تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

ارزیابی بازار اونس طلا “گزارش سایت کیتکو”، از هفته آینده Kitco News 8&15

  

ارزیابی هفتگی سایت کیتکو از انتظارات سرمایه گذاران بازار طلا

دومین رشد پیاپی قوی اشتغال در بازار کار آمریکا، هنوز نتوانسته انتظارات در بازار طلا را به طور کامل تغییر دهد. در ارزیابی این هفته سایت کیتکو (Kitco)، با اینکه جهت گیری های کارشناسان بازار طلا تغییر کرده، اما دیدگاه غالبی را در بین فعالین حرفه ای شاهد نبودیم.
این هفته ۱۸ فعال حرفه ای بازار طلا در ارزیابی کیتکو شرکت داشتند. با اینگه گزارش NFP یا همان تغییرات اشتغال در بخش غیر کشاورزی آمریکا بسیار خوب بود و از دلار آمریکا هم حمایت کرد و همچنین طلا را در روز جمعه تحت فشار قرار داد، اما تعداد طرفداران روند صعودی و نزولی طلا در این هفته برابر ۳۹ درصد بود و ۲۲ درصد مابقی هم بازار بدون روند را پیش بینی کردند.
در همین حال، ۱۳۲۰ نفر از سرمایه گذاران خُرد بازار هم در ارزیابی آنلاین شرکت داشتند. که از این میان ۶۷ درصد انتظار افزایش قیمت طلا و ۱۸ درصد انتظار کاهش قیمت طلا را دارند و ۱۵ درصد هم بازار بدون روند را برای این هفته پیش بینی کرده اند.
طبق ارزیابی هفته گذشته، ۸۴ درصد کارشناسان حرفه ای بازار و ۶۹ درصد سرمایه گذاران خُرد انتظار افزایش قیمت طلا را در هفته گذشته داشتند. این پیش بینی تا قبل از انتشار گزارش NFP آمریکا درست بود. اما بعد از رشد ۲۵۵ هزار واحدی NFP، قیمت طلا هم به سمت پایین برگشت.
با اینکه قیمت طلا در روز جمعه گذشته اُفت کرد، اما هیچ کس انتظار اُفت ادامه دار طلا را ندارد.
کوین گردی، از فعالین حرفه ای بازار معتقد است که: “بازار به دلیل گزارش NFP آمریکا اندکی تحت فشار قرار دارد. اگر دوباره به اتفاقات بازار نگاه کنید، پی خواهید برد که شانس افزایش نرخ های بهره آمریکا در میان مدت بسیار کم است. خریداران هفتگی در حال خارج شدن از بازار طلا هستند. اما معتقدم که سرمایه گذاران بلند مدت، به دنبال خرید طلا خواهند بود.”
پیتر هاگ هم با این نظر موافق بود: “به نظر من NFP تاثیری در تعیین سیاست های پولی فدرال رزرو در نشست ماه سپتامبر ندارد. با این گفته، من انتظار دارم که بازار در هفته معاملاتی پیش رو رشد کند.”
با این حال، سایر کارشناسان حرفه ای بازار، انتظار ادامه کاهش قیمت های طلا را بعد از گزارش اشتغال آمریکا دارند.
ریچارد بیکر از تحلیلگران بازار طلا: “واگرایی سیاست های پولی سایر بانک های مرکزی از سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا، به خاطر گزارش NFP روز جمعه تشدید شده است. رشد NFP، شانس افزایش نرخ های بهره را در سال جاری تقویت می کند، و شاید زمان بعدی افزایش نرخ های بهره، ماه سپتامبر باشد. بانک مرکزی ژاپن، جمعه دو هفته پیش، درست در مسیر متضادی گام برداشت (هر چند که از عملکرد بانک انتظارات بازار پایین تر بود)، که سیاست های پولی انبساطی را تشدید کرد و در هفته گذشته هم بانک مرکزی انگلستان با کاهش نرخ های بهره و افزایش حجم برنامه QE (خرید اوراق قرضه) به سمت سیاست های انبساطی شدید تر گام برداشت. چنین سیاست های پولی، شرایط را برای تقویت و رشد دلار آمریکا فراهم می کند و احتمالا رشد قیمتی طلا در سال جاری را در زیر ۱۴۰۰ دلار برای هر اونس نگه دارد. از سوی دیگر، نرخ های بهره منفی در ژاپن، اروپا و سایر نقاط دنیا، حمایتی را برای طلا در قیمت ۱۳۰۰ دلار تشکیل خواهند داد.”
سین لوسک، از مدیران دارایی بازار، با فرض اینکه قیمت طلا همچنان تضعیف خواهد شد، پیش بینی می کند که: ” قیمت طلا اندکی اُفت کند و در ادامه این اُفت از سوی بازار جبران شود. من منتظر کاهش قیمت طلا در این هفته معاملاتی هستم. حداقل شاهد اُفت قیمت طلا خواهیم بود و بعدا با داده های اقتصادی جدید مسیر بعدی مشخص خواهد شد. ما در حال حاضر شاهد بازگشت مثبت در دلار آمریکا هستیم و من انتظار دارم که این حرکت مثبت طلا در این هفته هم ادامه داشته باشد (حداقل در چند روز ابتدایی هفته). من بر این باورم که خریداران برای تثبیت سود خود نیز از موقعیت های خرید خارج خواهند شد.”
فیل فلین، یکی دیگر از کارشناسان حرفه ای بازار هم منتظر پایان حرکات بدون روند و خنثی در بازار این هفته طلاست و بر این باور است که طلا هفته را ضعیف شروع خواهد کرد، اما در ادامه صعود می کند. “گزارش قوی NFP در ابتدای هفته طلا را تحت فشار قرار خواهد داد. به همین دلیل، احتمالا طلا این هفته را ضعیف آغاز کند. اما من فکر می کنم که با رسیدن به انتهای هفته معاملاتی، قیمت طلا رشد می کند، چونکه سرمایه گذاران رفته رفته متوجه خواهند شد که با وجود رشد قوی اشتغال در آمریکا، فدرال رزرو همچنان با شرایط سختی در افزایش نرخ های بهره مواجه است، چونکه همچنان نگرانی های زیادی در رابطه با اقتصاد جهانی وجود دارد.”

.