تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

ارزیابی بازار اونس طلا “گزارش سایت کیتکو”، از هفته آینده kitco gold repo

 

 

ارزیابی هفتگی سایت کیتکو از انتظارات سرمایه گذاران بازار طلا 

بر اساس ارزیابی سایت کیتکو (Kitco News)، به نظر می رسد که تمایلات و انتظارات فعالین حرفه ای بازار طلا نسبت به هفته گذشته ۱۸۰ درجه تغییر کرده است. بعد از انتشار گزارش ناامید کننده اشتغال روز جمعه گذشته آمریکا، اکثریت فعالین حرفه ای بازار انتظار دارند که قیمت طلا در معاملات این هفته افزایش یابد.

با اینکه قیمت طلا در اکثر روز های معاملاتی هفته گذشته اُفت کرد، اما روز جمعه را در محدوده مثبت هفتگی به پایان رساند. بعد از انتشار گزارش ضعیف NFP آمریکا، قراردادهای آتی طلا با رشد قیمتی مواجه شدند. NFP نشان داد که اقتصاد آمریکا در ماه آگوست تنها ۱۵۱ هزار واحد شغلی را ایجاد کرده است. قیمت قرارداد های تحویل ماه دسامبر بورس کالای نیویورک (COMEX) در ۱۳۲۸ دلار بسته شد و قیمت آنی طلا هم در محدوده ۱۳۲۵ دلاری هفته را به پایان رساند.

در همین حال، ۱۰۹۱ سرمایه گذار خُرد در ارزیابی آنلاین شرکت کردند. ۵۷ درصد شرکت کنندگان منتظر افزایش قیمت طلا در این هفته معاملاتی هستند. در حالیکه ۲۹ درصد انتظار بازار نزولی و ۱۴ هم بازار بدون روند را پیش بینی می کنند.
اکثر تحلیلگران نظر مثبتی نسبت به قیمت طلا دارند. قبل از انتشار گزارش های اشتغال روز جمعه آمریکا، انتظارات نسبت به افزایش نرخ بهره آمریکا در آینده نزدیک کمی اغراق آمیز بود. به دنبال آخرین نظرات مقامات فدرال رزرو آمریکا، بازار احتمال افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر را جدی گرفته بود. با این حال، بعد از انتشار گزارش های روز جمعه، شانس افزایش نرخ بهره آمریکا در ماه سپتامبر به ۱۲ درصد کاهش یافت، در حالیکه چنین شانسی در روز قبل از انتشار گزارش ها برابر ۲۴ درصد بود.

.

نظرات فعالین حرفه ای بازار طلا

.
فیل اشترایبل، از استراتژیست های ارشد بازار: “قرارداد های آتی طلا بایستی بیش از این به گزارش های روز جمعه آمریکا واکنش مثبت نشان دهند. رشد NFP بسیار پایین تر از پیش بینی ۱۸۰ هزار واحدی بود، این مسئله باعث می شود تا نرخ بهره آمریکا در سال ۲۰۱۶ تنها یک بار (در ماه دسامبر) افزایش یابد.”
آدریان دی از مدیران مالی هم با نظرات اشترایبل موافق است. آدریان هم معتقد است که گزارش اخیر NFP موجب خواهد شد تا فدرال رزرو همچنان با احتیاط عمل کند و مقامات را وادار کند تا از افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر خودداری کنند.
با این حال، همه فعالین حرفه ای بازار از گزارش ضعیف اشتغال آمریکا ناامید نیستند و حتی برخی انتظار دارند که قیمت طلا از محدوده فعلی هم پایین تر رود.
رالف پرستون، به مکاتبات سایت کیتکو چنین پاسخ داد: “قیمت ۱۳۶۲ دلاری در حال حاضر نشانگر مقاومت قوی است. به احتمال زیاد این محدوده تا آخر سال، اوج قیمتی طلا باقی خواهد ماند.”
کن موریسن، از تحلیلگران بازار نسبت به روند این هفته طلا نظر خاصی ندارد. وی انتظار دارد که “طلا بین ۱۳۱۰ و ۱۳۴۰ دلار نوسان کند.

.

دیدگاه سرمایه گذاران خرد و فعالین حرفه ای بازار طلا در این هفته