تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

ارزیابی بازار اونس طلا “گزارش سایت کیتکو”، از هفته آینده Kitco News

 

 بر اساس ارزیابی سایت کیتکو (Kitco News)، با وجود نوسانات زیاد در بازار طلا، اما همچنان سرمایه گذاران خرد و فعالین حرفه ای خوش بین هستند.

داده های مثبت اقتصادی روز جمعه بر بازار طلا اثر گذاشت، تا قرار دادهای آتی طلای بورس کالای نیویورک (COMEX) برای دومین هفته متوالی در محدوده منفی بسته شود. تحویل طلای ماه آوریل، هفته را در ۱۲۲۲ به پایان رساند.
این هفته، ۱۴۲۸ نفر در ارزیابی آنلاین سایت کیتکو شرکت کرده اند، که ۱۱۱۱ نفر یا ۷۸ درصد، طرفدار روند صعودی هستند. خوش بینی سرمایه گذاران خرد بازار، در مقایسه با هفته گذشته اندکی افزایش یافته است، براساس ارزیابی هفته پیش، ۷۱ درصد مشارکت کنندگان، انتظار افزایش قیمت ها را داشتند. در همین حال، ۲۱۲ نفر، یا ۱۵ درصد هم معتقدند که قیمت طلا در هفته پیش رو اُفت خواهد کرد، و ۱۰۵ نفر، یا ۷ درصد هم انتظار حرکات خنثی و نوسانی بازار را دارند.
در بین فعالین حرفه ای بازار هم، اکثریت انتظار افزایش قیمت های طلا را دارند. با بیش از ۳۴ فعال حرفه ای بازار تماس گرفته شد، که ۱۸ نفر به این مکاتبات پاسخ دادند. ۱۰ نفر یا ۵۵ درصد، افزایش قیمت طلا را پیش بینی می کنند. پنج نفر یا ۲۸ درصد هم انتظار کاهش قیمت های طلا را دارند و سه نفر، یا ۱۷ درصد معتقدند که بازار روند خاصی نخواهد داشت. فعالین حرفه ای بازار شامل معالمه گران شمش طلا، بانک های سرمایه گذاری، معامله گران قرار دادهای آتی و تحلیلگران تکنیکال می شود.
هر چند دیدگاه ها به دلیل باقی ماندن بازار در بالای ۱۲۰۰ دلار، مثبت است، اما قدرت حرکت صعودی در میان فعالین حرفه ای بازار رو به کاهش است.
دارین نیوسام (Darin Newsom) یکی از تحلیل گران تکنیکال ارشد بازار با احتیاط نسبت به بازار طلا خوش بین است. که وی به کلمه “احتیاط” تاکید بسیاری می کند. با این حال وی معتقد است که جا برای صعود طلا در ماه معاملاتی جدید وجود دارد. ” از دید تکنیکال، پول دوباره به این بازار تزریق می شود و روند صعودی بلند مدت در حال تکامل است.” با این حال، وی افزود که تقویت دلار آمریکا می تواند برای طلا مانعی ایجاد کند، چونکه دلار آمریکا با انتشار داده های اقتصادی مثبت، رالی صعودی را به راه می اندازد. ” اقتصاد آمریکا ثابت می کند که در میان بدترین شرایط، بهترین عملکرد را دارد، و این از دلار آمریکا حمایت خواهد کرد. اگر دلار آمریکا بتواند از رنج فعلی خارج شود، و صعود کند، شرایط برای افزایش قیمت طلا هم سخت تر خواهد شد.”
آدریان دی، یکی از مدیران مالی فعال در بازار سرمایه هم معتقد است که طلا یک هفته دیگر هم می تواند صعودی باشد. ” در سال جدید، طلا یکی از دارایی های اصلی است که بهترین عملکرد را نشان داده است. بعد از ماه ژانویه که بهترین ماه برای طلاست، ماه فوریه هم برای این فلز گران بها خوب بوده است. مطمئنا نمی توان انتظار داشت که طلا به این روند ادامه دهد، برای همین احتمالا بازار طلا با “نفرین PDAC” مواجه شود و در ماه مارس طلا اُفت کند.”
معولا قیمت طلا و سهام شرکت های معدنی در طول بزرگترین کنفرانس معدنی آمریکای شمالی کاهش می یابند. این کنفرانس از سوی Prospectors & Developers Association of Canada یا به اختصار PDAC برگذار می شود که از روز ششم تا نهم ماه مارس در تورنتوی کانادا برپا می شود.
با این حال، سایر تحلیلگران بازار، به داده های اقتصادی بهتر از حد انتظار آمریکا، مثل رشد ۱ درصدی تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۵، و مخارج شخصی مصرف کنندگان (core PCE)، که مطلوب ترین ارزیابی تورمی برای فدرال رزور محسوب می شود، اشاره کردند، که طبق این گزارش، PCE در ماه ژانویه ۰٫۳ درصد افزایش یافته و به ۱٫۷ درصد رسیده است.
کولین سیزینسکی (Colin Cieszynski)، یکی از تحلیلگران بازار، معتقد است که: ” می توان گفت که معاملات ناشی از ترس در بازار به سر آمده، و چون طلا با سرعت زیادی رشد کرده است، می توان انتظار کاهش دوباره طلا را داشت. افزایش تورم آمریکا می تواند شانس افزایش نرخ بهره در ماه مارس هم را تقویت کند.” البته کاهش کوتاه مدت قیمت طلا می تواند فرصت خرید قوی را بوجود آورد، چونکه ظاهرا طلا روند صعودی بلند مدتی را شروع کرده است.”

.

دیدگاه سرمایه گذاران خرد و حرفه ای بازار طلا در این هفته