تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

ارزیابی هفتگی سایت کیتکو از انس طلا Kitco News

 

 

 بر اساس ارزیابی سایت کیتکو (Kitco News)، انتظارات سرمایه گذاران خُرد و فعالین حرفه ای نسبت به بازاز طلا مثبت است.

با وجود فشار فروش کوچک در بازار طلا، قراردادهای آتی تحویل ماه ژوئن بورس کالای نیویورک (COMEX) در ۱۲۴۰٫۱ دلار هفته را به پایان رساند، که تقریبا رشد ۱٫۵ درصدی را نشان می دهد. در آخرین روز معاملات هفته، قیمت طلا در قرارداد های آتی با رشد ۴٫۹۰ دلاری در یک روز تا ۱۲۴۲٫۴۰ دلار هم صعود کرد.
به دلیل رشد اخیر قیمت هر اونس طلا، انتظارات در کوتاه مدت به صعودی تغییر یافته و طبق نظر سنجی کیتکو انتظار می رود که قیمت طلا تا ۱۲۵۰ دلار هم صعود کند.
در ارزیابی انتظارات بازار، هم تعداد سرمایه گذاران خوش بین افزایش یافته و هم تعداد شرکت کنندگان در ارزیابی. این هفته ۱۲۸۷ نفر در ارزیابی آنلاین سایت کیتکو مشارکت داشتند، که از این میان، ۱۰۳۵ نفر یا ۸۰ درصد، انتظار افزایش قیمت طلا را در هفته پیش رو دارند. در همین حال، ۱۶۲ نفر یا ۱۳ درصد هم پیش بینی روند نزولی بازار را دارند و ۹۰ نفر یا ۷ درصد هم معتقدند که بازار خنثی است.
در ارزیابی هفته گذشته، از میان ۶۰۳ نفر، ۶۰ درصد انتظار افزایش قیمت طلا در کوتاه مدت را داشتند.
مورد جالب توجه دیگر در ارزیابی این هفته کیتکو، مربوط می شود به تغییر انتظارات در میان فعالین حرفه ای بازار. هفته پیش اکثریت فعالین حرفه ای معتقد بودند که بازار نزولی خواهد بود، اما این هفته، اکثریت فعالین حرفه ای اعتقاد به رشد قیمت طلا دارند. سایت کیتکو با بیش از ۳۶ فعال حرفه ای بازار که شامل معامله گران شمش طلا، بانک های سرمایه گذاری، معامله گران آتی و تحلیل گران تکنیکال می شود، تماس گرفت، که ۱۵ نفر پاسخ دادند. از این میان، ۹ نفر یا ۶۰ درصد، طرفدار روند صعودی بودند، ۴ نفر یا ۲۷ درصد طرفدار روند نزولی و دو نفر یا ۱۳ درصد هم معتقد بودند که بازار روند خنثی دارد.
در ارزیابی هفته گذشته، ۵۶ درصد فعالین حرفه ای بازار معتقد بودند که قیمت طلا اُفت خواهد کرد.
یکی از دلایلی که موجب تغییر در انتظارات فعالین حرفه ای بازار شده، باقی ماندن قیمت طلا در بالای حمایت کلیدی و ورود خریداران از سطوح حمایتی در معاملات هفته گذشته بود. گرِگ هرمن، یکی از فعالین حرفه ای بازار در پاسخ به سایت کیتکو گفت که در طول هفته گذشته، حرکات قیمتی طلا توانست به بالای هر دو میانگین متحرک ۲۰ و ۵۰ روزه صعود کند.
مارک لبوویتز، از تحلیلگران حرفه ای بازار طلا هم با این موضوع موافق است که مومنتوم تکنیکال بازار طلا به سمت صعودی تغییر کرده است. وی گفت: “در واقع من انتظار داشتم که بازار تا اواسط ماه آوریل به قیمت ۱۱۸۰ دلاری اصلاح کند و بعدا صعودی شود، اما به نظر می رسد که طلا از قیمت های فعلی دوباره به سمت بالا بازگشته است.
سین لوسک، یکی از مدیران صندوق های پوششی بازار گفت که تضاد ها و تناقض ها در رابطه با تقویت دلار آمریکا، بازار سهام، مسیر سیاست های انقباضی و شک و تردید ها در رابطه با رشد اقتصاد جهانی، موجب شده تا قیمت طلا همچنان در قیمت های بالاتری باقی بماند. معامله گران در زیر قیمت ۱۲۱۰ دلاری از فروش طلا واهمه دارند و همچنین در قیمت های بالاتر از ۱۲۵۰ دلار هم تمایلی به خرید ندارند. وی افزود: “بازار منتظر اخبار جدید است و تا زمانی که اخبار جدیدی بازار را تحت تاثیر قرار ندهد، روند بازار خنثی باقی خواهد ماند، اما من فکر می کنم که سرانجام این دامنه نوسانی (۱۲۱۰-۱۲۵۰) به سمت بالا می شکند.”
آدریان دی، یکی از مدیران مالی بازار هم گفت که انتظار دارد در کوتاه مدت بازار اُفت کند، اما وی اضافه کرد که هنوز قدرت صعودی در بازار باقی مانده است. ” بعد از رشد بزرگ بازار در ابتدای سال ۲۰۱۶، بایستی انتظار اصلاح بازار را داشت، اما در حال حاضر اصلاح بازار خیلی کوچک تر از حد معمول بوده است.

.

دیدگاه سرمایه گذاران خرد و حرفه ای بازار طلا در این هفته