تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

ارزیابی کیتکو از بازار طلا در هفته آینده

  

بر اساس ارزیابی سایت کیتکو (Kitco)، سرمایه گذاران خرد و فعالین حرفه ای بازار همچنان انتظار افزایش قیمت طلا را در معاملات این هفته دارند.
به طور کلی، هر دو گروه از سرمایه گذاران بر این باورند که رشد های روز جمعه بازار طلا، که ناشی از تقویت تقاضای دارایی های حافظ ارزش به دلیل جریانات ریسک گریزی بود، ادامه خواهد داشت. روز جمعه با انتشار نتایج همه پرسی، معلوم شد که مردم انگلستان خواستار خروج این کشور از اتحادیه اروپا هستند.
بیست و دو فعال حرفه ای بازار سرمایه در ارزیابی این هفته شرکت کردند، که از این میان ۱۶ نفر یا ۷۳ درصد انتظار رشد قیمت طلا را دارند. طرفداران اُفت قیمت طلا و همچنین تعدادی از فعالینی که انتظار حرکات قیمتی خنثی در بازار را دارند، هر کدام برابر سه نفر، یا ۱۴ درصد هستند.
در همین حال، ارزیابی آنلاین هفتگی کیتکو از انتظارات سرمایه گذاران خرد هم نشانگر کثرت طرفداران روند صعودی است. در کل ۴۷۰ نفر در نظر سنجی این هفته شرکت کردند که از میان ۲۹۰ نفر یا ۶۲ درصد پیش بینی افزایش قیمت هر اونس طلا را دارند. در همین حال، ۱۲۶ نفر یا ۲۷ درصد انتظار کاهش قیمت طلا را دارند و ۵۴ نفر یا ۱۱ درصد هم معتقدند که بازار خنثی خواهد بود.
در ارزیابی هفته گذشته، ۶۵ درصد فعالین حرفه ای و ۸۰ درصد سرمایه گذاران خرد بازار انتظار حرکات مثبت و صعودی طلا را داشتند. این سومین هفته متوالی بود که هر دو گروه انتظار بازاری صعودی را داشتند و این سومین هفته متوالی بود که هر دو گروه درست پیش بینی کرده بودند. در هفته گذشته، قیمت طلا در اوایل هفته اُفت کرد، که دلیل آن انتشار نتایج برخی نظرسنجی ها بود که حکایت از شکست BREXIT یا باقی ماندن انگلستان در اتحادیه اروپا داشت. اما در معاملات روز جمعه با پیش افتادن آرای طرفداران خروج انگلستان از اتحادیه اروپا، بازار ناگهان برگشت.
هنری تو، از از تحلیلگران بازار، به سایت کیتکو گفت: “طلا بایستی در معاملات هفته پیش رو روندی صعودی داشته باشد، چونکه بازار شک و تردید ها در رابطه با خروج انگلستان از اتحادیه اروپا را هضم خواهد کرد و در نتیجه بر قیمت های طلا تاثیر خواهد گذاشت. فرآیند سیاسی خروج انگلستان از اتحادیه اروپا حداقل دو سال طول خواهد کشید، اما نتیجه این همه پرسی می تواند اولین ترَک را در ساختار اتحادیه اروپا ایجاد کند و حتی یورو را هم تخریب نماید. معامله گران چنین سناریویی را در نرخ های بازار تاثیر خواهند داد، حتی اگر سیاست گذاران همه چیز را تحت کنترل داشته باشند. شک و تردید ها و البته ترس ها تشدید خواهد یافت، که این مسئله به نفع بازار طلاست.”
دنیل پاویلونیس، از معامله گران ارشد کالا هم با ادامه افزایش قیمت طلا موافق است و بر این باور است که نرخ های بهره منفی در بخشی از کشور ها، از سطوح فعلی هم پایین تر خواهد رفت. “با خارج شدن برخی ارز ها از سیستم فعلی، طلا با سرمایه گذاری بزرگی مواجه خواهد شد.” وی گفت که انتظار رشد قیمت طلا را دارد و افزود:” من فکر می کنم که با سناریویی مواجه خواهیم شد که در آن طلا با وجود تقویت دلار آمریکا رشد خواهد کرد.”
تحلیلگر تکنیکال کیتکو، وایکوف، هم معتقد است که با رشد تقاضای دارایی های حافظ ارزش در میان جو نگران کننده بازار، طلا گران خواهد شد.
ریچارد بیکر، از تحلیلگران بازار هم گفت: ” طلا از ماه مارس سال ۲۰۱۵ بیشتر نقش یک واحد پولی را داشته تا یک کالای اساسی را، و این موضوع از زمان پیروزی BREXIT پر رنگ تر شده است. اونس در میان رشد ارزش دلار آمریکا، به بالای ۱۳۵۰ دلار صعود کرد و توانست در برابر یورو هم اوج قیمتی جدیدی را تشکیل دهد (سطحی که از ماه مارس سال ۲۰۱۳ مشاهده نشده بود) و با ین ژاپن هم در نقش دارایی حافظ ارزش رقابت مثبتی داشت. با همه شک و تردید هایی که خروج انگلستان از اتحادیه اروپا به دنبال خواهد داشت، مومنتوم جدید طلا بیش از قیمت های فعلی صعود خواهد کرد.”
آن دسته از فعالین حرفه ای بازار طلا که منتظر کاهش قیمت این فلز گران بها هستند، بیشتر معتقدند که بعد از رشد شدید قیمت اونس در معاملات روز جمعه، بازار در معرض یک اصلاح قیمتی است.
باب تبوت، از مدیران دارایی بازار هم گفت: ” من پیش بینی می کنم که با اتمام واکنش شدید و بیش از حد تصور طلا به مسئله BREXIT، شاهد اُفت قیمت طلا باشیم.”
آدریان دی، یکی دیگر از مدیاران دارایی هم گفت که “طلا احتمالا بعد از رشد اخیر، اندکی به سمت پایین برگردد، اما بعد از برخورد به ۱۳۰۰ دلار و شروغ فاز تعادلی بازار، دوباره به سمت بالا برخواهد گشت. به همین دلیل ما با هر اُفت موقتی و کوتاه مدت طلا کاری نخواهیم داشت، اما از بازگشت های نزولی بازار به عنوان فرصتی برای خرید طلا استفاده خواهیم کرد.”
کن موریسن، از تحلیلگران حرفه ای بازار، روند خاصی را برای طلا پیش بینی نمی کند. وی در این رابطه گفت: “با توجه به نرخ فعلی طلا، ۱۳۱۶ دلار (در زمان نوشتن گزارش)، نسبت به روند بازار نظر خاصی ندارم. طلا نتوانست موقعیت خود را در بالای اوج قیمتی سال ۲۰۱۴ در ۱۳۴۷ دلار نگه دارد، که این مسئله نشان می دهد که اوج قیمتی میان مدت تنها به دلیل بازخرید طلا های فروخته شده بود و به احتمال زیاد این حرکت ادامه نیابد. حمایت اول بازار در ۱۳۰۰ دلار قرار دارد و شکست آن نیز می تواند قیمت اونس را تا ۱۲۷۵ دلار بالا بکشد.

.

دیدگاه سرمایه گذاران خرید و فعالین حرفه ای بازار طلا در این هفته