تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

ارزیابی هفتگی سایت کیتکو از انس طلا Kitco News

 

 بر اساس ارزیابی سایت کیتکو (Kitco News)، انتظارات سرمایه گذاران بازار طلا همچنان نوسانی و مبهم است. اکثریت سرمایه گذاران خرد انتظار افزایش قیمت طلا در کوتاه مدت را دارند، در حالیکه فعالین حرفه ای بازار نسبت به روند طلا شک و تردید دارند.

این دومین هفته متوالی است که انتظارات در رابطه با روند کوتاه مدت بازار بین سرمایه گذاران خُرد و فعالین حرفه ای بازار در تضاد با یکدیگر قرار دارد. فعالین حرفه ای بازار اندکی به سمت روند نزولی متمایل هستند که دلیل این امر عدم شکست اوج قیمتی روز ۱۳ ام ماه مارس است.
با وجود فشار فروش قوی بازار در روز پنجشنبه، قیمت هر اونس طلا توانست بخشی از رشد های اخیر را حفظ کند و تقریبا هفته را بدون تغییر به پایان برساند.
در ارزیابی سایت کیتکو از دیدگاه های سرمایه گذاران خرد بازار، انتظارات قوی نسبت به افزایش قیمت طلا در کوتاه مدت دیده می شود. این هفته ۶۰۲ نفر در ارزیابی آنلاین شرکت کردند. از این میان، ۴۳۴ نفر یا ۷۲ درصد گفتند که انتظار افزایش قیمت ها در هفته بعد را دارند. در همین حال، ۱۱۳ نفر یا ۱۹ درصد هم انتظار کاهش قیمت های طلا را دارند. ۵۹ نفر یا ۱۰ درصد هم انتظار بازاری خنثی را دارند.
طرفداران افزایش قیمت طلا نسبت به هفته گذشته اندکی افزایش یافته امد. در ارزیابی هفته پیش، ۶۶ درصد سرمایه گذاران خُرد طرفدار روند صعودی بودند.
با این حال، در میان فعالین حرفه ای بازار بر سر روند قیمتی طلا شک و تردید وجود دارد و کفه ترازو اندکی به سمت طرفداران روند نزولی سنگینی می کند. و تعداد طرفداران روند صعودی و خنثی هم یکسان است.
با بیش از ۳۶ فعال حرفه ای بازار طلا تماس گرفته شد، که ۱۸ نفر پاسخ دادند. از بین ۱۸ نفر، پنج نفر یا ۲۸ درصد انتظار افزایش قیمت طلا را دارند. ۵ نفر دیگر هم (۲۸ درصد)، انتظار حرکات خنثی و بازار بدون روند را دارند. هشت فعال حرفه ای، یعنی ۴۴ درصد هم انتظار روند نزولی را دارند. هفته پیش ۴۷ درصد فعالین حرفه ای بازار طلا پیش بینی کرده بودند که قیمت هر اونس طلا اُفت خواهد کرد.
هر چند اکثریت تحلیلگران انتظار کاهش قیمت های طلا در کوتاه مدت را دارند، اما این انتظارات نزولی تا حدودی تضعیف شده است. دلیل این امر، تغییر انتظارات از نزولی به روند خنثی است. نظر برخی از تحلیلگران بازار به سمت روند خنثی متمایل شده است و اعتقاد دارند که قیمت ۱۲۲۰ دلاری حمایت و کف دامنه نوسانی بازار است، که می تواند از قیمت طلا در هفته پیش رو حمایت کند.
ریچارد بیکر، از تحلیلگران بازار طلا اینگونه به کیتکو پاسخ داد: ” حرکات قیمتی طلا در محدوده نوسانی باقی خواهند ماند. حمایت یا کف این دامنه نوسانی ناشی از سیاست های نرخ های بهره منفی (اروپا و ژاپن) است و سقف یا اوج دامنه نوسانی هم از سوی سیاست های پولی انقباضی آمریکا تعیین خواهد شد.”
سین لوسک، یکی از مدیران دارایی بازار هم گفت که فروش طلا در رالی های صعودی نشانگر روند نزولی بازار است، با این حال، وی گفت که اگر قیمت طلا پیش از نشست فدرال رزرو آمریکا در بالای قیمت ۱۲۲۸ دلار باقی بماند، می تواند سیگنال قوی خریدی در بازار ایجاد کند.
آدریان دی، یکی دیگر از مدیران ارشد دارایی بازار هم گفت که انتظار بازگشت بازار را دارد، که وی این بازگشت را بخشی از اصلاح سالم بازار بعد از رشد قوی طلا در سه ماهه اول می داند. با این حال، وی اضافه کرد که نسبت به روند بازار طلا خوش بین است و تا زمانیکه بازگشت بازار کوتاه تر از اصلاحات فصلی گذشته باشد، روند طلا هم صعودی است. وی گفت: ” من انتظار کاهش قیمت طلا در هفته بعد را دارم ولی فروشنده طلا نخواهم بود

.

دیدگاه سرمایه گذاران خرد و حرفه ای بازار طلا در این هفته