تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

ارزیابی بازار اونس طلا “گزارش سایت کیتکو”، از هفته آینده feb 21&15 .. Kitco News

 

 طبق ارزیابی سایت کیتکو (kitco News، خوش بینی ها نسبت به بازار طلا همچنان ادامه دارد. در هفته پیش، طلا با حرکت سهمی وار (parabolic) به اوج یک ساله رسید. بر اساس نظرات سرمایه گذاران خرد و حرفه ای، انتظار می ورد روند کوتاه مدت همچنان صعودی باقی بماند.

در معاملات قرار دادهای آتی طلای (تحویل ماه آوریل) بورس کالای نیویورک (COMEX)، قیمت طلا نزدیک به 5.4 درصد رشد کرد و در 1238 دلار بسته شد. این بیشترین صعود هفتگی طلا از اکتبر سال 2011 محسوب می شوند.
تحلیلگران بازار به بازگشت قیمت هر اونس به بالای 1200 دلار اشاره کردند، که توجه زیادی را همراه با خوش بینی برای سرمایه گذاران ریسک گریز به ارمغان آورده است. سرمایه گذارانی که به دنبال پناهگاهی امن برای دارایی های خود هستند. این تمایلات و انتظار مثبت قوی در طول ارزیابی های قبلی سایت کیتکو هم به خوبی قابل مشاهده بود.
این هفته، 1953 نفر در ارزیابی آنلاین سایت کیتکو شرکت کردند. از این میان، 1678 نفر یا 86 درصد، انتظار رشد قیمت ها را در هفته پیش رو دارند. این چهارمین هفته متوالی است که بیش از 80 درصد سرمایه گذاران خرد بازار انتظار افزایش قیمت های طلا را دارند. در همین حال، 177 نفر، یا 9 درصد، روند نزولی را پیش بینی می کنند و 98 نفر یا 5 درصد هم انتظار روند خنثی را دارند.
در میان حرفه ای های بازار، هر چند فاصله میان خوش بینی ها و بد بینی ها کمتر است، اما همچنان اکثریت انتظار رشد قیمتی طلا را دارند. با بیش از 34 فعال بازار مکاتبه شد، که از این میان، 17 نفر یا 53 درصد، انتظار افزایش قیمت در این هفته را دارند. در همین حال، 41 درصد هم طرفدار روند نزولی هستند، و یک نفر هم در بازار انتظار حرکات نوسانی و خنثی را دارد. فعالین حرفه ای بازار، شامل معامله گران شمش طلا، بانک های سرمایه گذاری، معامله گران قرار دادهای آتی و تحلیلگران تکنیکال می شود.
با شکسته شدن مقاومت کلیدی بازار در اوج هفتگی 1263.90 دلار به ازای هر اونس، اکثر تحلیلگران هم انتظار دارند که خوش بینی ها به بازار طلا همچنان ادامه داشته باشد.
آدریان دی، یکی از مدیران دارایی، به مکاتبات سایت کیتکو چنین پاسخ میدهد: ” انتظارات نسبت به بازار طلا به شدت تغییر کرده است، و حتی در برخی از روز های معاملاتی، طلا همزمان با رالی های صعودی دلار و بازار سهام هم رشد کرده است. با تقویت خوش بینی ها نسبت به بازار طلا، آن دسته از معامله گرانی که هنوز وارد بازار نشده اند، یا منتظر خروج طلا از وضعیت نوسانی بودند، وارد بازار خواهند شد، برای همین طلا می تواند برای مدت بیشتری رشد کند.”
در همین حال که تحلیلگران بازار نسبت به قیمت ها خوش بین هستند، اما هنوز برخی از ضعف های قیمتی طلا در اوایل هفته را نمی توانند توجیه کنند.
فیلیپ استرایبل، یکی از تحلیلگران ارشد بازار، گفت که تا وقتی بازار در بالای قیمت 1230 دلاری قرار دارد، روند بازار هم صعودی است. وی گفت که این قیمت، نقطه پیوت (Pivot Point) مهمی است که نشانگر اصلاح 50 درصدی رالی صعودی روز پنجشنبه است. وی افزود: ” احتمالا در اوایل این هفته به دلیل خروج برخی از خریداران طلا، برای تثبیت سود، بازار اندکی اُفت خواهد کرد، اما دوباره روند صعودی در پیش خواهد گرفت. مسائلی که باعث تشکیل رالی صعودی فعلی شده اند، به این زودی ها رفع نخواهند شد.”
بیل باروچ، یکی از معامله گران کالاهای اساسی، با این نظر که قیمت 1230 دلاری حمایت مهمی برای بازار است موافق بود. با این حال، وی گفت که تا وقتی طلا بالای 1200 دلار باشد، او هم خریدارا این فلز گران بها خواهد بود. ” به نظر می رسد که بازار به محدوده اشباع رسیده باشد، اما این دلیل نمی شود که شاهد صعود دیگری در طلا نباشیم.”
از نظر تحلیلگران بدبین بازار، انتظار می رود که قیمت ها در هفته بعد به دلیل مسائل تکنیکال اُفت کند، چونکه بعد از رشد سهمی وار بازار طلا، تثبیت و به تعادل رسیدن قیمت ها امری عادی است.
کولین سیزینسکی، از استراتژیست های بازار، به مکاتبات کیتکو چنین پاسخ داد: ” من فکر می کنم طلا خیلی سریع صعود کرد و نمودار هم رشد سهمی وار را نشان می دهد و همچنین در محدوده اشباع خرید قرار دارد. بازار به دنبال اصلاح است. من هم معتقدم که طلا در بالای 1200 دلار باقی خواهند ماند و با تضعیف دلار آمریکا، در بلند مدت رشد خواهد کرد.

.

دیدگاه سرمایه گذاران خرد و حرفه ای بازار طلا در این هفته

دیدگاه سرمایه گذاران خرد و حرفه ای بازار طلا در این هفته