تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

ارزیابی بازار اونس طلا “گزارش سایت کیتکو”، از هفته آینده Kitco News

 

 ارزیابی هفتگی سایت کیتکو از انتظارات سرمایه گذاران بازار طلا

نوزده فعال حرفه ای بازار در ارزیابی این هفته شرکت کردند، که از این میان ۳۷ درصد انتظار بازار بدون روند را دارند و به طور مشترک، ۳۲ درصد انتظار روند نزولی و ۳۲ درصد هم انتظار روند صعودی را دارند.
در همین حال، ۹۸۱ نفر سرمایه گذار خُرد هم در ارزیابی آنلاین شرکت کردند. در کل، ۶۶ درصد پیش بینی افزایش قیمت طلا، ۲۱ درصد پیش بینی کاهش قیمت طلا و ۱۳ درصد هم بازار بدون روند را پیش بینی می کنند.

.
نظرات فعالین حرفه ای بازار طلا:

.
فیل فلاین، یکی از تحلیلگران ارشد بازار، انتظار افزایش قیمت طلا را با وجود نظرات متمایل به افزایش نرخ بهره مقامات فدرال رزرو آمریکا دارد، نظراتی که در هفته گذشته بر طلا اثر منفی گذاشتند : “من احساس می کنم که فدرال رزرو امسال نخواهد توانست نرخ های بهره را افزایش دهد. یکی از مشکلاتی که فدرال رزرو با آن مواجه است، تورم ضعیف آمریکاست، که با وجود رشد خوب اشتغال، همچنان در نرخ های پایین تری قرار دارد. در کل، به نظر من بازار در این هفته به این نتیجه خواهد رسید که فدرال رزرو قادر به افزایش نرخ های بهره در سال جاری میلادی نخواهد بود و به همین دلیل، دلار آمریکا در این هفته هم به روند نزولی خود ادامه خواهد داد.”
اِرا اِپشتاین، یکی دیگر از فعالین حرفه ای بازار هم انتظار رشد قیمت طلا را در این هفته دارد : “چونکه به نظر می رسد، دلار به سمت پایین برگشته است.”
با این حال، شارلی ندوس، یکی از استراتژیست های بازار، انتظار بازگشت نزولی قیمت طلا را بعد از نظرات اخیر مقامات فدرال رزرو آمریکا دارد. اخیرا، مقامات فدرال رزرو پس از رشد قوی اشتغال آمریکا در اوایل ماه، از امکان افزایش نرخ های بهره حرف زدند : “به نظر می رسد که بسیاری از حرف و حدیث ها تغییر کرده اند.” وی افزود، نسبت به افزایش نرخ های بهره در آینده نزدیک شک و تردید دارد، اما به این موضوع هم اشاره کرد که مقامات در حال مداخله کلامی در بازار هستند.
کن موریسن، از تحلیلگران بازار هم گفت: ” طلا در طول دو هفته گذشته بدون روند بوده، در حالیکه دلار دو درصد اُفت کرده بود، این نشان می دهد که طلا در معرض ریسک نزولی قرار دارد. ثبات بازار های مالی و نظرات مقامات فدرال رزرو نشان می دهند که شاید زمان افزایش نرخ های بهره فرا رسیده است، که این موضوع طلا را در لبه پرتگاه قرار می دهد. سناریویی که من به آن باور دارم به این شکل است که طلا خط روندی صعودی ۱۳۴۰ دلار را که از کف قیمتی ۲۵ ژوئیه رسم شده خواهد شکست و بعد از آن به ۱۳۲۰ دلار در این هفته کاهش خواهد یافت.”
کوین گردی، یکی دیگر از فعالین حرفه ای بازار هم بعد از نظرات اخیر مقامات فدرال رزرو آمریکا مبنی بر احتمال افزایش نرخ های بهره، انتظار بازار بدون روند را برای طلا در این هفته دارد : “بیشتر مقامات فدرال رزرو در هفته گذشته به احتمال افزایش نرخ های بهره در ماه سپتامبر اشاره کردند. اکثر سرمایه گذاران منتظر گزارش اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا (NFP) برای ماه آگوست خواهند ماند. در این میان شاهد برخی فروش های کوتاه مدت طلا به دلیل احتمال افزایش نرخ های بهره خواهیم بود. به همین خاطر من فکر می کنم که بازار طلا در این هفته بدون روند خواهد بود.

باب هبرکورن یکی دیگر از فعالین حرفه ای بازار هم پیش بینی می کند که بازار طلا پیش از سخنرانی رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز جمعه بعد، نوسانی و بدون روند خواهد بود : “به طور کلی، دیدگاه ها در بازار نسبت به طلا صعودی است. اما من فکر می کنم که به دلیل سخنرانی جنت یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز جمعه، طلا بدون روند خواهد بود و نیز سرمایه گذاران به سخنان رئیس بانک مرکزی آمریکا گوش خواهند داد، تا سرنخ هایی از اقدام بعدی فدرال رزرو بدست آورند.”

جورج گرو، از مدیران دارایی بازار هم انتظار “نوسان قیمت طلا در یک دامنه محدود” را پیش از سخنان جنت یلن دارد.

.

دیدگاه سرمایه گذاران خرد و فعالین حرفه ای بازار طلا در این هفته

دیدگاه سرمایه گذاران خرد و فعالین حرفه ای بازار طلا در این هفته