تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

ارزیابی هفتگی سایت کیتکو از انس طلا Kitco News

 

 براساس ارزیابی سایت کیتکو (Kitco News)، عدم موفقیت طلا در رسیدن به اوج قیمتی ۱۳ ماهه خود در ماه مارس، موجب تغییر انتظارات سرمایه گذاران شده است.

بعد از اینکه سرمایه گذاران خُرد و فعالین حرفه ای بازار با یکدیگر بر سر روند بازار در هفته گذشته توافق داشتند، این هفته باز هم اختلافات ببین دو گروه افزایش یافته است. فعالین حرفه ای انتظار کاهش قیمت ها در هفته آتی را دارند و سرمایه گذاران خُرد انتظار رشد قیمت ها را دارند.
با این حال، هر چند در میان سرمایه گذاران خُرد شاهد خوش بینی نسبت به افزایش قیمت طلا هستیم، اما این خوش بینی نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است. این هفته ۷۴۸ نفر در ارزیابی آنلاین سایت کیتکو شرکت کردند، که از این میان ۴۹۳ نفر یا ۶۶ درصد، انتظار رشد قیمت طلا را دارند. در همین حال، ۱۸۵ نفر یا ۲۵ درصد هم انتظار کاهش قیمت ها را دارند و ۷۰ نفر یا ۹ درصد هم معتقدند بازار روند خاصی نخواهد داشت.
طبق ارزیابی هفته گذشته، ۸۰ درصد سرمایه گذاران خُرد انتظار افزایش قیمت های طلا را داشتند.
نظرسنجی صورت گرفته از فعالان حرفه ای هم در این اواخر نشانگر تغییرات بزرگ در خوش بینی و بد بینی های فعالین حرفه ای است که در حال حاضر بیشتر به سمت بدبینی متمایل است.
با بیش از ۳۶ فعال حرفه ای بازار تماس گرفته شد که ۱۷ نفر پاسخ دادند. از این ۱۷ نفر، چهار نفر یا ۲۴ درصد انتظار افزایش قیمت، هشت نفر یا ۴۷ درصد انتظار کاهش قیمت طلا را دارند و پنچ نفر یا ۲۵ درصد هم پیش بینی بازار بدون روند را داشتند. فعالین حرفه ای بازار شامل معامله گران شمش طلا، بانک های سرمایه گذاری، معامله گران قراردادهای آتی و تحلیلگران تکنیکال می شود.
هفته پیش، ۶۰ درصد فعالین حرفه ای بازار انتظار کاهش قیمت را داشتند. طبق نظرات ارسالی به سایت کیتکو، دلیل تغییر در انتظارات فعالین حرفه ای بازار، بازگشت بزرگ قیمت طلا بعد از برخورد به اوج پنج هفتگی در ۱۲۶۴٫۷۰ دلار به ازای هر اونس طلا بود.
کن موریسن، از تحلیلگران بازار گفت: ” رالی صعودی ناموفق طلا در هفته پیش، احتمال رسیدن بازار به اوج قیمتی ماه مارس را از بین برد و برای اولین بار از اواسط ماه ژانویه، در روز پنجشنبه شاهد بسته شدن طلا در زیر میانگین پنجاه روزه بودیم. این امر راه را برای رسیدن قیمت به حمایت ۱۲۱۰ دلاری هموار می کند و می تواند در صورت شکست این حمایت تا ۱۲۰۰ دلار هم پایین آید.”
گرگ هارمون، از مدیران مالی بازار هم گفت که انتظار کاهش قیمت طلا را در کوتاه مدت دارد، وی سقوط طلا به زیر میانگین متحرک ۵۰ روزه را دلیل اصلی این دیدگاه نزولی می داند. او همچنین افزود که بازار نرخ ۱۱۹۰ را دوباره نشانه رفته است.
کولین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار هم نسبت به طلا در کوتاه مدت بدبین است. به نظر وی تقاضا برای دارایی های حافظ ارزش که موجب افزایش قیمت طلا در سه ماهه اول سال شده بود، کاهش یافته است. “کُندی اقتصاد چین به آن شدتی که بازار انتظار داشت رُخ نداده است و درآمد شرکت های بزرگ هم خیلی بد نبود. این موضوع می تواند جریانات سرمایه را از حالت ریسگ گریزی به حالت ریسک پذیری تغییر دهد که این امر تقاضا برای طلا را کاهش می دهد.”
با این حال، همه نسبت به افزایش قیمت طلا بدبین نیستند. هنری تو (Henry To)، از مدیران دارایی بازار هم گفت که ادامه ضعف رشد اقتصاد جهانی در کوتاه مدت از قیمت طلا حمایت خواهد کرد. ” هنوز روند صعودی بازار طلا از اوایل ماه فوریه تغییر نکرده است. تورم در اقتصاد های آمریکا و ناحیه یورو در حال افزایش است و این یعنی سرمایه گذاران آمریکا و ناحیه یورو به دنبال خرید طلا هستند تا ریسک تورم را پوشش دهند.

.

دیدگاه سرمایه گذاران خرد و حرفه ای بازار طلا در این هفته