تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

ارزیابی بازار اونس طلا “گزارش سایت کیتکو”، از هفته آینده feb7&13 .. Kitco News

 

 بر اساس ارزیابی سایت کیتکو Kitco News، با وجود خروج برخی سرمایه گذاران طلا از موقعیت های خرید در روز جمعه، اما باز هم شاهد رشد قیمت ها بودیم. همچنان چشم انداز این فلز گران بها از نظر سرمایه گذاران خرد و حرفه ای بازار مثبت است.

پس از انتشار گزارش اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا، قیمت هر اونس طلا از محدوده 1165 دلاری تا 1145 دلار سقوط کرد، ولی با این حال باز خریداران طلا وارد بازار شده و از طلا حمایت کردند، تا قرار داد های آتی تحویل ماه آوریل بورس کالای نیویورک (COMEX) در 1174 دلار بسته شود. بازار با رشد تقریبی 5 درصدی نسبت به هفته گذشته نیز برای سومین هفته متوالی در محدوده مثبت بسته شد.
همچنین سومین هفته متوالی است که بیش از 80 درصد سرمایه گذاران خرد بازار نسبت به قیمت ها خوش بین هستند. در ارزیابی آنلاین هفتگی سایت کیتکو، 1417 نفر شرکت کردند. از این بین، 1213 نفر یا 86 درصد منتظر افزایش قیمت ها در هفته پیش رو هستند. 134 نفر یا 9 درصد انتظار کاهش قیمت ها و 70 نفر یا 5 درصد معتقد به بازار نوسانی و بدون روند هستند. در دو ارزیابی قبلی 81 درصد شرکت کنندگان طرفدار روند صعودی بودند.
سرمایه گذاران حرفه ای بازار هم نسبت به روند بازار خوش بین هستند، اما نه به اندازه سرمایه گذاران خرد. نکته جالب ارزیابی این هفته، این است که هیچ کدام از سرمایه گذاران حرفه ای بازار انتظار روند خنثی را ندارند. با بیش از 34 فعال حرفه ای بازار مکاتبه شد، که 18 نفر پاسخ دادند. از این بین 11 نفر یا 61 درصد انتظار روند صعودی، و بقیه هفت نفر معتقد به روند نزولی هستند. فعالین حرفه ای بازار شامل، معامله گران شمش، بانک های سرمایه گذاری، معامله گران قرار دادهای آتی و تحلیل گران تکنیکال می شوند.
طبق نظر تحلیل گران، همزمان با افزایش نگرانی ها در رابطه با اقتصاد جهانی و اقتصاد آمریکا، طلا از جریانات ریسک گریزی به خوبی سود می برد. انتظار می رود که رشد اقتصادی ضعیف جهانی، مانع از افزایش نرخ های بهره فدرال رزرو در سال 2016 شود. این بدبینی ها موجب تضعیف دلار آمریکا و در عین حال تقویت طلا شد.
در یکی از ایمیل های ارسالی به سایت کیتکو، از سوی Bill C. از تگزاس آمریکا، طلا به عنوان بهترین دارایی حافظ ارزش معرفی شده است. ” به نظر من طلا یکی از معدود دارایی هایی است که به اندازه وزنش ارزش دارد. اکثر ارز ها به اندازه کاغذی که برای چاپ آن ها استفاده شده ارزش ندارند، و این شامل دلار آمریکا هم می شود.”
در حالیکه قیمت هر اونس طلا به دلیل شک و تردید ها در رابطه با رشد جهانی تقویت می شود، اکثر تحلیل گران هم نسبت به آن خوش بین هستند، اما نه به دلایل بنیادی، بکله به دلیل تکنیکال. روز چهارشنبه، طلا برای اولین بار از ماه اکتبر توانست به بالای میانگین متحرک 200- روزه صعود کند و روز جمعه هم اوج جدید چند ماهه ای را ثبت کند.
جیم وایکوف، تحلیلگر تکنیکال ارشد سایت کیتکو: ” خریداران طلا از سوی مومنتوم تکنیکال بازار حمایت می شوند، در حالیکه شاخص دلار آمریکا به نزولی تغییر روند داده است.”
همچنین باید اشاره کرد که هر چند اکثر تحلیلگران نسبت به بازار طلا خوش بین میباشند، اما این خوش بینی ها همراه با احتیاط و نگرانی هم هست.
کلیو لمبرت، یکی از تحلیل گران تکنیکال بازار، به سایت کیتکو گفت: ” من حرکات قیمتی فعلی طلا را دوست دارم، و تلاش خریداران در روز چهارشنبه که باعث شکسته شدن حمایت 1135 دلاری شد، نشانه بسیار خوبی بود. هر چند که شرایط می تواند خیلی سریع به نزولی تغییر کند، ولی فعلا من هم جز خریداران طلا هستم.”
برخی دیگر از تحلیل گران انتظار دارند که طلا در هفته پیش رو در محدوده بالای 1180 و شاید 1175 تشکیل اوج دهد.
در سمت فروشندگان طلا، اکثر تحلیلگران معتقدند که بازار در هفته پیش رو اصلاح خواهد شد، تا بعدا قیمت ها را دوباره به سمت بالا بکشاند.
کن موریسن، گفت که طلا می تواند تا محدوده 1130 دلاری اصلاح کند. همچنین اضافه کرد که اگر به 1100 دلار یا 1080 دلار هم برسد، باز هم در روند صعودی قرار دارد. ” اینکه در کوتاه مدت بازار به این اندازه اصلاح کند، کمی غیر محتمل می رسد، اما با این حال طلا در هفته پیش رو همراه با به تعادل رسیدن دلار آمریکا، اصلاح قابل توجهی خواهد داشت

.

دیدگاه سرمایه گذاران حرفه ای بازار طلا

انتظارات سرمایه گذاران حرفه ای بازار طلا

انتظارات سرمایه گذاران خرد بازار طلا

انتظارات سرمایه گذاران خرد بازار طلا