تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

ارزیابی هفتگی سایت کیتکو از انس طلا Kitco News

 

     طبق ارزیابی سایت کیتکو (Kitco News)، سرمایه گذاران خُرد و فعالین حرفه ای بازار نسبت به روند هفته آتی بازار طلا با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

این هفته ۷۹۰ نفر در ارزیابی آنلاین سایت کیتکو شرکت کردند که از این میان ۴۹۹ نفر یا ۵۱ درصد افزایش قیمت طلا را در هفته آینده انتظار دارند. در حایکه ۲۷۸ نفر از سرمایه گذاران خرد یا ۳۵ درصد هم انتظار اُفت قیمت طلا را دارند. ۱۱۲ نفر یا ۱۴ درصد هم بازار بدون روندی را پیش بینی کرده اند.
در همین حال، ۲۰ فعال حرفه ای بازار طلا در ارزیابی این هفته شرکت کردند. ۹ نفر یا ۴۵ درصد فعالین حرفه ای بازار طرفدار روند نزولی هستند، هفت نفر یا ۳۵ درصد طرفدار روند نزولی و چهار نفر یا ۲۰ درصد هم طرفدار بازار بدون روند هستند.
در ارزیابی هفته گذشته، ۵۶ درصد سرمایه گذاران خُرد بازار انتظار افزایش قیمت طلا را داشتند، در حالیکه اکثریت فعالین حرفه ای بازار در طرف نزولی قرار داشتند. در طول معاملات هفته گذشته قیمت هر اونس طلا اُفت کرد و طبق قرار داد های آتی ژوئن بورس کالای نیویورک، طلا با ۴۰٫۵۰ دلار کاهش به ۱۲۱۲٫۴۰ دلار در هر اونس رسید.
گرِگ هارمون، از مدیران دارایی بازار، انتظار ادامه کاهش قیمت طلا را در هفته آینده دارد. روند بازار ” بعد از شکسته شدن خط صعودی به نزولی تغییر کرده است.”
کوین سیزیسنکی، از تحلیلگران حرفه ای طلا هم بر این باور است که روند طلا نزولی شده است. “من فکر نمی کنم که واکنش ها به نظرات انقباض پولی فدرال رزرو و خروج سرمایه از دارایی های حافظ ارزشی مثل طلا پایان یافته باشد. مخالفت سران گروه هفت با ادعاهای نخست وزیر ژاپن، مبنی بر قرار گرفتن اقتصاد در وضعیت بحرانی، نشان می دهد که ریسک و ترس های اوایل سال میلادی از بین رفته است.”
سایر تحلیلگران بر این باورند که طلا بعد از اُفت های اخیر به تعادل خواهد رسید و بعدا به سمت بالا برخواهد گشت. از دید ارزیابی سالانه، قیمت طلا در سطوح بالایی قرار دارد.
فیل فلِین، استراتژیست ارشد بازار بر این باور است که: ” بازار نسبت به افزایش نرخ های بهره فدرال رزرو نگران بوده است. روز های متوالی است که طلا منفی است، که احتمالا طلا وارد محدوده اشباع در فروش شده و در معرض بازگشت مثبت قرار دارد
ریچار بیکر از تحلیلگران بازار هم چنین نظری دارد. ” خبر خوب این است که حمایت قوی در قیمت های پایین تر وجود دارد، به همین دلیل ممکن است که افزایش احتمالی نرخ های بهره فدرال رزرو در ماه آینده در قیمت طلا به طور کامل تاثیر داده شده باشد. به همین دلیل انتظار دارم که هفته بعد بازار طلا با اصلاح مثبت همراه باشد.
کن موریسن، یکی دیگر از فعالین حرفه ای بازار در ایملی به کیتکو گفت: ” برگشت منفی ۵۰ دلاری قیمت اونس، عدم تعادل موقعیت های معاملاتی آتی طلا را از بین برده است، اخیرا نسبت موقعیت های خرید به فروش طلا به ۹۰ درصد رسیده بود. این وضعیت بعد از اُفت های های اخیر به به اندازه ۱۴ درصد کاهش یافته است، که می تواند از بازار به خوبی حمایت کند. انتظار می رود که در هفته پیش رو قیمت طلا تا ۴۵-۱۲۴۰ صعود کند و مقاومت ۱۲۵۰ دلاری را در پیش داشته باشد.

.

دیدگاه سرمایه گذاران خرد و فعالین حرفه ای بازار طلا در این هفته