تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

ارزیابی بازار اونس طلا “گزارش سایت کیتکوKitco News 6&12 march

  با رسیدن قیمت طلا به بالاترین سطح در ۱۳ ماه اخیر، اکثر سرمایه گذاران خرد و فعالین حرفه ای بازار همچنان انتظار روند صعودی را دارند، ولی ترجیح می دهند که فعلا وارد بازار نشوند.

بعد از دو هفته حرکات نوسانی و خنثی بازار طلا، قرار دادهای آتی طلای بورس کالای نیویورک (COMEX) نزدیک به ۴ درصد رشد را تجربه کرد. این هفته، قرار دادهای آتی تحویل ۱۶ آوریل در محدوده ۱۲۶۰ دلاری بسته شد، تا به اندازه ۳ درصد نسبت به هفته قبل آن مثبت باشد.
با نگاه به هفته پیش رو و بر اساس آخرین نظر سنجی آنلاین سایت کیتکو (Kitco News)، اکثر سرمایه گذاران خرد و فعالین حرفه ای طلا انتظار روند صعودی بازار را در کوتاه مدت دارند، که برخی هدف اول بازار را محدوده ۱۳۰۰ دلاری می دانند.
این هفته ۱۲۵۴ نفر در ارزیابی آنلاین شرکت کردند، که از این میان ۱۰۴۷ نفر یا ۸۳ درصد، طرفدار روند صعودی، ۱۲۱ نفر یا ۱۰ درصد انتظار روند نزولی را دارند، و ۸۶ نفر یا ۷ درصد هم پیش بینی می کنند که بازار روند خاصی نداشته باشد.
اکثریت فعالین حرفه ای بازار هم نسبت به قیمت ها خوش بین هستند. با بیش از ۳۴ فعال حرفه ای بازار تماس گرفته شد، که ۱۹ نفر به این مکاتبات پاسخ دادند. ۱۰ نفر یا ۵۳ درصد انتظار رشد قیمت را دارند. چهار فعال حرفه ای، یا ۲۱ درصد، طرفدار روند نزولی هستند و ۵ نفر یا ۲۶ درصد هم هیچ روند خاصی را برای بازار پیش بینی نمی کنند. فعالین حرفه ای بازار شامل معامله گران شمش طلا، بانک های سرمایه گذاری، معامله گران قرار دادهای آتی و تحلیلگران تکنیکال می شود.
تمایلات و انتظارات در میان سرمایه گذاران خرد، از ابتدای سال جاری بدون تغییر باقی مانده است. با این حال نکته جالب توجه، افزایش تعداد تحلیلگران خوش بین بازار است که با رسیدن بازار به محدوده اشباع خرید، از روند صعودی به بازار خنثی روی آورده اند.
جورج گرو (George Gero) یکی از مدیران سرمایه گذاری بازار معقتد است که :” بازار بایستی در نقطه ای صبر کند تا حرکت اخیر را هضم کند.” وی افزود که با وجود ریسک حرکات خنثی بازار در کوتاه مدت، روند مسلما صعودی است، چونکه صندوق های پوششی (Hedge) وارد این بازار می شوند. ” از ابتدای سال تا به حال، طلا بهترین عمکرد را داشته است، که این عامل باعث شده تا توجهات بسیاری از مشتریان سرمایه گذاری به این بازار جلب شود و از مدیران دارایی خود بخواهند که در این بازار سرمایه گذاری کنند.”
یکی دیگر از مدیران دارایی بازار، Ronald-Peter Stoeferle، هم معتقد است که روند بازار قطعا صعودی است، چونکه فاکتور های مثبت برای بازار طلا بسیار زیاد است. با این حال، وی گفت که در کوتاه مدت انتظار دارد که بازار روند خاصی نداشته باشد، چونکه بازار در محدوده اشباع خرید قرار گرفته است.
سایر تحلیلگران بازار هم نسبت به آینده قیمت طلا خوش بین هستند، و دلیل این خوش بینی را در اخبار های بنیادی و فاکتور های تکنیکال می دانند که همچنان در کوتاه مدت از بازار طلا حمایت می کنند.
آدام باتن (Adam Button)، یکی از استراتژیست های بازار به مکاتبات کیتکو چنین پاسخ داد: ” چشم انداز تکنیکال بازار طلا تقریبا کامل بود، و ما منتظر بودیم ببینم که قیمت به کدام سمت خواهد شکست. همه چیز به نفع بازار طلاست و قیمت طلا هم دقیقا طبق انتظارات حرکت می کند
بارت ملک، Bart Melek، از استراتژیست های ارشد بازار کالا هم اشاره می کند که طلا آماده است تا به اولین هدف سه ماهه اول سال در ۱۳۰۰ دلار برسد، که بازار از ابتدای سال جاری به دنبال این هدف بود. به گفته وی ” دلایل زیادی وجود دارد که از رالی صعودی طلا تا ۱۳۰۰ دلار حمایت می کند.”

.

دیدگاه سرمایه گذاران خرد و حرفه ای بازار طلا در این هفته

دیدگاه سرمایه گذاران خرد و حرفه ای بازار طلا در این هفته