تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

ارزیابی بازار اونس طلا “گزارش سایت کیتکو”، از هفته آینده Kitco News

 

 بر اساس ارزیابی سایت کیتکو (Kitco News)، روند طلا در این هفته از نظر سرمایه گذاران خُرد و حرفه ای بازار صعودی است.

بیست و یک نفر از فعالین حرفه ای بازار در ارزیابی روند طلا شرکت کردند. سیزده نفر یا ۶۲ درصد انتظار افزایش قیمت طلا، سه نفر یا ۱۴ درصد انتظار کاهش قیمت طلا و پنج نفر یا ۲۴ درصد انتظار بازاری بدون روند را در این هفته دارند.
در همین حال، در ارزیابی آنلاین، ۸۵۲ سرمایه گذاران خرُد شرکت کردند. ۶۳۳ نفر یا ۷۴ درصد انتظار افزایش قیمت طلا، ۱۳۸ نفر یا ۱۶ درصد انتظار کاهش قیمت طلا و ۸۱ نفر یا ۱۰ درصد هم انتظار بازار بدون روند و خنثی را دارند.
در ارزیابی هفته گذشته، ۵۷ درصد فعالین حرفه ای بازار و ۵۱ درصد سرمایه گذاران خُرد پیش بینی افزایش قیمت طلا را داشتند. قیمت هر اونس طلا (تحویل ماه آگوست) به اندازه ۳۰٫۶۰ دلار یا ۲٫۲ درصد در هفته گذشته رشد کرد و به ۱۲۷۳٫۵۰ دلار رسید.

.

نظرات فعالین حرفه ای بازار طلا:

.
ریچارد بیکر از فعالین حرفه ای بازار گفت: “شرایط برای طلا در میان مدت از این بهتر نمی شود. بازدهی اوراق قرضه جهانی در پایین ترین سطوح قرار دارند، همه پرسی BREXIT، بازنگری منفی در رشد اقتصاد جهانی و بحران انتخابات آمریکا همه از طلا حمایت می کنند.” در این میان طلا تنها در برابر ین ژاپن عملکرد منفی داشته است. وی اضافه کرد: “از نظر من روند طلا در این هفته صعودی است و هدف بعدی بازار نرخ ۱۲۹۰ دلاری برای هر اونس طلاست.”
آدریان دی، از مدیران دارایی هم معتقد است که طلا ثبات خارق العاده ای از خود نشان داده است، بخصوص که از لحاظ تقویمی در فصل ضعیف طلا قرار داریم. “بعد از رشد صعودی در ده روز گذشته، طلا احتمالا به محرک های جدیدی برای ادامه این حرکت نیاز داشته باشد. اما مسلما شرایط به نفع بازار طلاست و در حال حاضر قیمت اونس با رشد بزرگی از میانگین متحرک ۵۰ روزه حرکت کرده است. بنابراین هر چند باید با احتیاط حرکات بازار را دنبال کرد، ولی به نظر من قیمت طلا در معاملات این هفته رشد خواهد کرد.”
چارلی ندوس، از استراتژیست های ارشد بازار هم از بهبود چشم انداز تکنیکال طلا گفت. بازار در هفته گذشته به بالای میانگین متحرک ۲۰ روزه صعود کرد، که در گذشته این میانگین نقش مقاومت بازار را داشت، اما در هفته پیش شکسته شد و این هفته می تواند نقش حمایت را ایفا کند. همچنین وی اشاره کرد که چندین بار قیمت در بالای میانگین ۵۰ روزه بسته شده است. “من فکر می کنم که این هفته طلا به سمت ۱۲۹۰ دلار حرکت خواهد کرد. شک و تردید های زیادی سرمایه گذاران را احاطه کرده است، همه پرسی در انگلستان، شک و تردید ها درباره انتخابات آمریکا و همچنین بازار های سهام که هنوز نتوانسته اند اوج جدیدی را ثبت کنند. و در آخر باید گفت که تصویر تکنیکال طلا هم خوب است.”
مارک لبویت، استراتژیست ارشد بازار هم طرفدار روند صعودی طلاست. وی انتظار دارد که کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا در این هفته نرخ های بهره را افزایش ندهد و همچنین شک و تردید ها در رابطه با همه پرسی انگلستان هم در اواخر این ماه تاثیر مثبتی بر بازار طلا بگذارند.
دن پاویلونیس، از کارگزاران بازار کالا و کوین گردی، از معامله گران آتی، هر دو انتظار افزایش قیمت طلا در میان نرخ های بهره منفی در بخشی از دنیا را دارند. پاویلونیس گفت: ” من فکر می کنم نرخ های بهره از این هم بیشتر منفی خواهند شد و موجب فرار سرمایه به بازار فلزات، بخصوص طلا و نقره خواهند شد.” گردی هم به اوراق قرضه ده ساله آلمان اشاره کرد، که به پایین ترین سطح تاریخی رسیده اند.” در سرتاسر اروپا، شاهد پایین ترین نرخ بازدهی در تاریخ بوده ایم. من فکر می کنم که اکثر اروپایی ها در حال خرید طلا هستند. نرخ های بهره پایین به نفع بازار طلاست.”
گردی همچنین به تعداد معاملات بازار آتی بورس کالای نیویورک (COMEX) اشاره کرد. تعداد موقعیت های معاملاتی باز در انتهای روز معاملاتی، به انداز ۱۰۰ هزار لات در اصلاح اخیر بازار طلا کاهش یافته است. در حال حاضر، به احتمال زیاد اکثر این فعالین بازار به دنبال ورود مجدد به بازار هستند.
کولین سیزینسکی، از تحلیلگران بازار گفت که پیش از نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو بازار بدون روند خواهد بود. “حقیقت این است که طلا حرکت بزرگی داشته است، اما من در مورد مسیر آن اطمینان ندارم، شاید طلا در هر دو مسیر صعودی و نزولی حرکت بزرگی داشته است. این وضعیت به کمیته بازار آزاد فدرال رزرو بستگی دارد که به افزایش نرخ های بهره در ماه جولای اشاره کند یا خیر. نظرات مثبت فدرال رزرو می تواند دلار آمریکا را تقویت کند و طلا را به سمت پایین هُل دهد. نظرات بدبینانه فدرال رزرو هم می تواند موجب صعود طلا و سقوط دلار گردد.”
در همین حال، کن موریسن، از تحلیلگران بازار، انتظار اُفت قیمت اونس را در هفته پیش رو دارد، و پیش بینی کرده است که بازار توان بازگشت به ۱۲۵۰ تا ۱۲۴۵ دلار را دارد. ” طلا با رالی صعودی به مقاومت رسیده که با ادامه تقویت دلار، به احتمال زیاد این مقاومت حرکت طلا را سَد کند. جالب است که تعداد معاملات آتی باز در شاخص دلار آمریکا در رالی اخیر به اندازه ۲۰ درصد افزایش یافته است، شاید نشانه ای از این باشد که فدرال رزرو شاید بیش از آنچه که انتظار می رود به سمت سیاست های انقباضی متمایل شده باشد.”
رالف پرستون هم انتظار دارد که بازار طلا با اصلاح منفی مواجه شود، وی معقتد است، ” برای اینکه طلا بتواند به بالای اوج قیمتی ماه مه صعود کند باید در بالای ۱۲۸۱ دلار بسته شود.

.

دیدگاه سرمایه گذاران خرید و فعالین حرفه ای بازار طلا در این هفته