تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

ارزیابی هفتگی سایت کیتکو از انس طلا Kitco News

 

 بر اساس ارزیابی سایت کیتکو (Kitco News)، دیدگاه سرمایه گذارن خُرد و فعالین حرفه ای بازار نسبت به روند طلا از یکدیگر فاصله گرفته است.

سرمایه گذاران خرد انتظار افزایش قیمت طلا در هفته بعد را دارند، در حالیکه بخش قابل توجهی از فعالین حرفه ای بازار انتظار کاهش قیمت طلا را دارند.
در این هفته، ۶۶۳ نفر در ارزیابی آنلاین سایت کیتکو شرکت کردند. در این بین، ۴۵۸ نفر یا ۶۹ درصد انتظار افزایش قیمت طلا را دارند. در حالیکه ۱۲۴ نفر یا ۱۹ درصد طرفدار روند نزولی هستند و ۸۱ نفر یا ۱۲ درصد هم معتقدند که بازار نوسانی و خنثی خواهد بود.
۲۶ تحلیلگر و فعال حرفه ای بازار هم در ارزیابی این هفته شرکت کردند. ۱۳ نفر یا پنجاه درصد بر این باورند که قیمت هر اونس طلا در هفته آینده اُفت خواهد کرد. ۹ نفر یا ۳۵ درصد هم انتظار افزایش قیمت طلا را دارند و مابقی ۴ نفر یا ۱۵ درصد هم معتقدند که بازار خنثی و نوسانی باقی خواهد ماند.
بعد از گزارش ضعیف NFP دو هفته پیش آمریکا، طلا نتوانست حرکت صعودی خود را حفظ کند. دلار در برابر یورو به اندازه (تقریبا) یک پنی تقویت شد و طلا هم اغلب برخلاف دلار آمریکا حرکت می کند.
همچنین اکثر فعالین حرفه ای بازار که انتظار بازگشت نزولی طلا را داشتند، معتقدند که انتظارات بازار احتمالا بیشتر به سمت رشد دلار آمریکا متمایل است.
آدام باتن یکی از فعالین حرفه ای بازار است، وی به سایت کیتکو گفت: ” دلار به دنبال ثبت هفته ی مثتب دیگری است.”
کن موریسن، از تحلیلگران بازار هم گفت که ” شاخص های تکنیکال نشانگر روند منفی بازار طلا در کوتاه مدت هستند، که می تواند قیمت طلا را تا ۱۲۵۰ دلار پایین بکشد. عدم موفقیت بازار در شکست مقاومت ۱۳۰۰ دلاری، و اینکه ۹۰ درصد صندوق های سرمایه گذارای خریدار طلا هستند و همچنین با ادامه روند صعودی دلار آمریکا، بازار طلا در معرض ریسک بزرگی قرار می گیرد.”
آدریان دی از مدیران داریی بازار هم معتقد است، از آنجایی که طلا وارد دوره ای می شود که تقاضای فصلی آن کاهش می یابد، ” قطعا بازگشت نزولی در بازار بوقوع خواهد پیوست”. با این حال وی اضافه کرد که طلا ” مقاومت قابل توجهی از خود در برابر بازگشت نزولی نشان می دهد.”
کوین گردی، یکی دیگر از فعالین حرفه ای بازار، منتظر برگشت صعودی طلا در هفته آینده است، که وی دلیل آن را تقاضای قوی صندوق های ارزی معاملاتی، در سال جاری می داند. علاوه بر این، وی گفت که اکثر سرمایه گذاران به دنبال نگه داشتند موقعیت معاملاتی خود هستند و اخیرا تمایلات سرمایه گذاران به خرید طلا در بازگشت های نزولی بیشتر شده است. ” سرمایه گذارانِ ارزشی در بازار حاضر هستند، تا با اُفت قیمت طلا وارد بازار شوند.”
جورج گرو، از مدیران دارایی بازار هم انتظار افزایش قیمت طلا را دارد. ” من انتظار دارم که سرمایه ها از بازار های سهام به دارایی های حافظ ارزش سرازیر شود.
رالف پرستون، یکی دیگر از تحلیلگران بازار، گفت که طلا می تواند اوج قیمتی سال قبل (۱۳۰۷ دلار) را دوباره به چالش بکشد. با این حال، اگر مقاومت این محدوده همچنان پا برجا باشد، ” این نرخ اوج قیمتی کوتاه مدت بازار خواهد بود” (یعنی بازار اُفت خواهد کرد).

.

دیدگاه سرمایه گذاران خرد و حرفه ای بازار طلا در این هفته