در معرض اصلاح مثبت قرار دارد”.

.

دیدگاه سرمایه گذاران خرد و فعالین حرفه ای بازار طلا در این هفته