تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

ارزیابی کیتکو از بازار طلا در هفته آینده

  

بر اساس نظرسجنی سایت کیتکو (Kitco News)، در هفته پیش رو، سرمایه گذاران خرُد و حرفه ای بازار انتظار افزایش قیمت طلا را دارند.
بیست و سه فعال حرفه ای بازار طلا در ارزیابی این هفته کیتکو شرکت کردند. از این تعداد ۱۵ نفر یا ۶۶ درصد انتظار افزایش قیمت طلا را دارند. چهار نفر یا ۱۷ درصد از فعالین حرفه ای هم پیش بینی بازار نزولی را دارند که با تعداد طرفداران بازار بدون روند یا خنثی برابری می کند.
در همین حال، ۸۵۲ نفر در ارزیابی آنلاین شرکت کردند. از این میان ۶۸۳ نفر از سرمایه گذاران خرد یا ۸۰ درصد، انتظار افزایش قیمت طلا را دارند، در حالیکه ۱۱۵ نفر یا ۱۴ درصد هم پیش بینی کرده اند که قیمت طلا کاهش خواهد یافت. تعداد افرادی که منتظر بازار بدون روند هم هستند برابر ۵۴ نفر یا ۶ درصد است.
در ارزیابی هفته گذشته، ۶۲ درصد فعالین حرفه ای بازار و ۷۴ درصد سرمایه گذاران خرد پیش بینی کرده بودند که طلا گران خواهد شد. این دومین هفته متوالی بود که هر دو گروه هم نظر بودند و این هفته هم چنین وضعیتی را شاهد هسیتم.
مسیر آتی طلا به همه پرسی روز پنجشنبه انگلستان در رابطه با خروج این کشور از اتحادیه اروپا (BREXIT) بستگی دارد. اکثر نظرسنجی ها حکایت از تفاوت جزئی بین مخالفان و موافقان BREXIT دارند. در کل، پیروزی BREXIT از قیمت طلا حمایت خواهد کرد و شکست آن می تواند قیمت طلا را کاهش دهد. این عدم قطعیت در مورد همه پرسی، اکثر فعالین بازار را در وضعیت مبهمی قرار داده است.
کولین سیزینسکی، از فعالین حرفه ای بازار گفت: “من در مورد مسیر این هفته بازار طلا همچنان روند خاصی را مد نظر ندارم. من فکر می کنم که مسیر طلا به مسئله BREXIT گره خورده است، احتمال اینکه شاهد نوسانات شدید در هر دو جهت بازار باشیم وجود دارد، اما اینکه بازار در نهایت به کدام سمت حرکت خواهد کرد، در انتهای هفته مشخص خواهد شد، به عبارت دیگر، وضعیتی مشابه هفته گذشته را تجربه خواهیم کرد. به همین دلیل من انتظار بازار بدون روند با نوسانات بزرگ را دارم. معامله گران باید آماده باشند، بازار می تواند در هر دو جهت حرکات قوی داشته باشد و احتمالا با بازگشت های بزرگی هم در حرکات قیمتی طلا مواجه شویم.”
اریکا رانستد، از تحلیلگران رویترز هم نسبت به روند این هفته بازار بی طرف است، وی اضافه کرد که در نیمه ابتدایی هفته حرکات قیمتی طلا می تواند صعودی باشد، اما در انتهای هفته شاهد معاملات تثبیت سود در بازار خواهیم بود. “همزمان با پیش بینی نتیجه همه پرسی روز ۲۳ ام ژوئن از سوی بازار، شاهد تقویت قیمت طلا خواهیم بود. با مشخص شدن نتیجه همه پرسی، بازار به سمت پایین بر خواهد گشت، مگر اینکه نتیجه همه پرسی همه را شوکه کند. با این گفته و با توجه به اینکه روند بازار در این بازه زمانی انحراف خواهد داشت، من انتظار دارم که قیمت طلا در انتهای هفته تغییری نکند، چونکه هنوز در باره اندازه حرکات قیمتی طلا شک و تردید دارم.”
با این حال، اکثر فعالین حرفه ای بازار گفتند که انتظار افزایش دوباره قیمت طلا را دارند.
چارلی ندوس، از استراتژیست های ارشد بازار گفت: “رویداد های زیادی در دنیا هستند که می توانند قیمت طلا را دوباره به ۱۳۰۰ دلار برسانند.” همچنین وی اشاره کرد که طلا قدرت باقی ماندن در بالای برخی از میانگین های متحرک بلند مدت را دارد.
فیل فلین، از تحلیلگران ارشد بازار هم انتظار انتظار دارد که حتی با وجود باقی ماندن انگلستان در اتحادیه اروپا، طلا می تواند صعودی باشد. وی پیش بینی می کند که قیمت طلا در ابتدای هفته کاهش یابد، و با نزدیک شدن به همه پرسی روز پنجشنبه انگلستان رشد کند و در ادامه اگر BREXIT شکست بخورد، می توان بازگشت محدودی را در قیمت طلا شاهد بود. ” وضعیت تکنیکال بلند مدت طلا همچنان صعودی است. بخصوص که طلا موقتا توانسته به بالای ۱۳۰۰ دلار صعود کند. عوامل دیگر بنیادی هم هستند که از بازار طلا حمایت می کنند، مثل نرخ های بهره پایین و نگرانی ها در رابطه با رشد اقتصاد جهانی.”
جورج گرو، از مدیران دارایی بازار هم انتظار دارد که با اتمام همه پرسی BREXIT شرایط به حالت عادی برگردد و قیمت طلا رشد کند. از نظر جورج، با پشت سر گذاشتن این رویداد مهم، توجه سرمایه گذارن دوباره به عوامل اقتصادی و نرخ های بهره آمریکا معطوف خواهد شد.
کوبن گردی هم منتظر گران شدن قیمت طلاست، وی دلیل چنین نظری را وضعیت باثبات صندوق های ارزی مبادلاتی می داند. ” من معتقدم که هلدینگ های صندوق های ارزی مبادلاتی (ETF) مهمترین بازیگران بازار هستند. این معامله گران هنوز دست از قراردادهای خرید بر نداشته اند. شاید تعداد محدودی از این معامله گران در روز های ماه مه قراردادهای خرید را بسته باشند (درست وقتی که معاملات آتی طلا به اندازه ۱۰۰ هزار واحد کاهش یافت)… من معقتدم که انگلستان از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد. این می تواند از طلا حمایت کند.”
با این وجود، هنوز برخی از فعالین حرفه ای بازار انتظار بازگشت نزولی طلا را دارند. رالف پرستون، بر این باور است که شاخص دلار آمریکا سرانجام از ۱۰۰ واحد عبور خواهد کرد و در نتیجه قیمت طلا کاهش خواهد یافت.

.

دیدگاه سرمایه گذاران خرید و فعالین حرفه ای بازار طلا در این هفته