تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

ارزیابی بازار اونس طلا “گزارش سایت کیتکو”، از هفته آینده Kitco News

 

 بر اساس ارزیابی سایت کیتکو، به نظر می رسد بعد از سخنرانی جنت یلن، بیشتر فعالین بازار منتظر کاهش قیمت طلا هستند.

روز جمعه گذشته، رئیس فدرال رزرو آمریکا (جنت یلن) در جکسون هول سخنرانی کرد. سخنان جنت یلن چنین القا می کردند که شرایط برای افزایش نرخ بهره در حال مهیا شدن است. نایب رئیس فدرال رزرو، استنلی فیشر هم چنین دیدگاهی داشت و گفت اگر گزارش های اقتصادی آمریکا مثبت باشند، می توان تا آخر سال جاری میلادی، نرخ بهره را افزایش داد. در نتیجه، قیمت طلا در روز جمعه به شدت نوسان کرد، ابتدا پس از سخنرانی جنت یلن سقوط کرد و در ادامه به سمت بالا حرکت نمود و بعد از رسیدن به اوج قیمتی در محدوده ۱۳۴۴ دلاری تا محدوده ۱۳۱۹ دلاری پایین آمد.

.

سیزده فعال حرفه ای بازار در ارزیابی این هفته سایت کیتکو (Kitco) شرکت کردند. از این میان ۴۶ درصد پیش بینی می کنند که قیمت طلا در این هفته معاملاتی کاهش خواهد یافت، ۳۹ درصد هم پیش بینی افزایش قیمتی طلا را دارند و ۱۵ درصد هم پیش بینی می کنند بازار بدون روند خواهد بود.
در همین حال، ۱۰۶۰ نفر در ارزیابی آنلاین سایت کیتکو شرکت داشتند. ۵۷ درصد از سرمایه گذاران خرد بازار انتظار افزایش قیمت طلا، ۲۸ درصد انتظار کاهش قیمت طلا و ۱۵ درصد انتظار حرکات قیمتی خنثی را دارند.

.

نظرات فعالین حرفه ای بازار طلا

.
اکثر تحلیلگران معتقدند که بعد از تمام شدن گردهمایی بانک های مرکزی در جکسون هول، توجه بازار طلا در این هفته بیشتر به سمت گزارش های اقتصادی آمریکا و حرکات دلار آمریکا برخواهد گشت.
کولین سیزینسکی، از تحلیلگران ارشد بازار، بر این باور است که “در هفته گذشته، چشم انداز تکنیکال طلا متحمل آسیب های فراوانی شده است و هر چند طلا توانست موقعیت خود را حفظ نماید، اما اندیکاتورهای مومنتومی حکایت از چشم انداز نزولی در میان مدت دارند. به احتمال زیاد معاملات طلا به حرکات دلار آمریکا بستگی خواهد داشت، و بازار با این سوال مواجه خواهد بود که آیا گزارش های PMI و NFP آمریکا از افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر حمایت خواهند کرد یا خیر؟”
رالف پرستون، از فعالین حرفه ای بازار هم انتظار دارد که در هفته معاملاتی جاری، قیمت طلا کاهش یابد. به نظر رالف پرستون، قیمت طلا بین ۱۳۶۹-۱۳۱۵ در حال نوسان است، به همین دلیل، اگر طلا از محدوده ۱۳۵۰ دلاری سقوط کند، خیلی تعجب آور نخواهد بود. “من منتظر شکست قیمت طلا به زیر ۱۳۱۵ دلار هستم، که می تواند قیمت طلا را تا ۱۲۷۵ دلار هم پایین بکشد.”

با این وجود، یکی از تحلیلگران که دیدگاه نزولی نسبت به روند قیمتی طلا در این هفته دارد، هنوز بر این باور است که قیمت طلا در بلند مدت صعود خواهد کرد.
ریچارد بیکر، یگی دیگر از تحلیلگران بازار طلا: “طلا درگیر دو روند قوی شده است. دلار قوی آمریکا می تواند قیمت طلا را کاهش دهد، اما واگرایی سیاست های پولی بین آمریکا و سایر بانک های مرکزی، موجب می شود تا ۱۳۰۰ دلار به ازای هر اونس، کف قیمتی طلا باشد. نرخ بهره منفی در سرتاسر جهان، تقاضا برای اوراق خزانه آمریکا را تقویت می کند، که در بلند مدت، منحی بازدهی را حتی با وجود افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در آینده نزدیک، پایین نگه می دارد. این کاهش در منحنی بازدهی اوراق خزانه آمریکا، به طلا کمک می کند تا از آسیب های افزایش نرخ بهره آمریکا در امان بماند و همچنان هدف ۱۴۰۰ دلاری را برای سال ۲۰۱۶ در پیش گیرد.” بیکر همچنین اشاره کرد که توجه خود را به سمت بانک مرکزی ژاپن معطوف کرده است، که شاید در واکنش به ین قوی ژاپن، در نشست “سپتامبر بازار را شگفت زده کند”، که چنین حرکتی به نفع طلا خواهد بود.
آدریان دی، از طرفداران روند صعودی طلا در این هفته، بر این باور است که طلا می تواند پیش از افزایش احتمالی نرخ بهره آمریکا در سال جاری، صعود قیمتی را تجربه کند. “همانطور که از نظرات جنت یلن مشخص بود، فدرال رزرو به دنبال افزایش نرخ بهره است، اما اکثر اعضای کمیته، که شامل جنت یلن هم می شود، با احتیاط برخورد می کنند، که به نظر می رسد منتظر بهترین شرایط برای افزایش نرخ بهره هستند. سر خط خبر های گردهمایی جکسون هول منفی بودند، اما سخنرانی به طور کلی بسیار محتاطانه بود. نائب رئیس فدرال رزرو آمریکا، استنلی فیشر، سعی می کند تا هر چه زودتر تصمیم به افزایش نرخ بهره گرفته شود، پس شاید تا پایان سال جاری میلادی شاهد افزایش نرخ بهره آمریکا باشیم، اما افزایش ۰٫۲۵ درصدی نرخ آمریکا نمی تواند روند صعودی طلا را مختل کند.